Strona 2842 z 3474 [ Posty: 69478 ] Przejdź na stronę Poprzednia 12840 2841 2842 2843 28443474 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 mar 2020, 13:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Długi, gdybyś wiedział z czego robiony jest smar, a z czego płyn do spryskiwaczy to byśmy podyskutowali. A tak to nie warto.


Post Wysłano: 24 mar 2020, 13:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7205
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tak a słyszałeś że też są smary ekologiczne które podlegają biodegradacji, jak też oleje hydrauliczne :?:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 24 mar 2020, 14:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Cytuj:
Długi, gdybyś wiedział z czego robiony jest smar, a z czego płyn do spryskiwaczy to byśmy podyskutowali.
Chętnie się dowiemy...


Post Wysłano: 24 mar 2020, 15:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Tak, już widzę jak smarujecie wszyscy siodło smarem ekologiczym. A czym się różni płyn od smaru- jedno jest z ziemiaków a drugie z ropy. Mędrkujecie, a siodła z wkładką rok można nie wypinać a zwykłe po tygodniu na sucho chodzi.


Post Wysłano: 24 mar 2020, 15:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7205
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Bo trzeba mieć siodło z centralnym smarowaniem a nie biedę edyszyn

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 24 mar 2020, 16:07
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3576
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Tak tak, przy centralnym smarowaniu więcej smaru idzie w boki, niż przy ręcznym smarowaniu, tej niby biedzie :D

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 24 mar 2020, 16:09
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1905
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

Cytuj:
Nie dalej jak tydzień temu pomyślałem sobie, że pierwszą ofiarą kryzysu będzie Waberers, a wychodzi na to, że jednak nie, bo zdążą upaść jeszcze przed kryzysem.
Bardzo dobrze, rynek się oczyści.
to nie upadek tylko rebranding ;) - ktoś wypełni pustkę po nim

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Post Wysłano: 24 mar 2020, 16:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3579
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Cytuj:
Bo trzeba mieć siodło z centralnym smarowaniem a nie biedę edyszyn
Z tego co kojarzę to już w Euro3 nie mogło być instalowane.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 24 mar 2020, 16:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 wrz 2009, 16:06
Posty: 641
GG: 1
Lokalizacja: Elbląg

U mnie siodło z centralnym smarowaniem ,a Ojro 6 mam


Post Wysłano: 24 mar 2020, 16:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7205
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W wszystkich poprzednich klamotach miałem centralne smarowanie, w ostatnich euro 3 siodło było smarowane ale zwrotnice nie bo niby ekologia.
Obecnie mam gówniane siodło przesuwne gdzie producent siodła Jost nie przewidział nawet otworów w siodle na przewody do centralnego smarowania.
Teraz trzeba latać jak głupi z szpachelką aby przesmarować siodło

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 24 mar 2020, 16:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Ja mam Kanio E6 z Niemiec i jest centralne. Ale i tak trzeba samemu czasem dorzucić trochę smaru bo za sucho. A wiadomo, poślizg ważny. Ale zdecydowanie rzadziej niż gdy tego centralnego nie było.


Post Wysłano: 24 mar 2020, 19:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 sie 2005, 22:54
Posty: 706
Samochód: Stralis II 6x2
Lokalizacja: PSE

Cytuj:
Komputerem serwisowym, zakres pracy jest dość szeroki.
Da się też z pilota, tylko tu przestawisz max3 cm.
I jaka to procedura z pilotem? Coś w stylu programowania klawiszy '1' oraz '2' ?
Z ciekawości bym się pobawił na pałzie. :mrgreen:

_________________
:twisted: Latam Iveco - i to całkiem daleko...


Post Wysłano: 24 mar 2020, 19:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7205
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To programowanie to tylko w volvie za pomocą pilota i to nie w wszystkich modelach volvo to działa

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 24 mar 2020, 19:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5885
Samochód: Volvo FH

W każdym Fh3 z którym miałem kontakt, działało. Ale nie sądzę, żeby to była dobra opcja do zabawy na pauzie, tzn chyba nie taki był zamysł inżynierów. Sądzę że ta opcja ma inne, bardziej praktyczne zastosowanie.

Procedura średnio skomplikowana, jak ją znasz to zajmuje 30 sek, ale mnie się lekko zapomniało.

Do zabawy to są takie dzyndzelki na spodzie zbiorników na wiatr. Tym se można szarpać, cykać, pykać, dzwonić, powciskać. Przy odrobinie szczęścia kufa zyska kolor miaziowo zielony :wink:.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 24 mar 2020, 20:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7205
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ja próbowałem w jednym FH3 i dupa nie działało.
Nawet w instrukcji obsługi od volva jest napisane że to nie działa w wszystkich modelach.
Jak ktoś chce się pobawić to ma cały opis w instrukcji obsługi pojazdu :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 24 mar 2020, 20:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2652
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

z teflonami w siodle jest jeszcze taki minus, że jak postawisz naczepe przy skręcie na 3ech kołach to rama naczepy poszarpie teflon :twisted:
Centralne smarowanie to jest taka ciekawostka,że niby w pewnym momencie zakazali a i tak sa egzemplarze wciaz dostępne, mamy ciągnik który dziennie z 8 razy zmienia naczepy to tam zamiast smarowania, reguluje sie luz i wymienia bebechy zamka , rzeźniki naszej firmy nie mają litości :lol:

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 24 mar 2020, 20:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5885
Samochód: Volvo FH

Ja miałem kiedyś wóz siodło goła stal, i kierowcę, takiego że po pół roku jak to rozpiąłem na bazie, to siodło jak lustro, wyszlifowane że przejrzeć się można było. Kierowcy nie przeszkadzało że na sliskim wóz nie chciał skręcać.

Miałem, mam w sumie, asa który smaruje raz na 3 miesiące, ale na grubo tak z 1 cm warstwa (myśli że grubiej to na dłużej starczy :lol: ), tak że sierżant, modulator, tylny most, naje bane z 15 kg smaru z błotem. Siodło suchuteńkie.
Już się nawet nie odzywam, szkoda strzępić ryja...

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 24 mar 2020, 22:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Brał ktoś udział w programie Profesjonalni Kierowcy albo to planuje?
https://www.profesjonalnikierowcy.pl/

Zgłosiłem się na szkolenie w Pruszczu Gdańskim w dniach 26-27 maja.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Post Wysłano: 24 mar 2020, 22:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 paź 2006, 19:02
Posty: 1468
GG: 1

U nas wszystkie zestawy które rok temu przyszly nowe, siodla JOSTa z teflonowymi wkładkami. W naszym przypadku super sprawa bo beczki rozpina się praktycznie tylko na serwisie ciągnika.
Smarujemy tylko sam zamek przez kalamitki i tyle.
Minus siodeł taki w tym przypadku, że nie ma możliwości regulacji luzu. Nie wiem czy jest tam coś w rodzaju samo regulatora czy nie ale po 150 000 tys. są już wyczuwalne stukania ale cóż z tym zrobić.....


Post Wysłano: 24 mar 2020, 23:22
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1905
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

Cytuj:

Już się nawet nie odzywam, szkoda strzępić ryja...
zawsze odnosiłem wrażenie ze Twoje Byki są bardziej wyszkolone :/
Cytuj:
Brał ktoś udział w programie Profesjonalni Kierowcy albo to planuje?
https://www.profesjonalnikierowcy.pl/
widzę ze nasze forum nawet patronuje

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 2842 z 3474 [ Posty: 69478 ] Przejdź na stronę Poprzednia 12840 2841 2842 2843 28443474 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: