Cytuj:
Dostałem r420 2011 rok w spadku po kumplu z firmy. On głównie odcina, ja 85. Przestawili ją z opon 80 na 70 więc na odcinie mam 1500 rpm. Różnica w przybliżeniu 2 litry na moją korzyść
Paręnaście tygodni wcześniej pisałem, czy da się obniżyć "105'tkę" na poduchach z tyłu, bo była na 80 a obecnie, jest na 70'tce (nie mieścił by się pod wiaduktami z naczepą). Tak wypadło, że moje Volvo postawiliśmy na warsztat, aby zrobić parę pierdół i parę ważniejszych rzeczy, to dostałem na miesiąc wspomnianego DAFa. I owszem, różnica była w spalaniu "na plus", względem 80'tki (2,5 litra na 100km, mierzone przy tankowaniu), tylko że powyżej 15 ton, nie było czym jechać (460, manual 16 biegowy), nawet na płaskim. Zapadła więc decyzja, że zmiana tylnego mostu na 2,69 (a był 3,05), zmiana na oryginalne fitry (wcześniej były Kengst) oraz kalibracja tachografu. I dopiero wtedy, to pomogło i ten samochód już jakoś normalnie jeździ. Dodam tylko, że jeździłem nim i na 80'tce jak i na 70'tce.
Na 80'tce, można było w ogóle nie wrzucać "pełnej ósemki", bo na "odcince", przy pełnej ósemce, miał 1100 obr/min, a na połówce, jakieś 1300 obr/min
