[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
Róznica między Ciężarówkami, Proszę pomocy.. - Strona 2 - wagaciezka.com - Forum transportu drogowego



Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2006, 21:00
Posty: 206
Lokalizacja: Garwolin

Cytuj:
Ja jeszcze takiego nie widziałem, no chyba że nie liczyć Autocara ale to jest śmieciarka.. Najmniejsze Freightlinery maja silniki przed kabiną i 2 ośki. International z serii 4000 też ale on ma już 3 osie. Peterbilt 335 solówka z silnikiem przed kabiną. Freightliner M2 to chyba najlepszy przykład.

To mało widziałeś i mało wiesz. Starsze Freightlinery K100, nowe Argosy, a nawet taki cabover występuje w scenie chyba kultowego filmu Terminator.

Resztę powiedzieli pozostali, no poza Kapciu bo on jakieś swoje teorie wysnuwa opierając się na filmach i zdjęciach z Australii ;]

_________________
Wspomnień czar...
WTiE PW


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2010, 3:34
Posty: 625
Samochód: Żubr XF 105
Lokalizacja: Częstochowa SCZ

Kolego o takich klasykach nie wspominam i wiem że takie są lecz mówimy o trochę nowszych czasach. Poza tym przeczytaj mój pierwszy post dokładnie :wink:

_________________
Zapraszam na kanał


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sty 2009, 23:24
Posty: 463
Lokalizacja: Ryki

Foto znalezione w google, regana, myślę że się nie obrazi

Peterbilt w cabowerze:
http://www5.picturepush.com/photo/a/146 ... erbilt.jpg

Swojego czasu na allegro był (nie trzeba się nawet na ebay zagłębiać) bodajże kenworth, cabover i 2 ośki, oczywiście ciągnik siodłowy.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2850
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Tak zwany nos z przodu ciężarówki ma za zadanie poprawić aerodynamikę a co za tym idzie zmniejszyć zużycie paliwa i zapewne taki jest główny cel tego rozwiązania. W europie tez coraz więcej jest testów z kabinami tego typu choćby najnowsze testy na prototypie premium http://www.roadtransport.com/blogs/big- ... ifuel2.JPG

Ktora dzięki wydłużeniu przodu ma znaczny spadek spalania.

Wielkość ich kabin wychodzi stad ze nie maja ku temu ograniczeń wiec jeśli mogą zrobić sleeper to go robią. Gdyby w europie przepisy były mniej rygorystyczne i pozwalała na to infrastruktura to zapewne u nas tez jeździły by takie ciężarówki jak w USA

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6357
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
a Dokładniej, tak ogólnie zebym Dyrektorowi to jakoś odpowiedział...
transport dostosowuje się do warunków w jakich pracuje, więc tak w Europie gdzie odległości są mniejsze, a gęstość miejscowości większa rzeczą naturalną jest, że pojazdy muszą być krótsze, czyli dla zespołów pojazdów ciągnik/naczepa 16,5m i samochód/przyczepa 18m długości.
natomiast za oceanem dopuszczalna długość zespołu pojazdów ciągnik/naczepa 22m.
jednak DMC (Dopuszczalna Masa Całkowita) w Europie to 40t, a w USA około 38t (około wynika z przeliczenia funktów na kg).

dlatego w europejskich pojazdach, aby zwiększyć długość skrzyni ładunkowej kabina to 3 elementy postawione jeden nad drugim, czyli silnik, kabina i przestrzeń życiowa.

w pojazdach amerykańskich elementy te ustawione sa jeden za drugim, czyli silnik za nim kabina kierowcy, a z tyłu przestrzeń życiowa. przy długości zespołu pojazdów o 4m dłuższej i mniejszej DMC o 2t, skrzynia ładunkowa jest i tak dłuższa i całkowicie wystarczająca.

pojazdy wykonujące w Europie najdłuższe trasy ze wschodu na zachód mają do pokonania około 3 tyś km, ale przeciętnie na naszym kontynecie pojazdy w transporcie dalekobieżnym pokonują krótsze trasy i muszą często wjeżdżać do miast. natomiast pojazdy amerykańskie (i kanadyjskie) pokonują maksymalnie odległości do 6 tyś km, a przeciętne trasy są ponad dwukrotnie dłuższe, a autostrady prowadzące przez pustkowia takich stanów jak Teksasu, Arizony, Nowego Meksyku i innych są proste. dodatkowo zaludnienie na kontynecie amerykańskim nie jest tak jednolite jak w Europie, ale transport utrzymuje kontakt między skupiskami dużych miast.
rozładunki za wielką wodą są ponad dwukronie rzadsze. czyli mniej kręcenia, mniej manewrowania itp. czyli pojazdy mogą być dłuższe.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Cytuj:
Tak zwany nos z przodu ciężarówki ma za zadanie poprawić aerodynamikę a co za tym idzie zmniejszyć zużycie paliwa i zapewne taki jest główny cel tego rozwiązania.

Kiedyś nikt się tym zbytnio nie przejmował :D Dopiero chyba Kenworth T1000 czy jakis tam ten ich "mrówkojad" zapoczątkował erę aerodynamiczną. A i dodam jeszcze, że chodziło pewnie o wygląd. Truck to truck i potężny rozmiar rasuje odpowiednio stylistycznie dobranym designem :]. Nie wiem dokładnie, w internecie ciężko coś znaleźć na ten temat.

_________________
NIE-POMPIARZ


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 cze 2008, 2:55
Posty: 262
GG: 6263155
Samochód: Citroen Berlingo 2.0 HDI

Ciężarówki z 'dziobem' według mnie są stabilniejsze bo lepiej na kołach jest rozłożona masa. Ciekawi mnie jednak co jest pod kabiną w miejscu przestrzeni życiowej. Skoro silnik kończy się w dziobie zapewne pod podłogą w miejscu szoferki jest skrzynia biegów. Ciekawe czy w miejscu sleepera jest pustka czy są tam podzespoły czy może schowki.

_________________
I Was Born To Be A Truck Driver.

B - 24 VIII 2004
C - 29 VIII 2009
Kurs Na Przewóz Rzeczy


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sty 2009, 23:24
Posty: 463
Lokalizacja: Ryki

Po bokach ramy, pod slepperem na pewno zbiorniki na paliwo, bo przecież zaraz za kabiną osie. A między ramą, też jestem ciekaw. Może zbiornik na wodę, schowek jako powiedziałeś, lub po prostu resztki strawionego pokarmu :lol: A tak w ogóle to są już kibelki w takich truckach??


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
samochód/przyczepa 18m długości.
18,75. :>

_________________
---


Pierwsza i zasadnicza różnica to ograniczenie długości zespołu pojazdów. W Europie cały zastaw nie może przekraczać 16,5m długości, natomiast w większości stanów USA, ograniczenie długości dotyczy tylko naczepy i nie może ona być dłuższa niż 14,6m. Jeśli chodzi inne różnice to istotne jest także, że : ciągniki z silnikiem pod kabiną są dużo wygodniejsze w ruchu miejskim i zapewniają kierowcy dużo lepsze pole widzenia, jeśli chodzi o ciągniki z silnikiem przed kabiną to ich zdecydowaną zaletą jest bardzo wygodny dostęp do silnika oraz niżej osadzony środek ciężkości, co zapewnia większą stabilność na drodze. Dodać także należy, iż niektóre amerykańce to istne apartamenty na kółkach w porównaniu do europejskich ciężarówek. :wink:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 maja 2009, 14:34
Posty: 162
GG: 0
Samochód: na baterie

Cytuj:
Ja jeszcze takiego nie widziałem, no chyba że nie liczyć Autocara ale to jest śmieciarka.. Najmniejsze Freightlinery maja silniki przed kabiną i 2 ośki. International z serii 4000 też ale on ma już 3 osie. Peterbilt 335 solówka z silnikiem przed kabiną. Freightliner M2 to chyba najlepszy przykład.
były mack-i :midlinery i midlumy nie wiem czy teraz jeszcze je produkują ,ale to właśnie one "robiły" w miastach


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6357
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Cytuj:
samochód/przyczepa 18m długości.
18,75. :>
zgadza się przeoczenie.

mi chodzilo o pokazanie, że różnica w budowie ciągnika siodłowego wynika z różnicy długości zespołu pojazdów ciągnik/naczepa 16,5m (EU) - około 22m (USA), przy DMC 40t (EU) - około 38t (USA).

jeszcze dodam jedno, przy dłuższym ciągniku, wieksza część naczepy opiera się na siodle. sworzeń królewski jest bardziej cofnięty. w rezultacie większość naczep made in USA posiada tylko dwie osie.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
w rezultacie większość naczep made in USA posiada tylko dwie osie.
A większość koni ma przy tym trzy osie i zestaw oczywiście pozostaje pięcioosiowy.

_________________
---


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lip 2008, 20:23
Posty: 98
Samochód: na sprzedaż
Lokalizacja: Inwałd/Wadowice

W stanach po pierwsze nie ma przepisu regulującego długość całego zestawu tylko długość poszczególnych pojazdów członowych więc można sobie pozwolić na nos, po drugie stosunkowo mało jeździ się po miastach więc zwrotność nie jest taka potrzebna a po trzecie bo tego chyba nie było amerykanie używają przede wszystkim silników rzędowych, a chyba oczywiste, że blok silnika rzędowego jest dłuższy niż blok V-ki, wiem u nas też stosuje się rzędówki ale w stanach nawet najmocniejsze silniki są rzędowe, a u nas te mocniejsze już są w układzie V.

_________________
Są przed nami, za nami i wokoło nas...TERAZ NAM NIE UCIEKNĄ!

B - 17.12.2010r

A jak będą chcieli iść do muzeum lotnictwa, to zabierzesz ich do muzeum lotnictwa, kur*a jego mać!


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2609
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
ale w stanach nawet najmocniejsze silniki są rzędowe, a u nas te mocniejsze już są w układzie V.
Bzdura, popatrz na silniki Volva.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6357
Lokalizacja: Wrocław

oczywiście, jeżeli sworzeń jest cofnięty, większa część naczepy spoczywa na siodle wtedy, aby był mniejszy nacisk na oś ciągnącą trzeb ją powielić czyli dodać albo drugą oś napędową lub oś wleczoną. Amerykanie dodają drugą oś napędową.

jeżeli na naszą naczepę załadujesz 25 ton towaru w rodzaju płyt gipsowo-kartonowych, gdzie zajęta jest cała powierzchnia ładunkowa i nie ma możliwości innego rozłożenia ładunku mimo, że mieścisz się w 40t, to często dochodzi do przekroczenia 10t (dopuszczalny nacisk na DK) nacisku na oś napędową.
więc jeżeli na amerykańską naczepę załadowałbyś powiedzmy 23t równomiernie to nacisk na oś napędową byłby dużo większy - ja oceniam, że gdzieś około 15t. jednak gdy są dwie osie napędowe nacisk ten się rozkłada.

co do długości pojazdów za oceanem.
tam w różnych stanach są różne przepisy w niektórych dopuszczone są zespoły pojazdów dwu-członowe, w innych trzy itp. długość około 22m (przelicznik ze stóp) dla ciągniak i naczepy pozwala na poruszanie sie po wszystkich stanach. z tego co ja pamiętam ograniczenie dla naczep jest 48 stóp i dla całego zestawu 78 stóp.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2850
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Trzeba jeszcze zauważyć ze mimo iż maja dwie osie w naczepie to mogą je rozsuwać przez co tez regulują naciski

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sty 2009, 23:24
Posty: 463
Lokalizacja: Ryki

Cytuj:
Trzeba jeszcze zauważyć ze mimo iż maja dwie osie w naczepie to mogą je rozsuwać przez co tez regulują naciski
Niezły patent :shock: przyznam że nawet mi to na myśl nie przyszło. Może ma ktoś jakieś dowody na to :?: :?: Słyszałem o rozciąganych naczepach, ale nie o przesuwanych osiach :roll:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2006, 21:00
Posty: 206
Lokalizacja: Garwolin

Cytuj:
Niezły patent :shock: przyznam że nawet mi to na myśl nie przyszło. Może ma ktoś jakieś dowody na to :?: :?: Słyszałem o rozciąganych naczepach, ale nie o przesuwanych osiach :roll:
http://www.youtube.com/watch?v=A3Afaf5u5DU np tutaj, dla niecierpliwych od 3:30

_________________
Wspomnień czar...
WTiE PW


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sty 2009, 23:24
Posty: 463
Lokalizacja: Ryki

10-4 :wink:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: