Cytuj:
wiem ze ma znaczenie, ale tak jak pisałes scanie na to cierpiały poza tym trzeba narabać kilometrów zeby się krzywki wygiełdały .. Poprostu czytałem Twoj 1- wszy post i wykluczyłem taka awarię,,, jeśli sie myle z pokora chyle czoła
pozdrawiam serdecznie
Cytuj:
DAF XF 480 , Euro3 rocznik 2004 -BRAK MOCY-pomocy.
A więc od początku, autko sprowadzone z zachodu pół roku temu. Pierwsza trasa i kabina do góry żeby sprawdzić czy przypadkiem to nie jakieś 380 no może w porywach 430 koni. Na początek wymiana uszczelek pod głowicami bo były już mokre (560000km),wymiana wtryskiwaczy na nowe , sprawdzenie ciśnienia i NIC. Następnie serwis, tam przeglądali mechanikę i diagnoza że turbo-wymiana na nowe i nic.Turbo jest wyregulowane na 1.7 atm doładowania max i dalej nic podniosłem doładowanie (jest możliwość ) do 1.85 -coś jakby się ożywił ale jak były pierwsze przymrozki autko miało problem z wyjechaniem pod 8% górkę z 24T na 5 biegu. TURBO wróciłem na 1.7 gdyż stwierdziłem że miał za dużo powietrza i brakowało paliwa. Po takich tekstach w serwisie stwierdzili że pompka paliwa nie wyrabia i wymienili na nową - i NIC. Między czasie gdzieś ( bo się już pogubiłem) sprawdzałem szczelność IC - wytrzymał 3 atm przez jakieś 5 min - czyli dobry. Ktoś powiedział że może czujnik doładowania/temp.zasysanego powietrz padł to się kupiło nowy i nic. Następnie wywierciłem otwór w kolektorze ssącym żeby sprawdzić jakie jest naprawdę ciśnienie doładowania i tu się okazało że komputer "widzi" 1.7 atm , a na manometrze jest 2 atm - w celu uniknięcia pomyłki zmieniłem manometr na drugi i dalej było 2 atm. Po tym fakcie w serwisie zresetowali mi program sterujący zapłonem i wgrali mi go ponownie lecz nic to nie dało , autko dalej nie pokazuje żadnych błędów nadal widzi tylko 1.7 doładowania moc jego szacuje gdzieś ok 420 koni , a pali załadowane jadąc w dzień na trasie Tarnów-Gdańsk ok 42litrów. Co można jeszcze w aucie wymienić prócz kierowcy żeby zaczęło jechać i miało spalanie w normie, tak jak inne 480?
daf 480 typ silnika 355 c1 upec cisnienie tzw wastegate turbo 1.60 plus minus 0.5 mozesz zaslepic i cala moc pojdzie do silnika moze tylko intercooler nie wytrzymac niektorzy tak jezdza sprawdz zabezpieczenie silnika moze atmosferyczny czujnik umieszczonny na gorze ecu przy silniku albo czujnik temperatury wody chociaz jak siada to ten pierwszy zaczyna pokazuwac 800mbar a drugi przechodzi na 66stopni moze spra3dz ta protekcje silnika