Cytuj:
a Dokładniej, tak ogólnie zebym Dyrektorowi to jakoś odpowiedział...
transport dostosowuje się do warunków w jakich pracuje, więc tak w Europie gdzie odległości są mniejsze, a gęstość miejscowości większa rzeczą naturalną jest, że pojazdy muszą być krótsze, czyli dla zespołów pojazdów ciągnik/naczepa 16,5m i samochód/przyczepa 18m długości.
natomiast za oceanem dopuszczalna długość zespołu pojazdów ciągnik/naczepa 22m.
jednak DMC (Dopuszczalna Masa Całkowita) w Europie to 40t, a w USA około 38t (około wynika z przeliczenia funktów na kg).
dlatego w europejskich pojazdach, aby zwiększyć długość skrzyni ładunkowej kabina to 3 elementy postawione jeden nad drugim, czyli silnik, kabina i przestrzeń życiowa.
w pojazdach amerykańskich elementy te ustawione sa jeden za drugim, czyli silnik za nim kabina kierowcy, a z tyłu przestrzeń życiowa. przy długości zespołu pojazdów o 4m dłuższej i mniejszej DMC o 2t, skrzynia ładunkowa jest i tak dłuższa i całkowicie wystarczająca.
pojazdy wykonujące w Europie najdłuższe trasy ze wschodu na zachód mają do pokonania około 3 tyś km, ale przeciętnie na naszym kontynecie pojazdy w transporcie dalekobieżnym pokonują krótsze trasy i muszą często wjeżdżać do miast. natomiast pojazdy amerykańskie (i kanadyjskie) pokonują maksymalnie odległości do 6 tyś km, a przeciętne trasy są ponad dwukrotnie dłuższe, a autostrady prowadzące przez pustkowia takich stanów jak Teksasu, Arizony, Nowego Meksyku i innych są proste. dodatkowo zaludnienie na kontynecie amerykańskim nie jest tak jednolite jak w Europie, ale transport utrzymuje kontakt między skupiskami dużych miast.
rozładunki za wielką wodą są ponad dwukronie rzadsze. czyli mniej kręcenia, mniej manewrowania itp. czyli pojazdy mogą być dłuższe.