Strona 3183 z 3555 [ Posty: 71086 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13181 3182 3183 3184 31853555 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 lip 2021, 11:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3244
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Sama czy z pilotem? :lol:

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 09 lip 2021, 14:38
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4194
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Bardzo możliwe, że z pilotem. W końcu ktoś ojcem tego dziecka musi być. :D

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 09 lip 2021, 16:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1942
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

No to tydzień urlopu. :D Jakoś nie swojo się czuje, bo ostatni raz na urlopie takim z prawdziwego zdarzenia, byłem 9 lat temu. :mrgreen:

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 09 lip 2021, 17:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 mar 2011, 19:49
Posty: 334
Lokalizacja: Warszawa

To zaszalałeś z tym tygodniem po 9 latach :mrgreen:


Post Wysłano: 09 lip 2021, 18:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 cze 2021, 20:40
Posty: 11
Samochód: TGS 26.400 HDS

Z dzisiaj. Kamień między bliźniakami. 32 stopnie, musiałem zrzucać koło. Fajnie było :U

Obrazek Obrazek


Ostatnio zmieniony 09 lip 2021, 18:58 przez Rav94, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 09 lip 2021, 18:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Ja to woziłem zawsze ze sobą wiertło górnicze i w razie takiej akcji wkładałem powyżej kamienia i delikatnie do przodu... Zawsze wszystko wyjęło... Kurde ja to bym ten kamień łupał pewno i godzinę byle koła nie ściągać w tym upale...


Post Wysłano: 09 lip 2021, 19:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 cze 2021, 20:40
Posty: 11
Samochód: TGS 26.400 HDS

Nie było bardzo podejścia. Z jednej strony zapas, z drugiej druga ośka. Nie chciał się rozłupać, polniak jakiś, wlazł prawie do felgi.Patent z łomkiem znam, z tym że dobrze mieć drugą osobę do pomocy, żeby przytrzymała i patrzyła co się dzieje. Jedyny plus, że nie musiałem lewarować, nogą od HDSa się podniosłem :wink:


Post Wysłano: 10 lip 2021, 9:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 sie 2005, 22:54
Posty: 708
Samochód: Stralis II 6x2
Lokalizacja: PSE

Bierzesz pasa transportowego i owijasz w około kamienia tak by się sam zaciskał, drugi koniec pod inną oś i delikatnie toczysz auto.
Na przyszłość, nie ma za co... :mrgreen:

_________________
:twisted: Latam Iveco - i to całkiem daleko...


Post Wysłano: 10 lip 2021, 11:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 cze 2021, 20:40
Posty: 11
Samochód: TGS 26.400 HDS

A tego sposobu to nie znałem. Dzięki, następnym razem wypróbuję :wink:


Post Wysłano: 10 lip 2021, 15:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1942
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Ja bym się bał, że jak już puści ten kamień i wyskoczy, to wtedy tak pier*olnie, że by mi błotnik w naczepie rozrypało, a co gorsza, jakby uderzyło w cysterne i odbiło farbę... :mrgreen:

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 10 lip 2021, 18:33
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4194
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Cytuj:
Kurde ja to bym ten kamień łupał pewno i godzinę byle koła nie ściągać w tym upale...
A koniec końców spociłbyś się i zmęczył tak samo.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 10 lip 2021, 18:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Pewno by tak było :lol:
Ale ja jestem chory jak mam później w trasie stawać, dokręcać itp. Ja bym się pitolił z tym pewnie ze 2 godziny byle koło było na miejscu :mrgreen:


Post Wysłano: 10 lip 2021, 19:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sie 2009, 22:52
Posty: 206
Samochód: VW
Lokalizacja: Polska

Widziałem kiedyś jak opasali kamień w bliźniaku łańcuchem który zapięli za wywrotkę i unosząc kiper wyjęli kamień. Technika spoko tylko jak nie ma nadkola


Post Wysłano: 10 lip 2021, 19:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Chłopaki kto jest na czasie jeśli chodzi o wystające ładunki???
Chodzi mi o szerokość, jeśli naczepa ma 2,55 to może być załadowane do 3 metrów szerokości, ale czy muszą do tego być tabliczki gabarytki czy to dopiero powyżej tych 23cm na stronę? Ja tam sobie rozsuwam a szeryf mi gada że to daremna robota bo do 3m nie trzeba tego...


Post Wysłano: 10 lip 2021, 19:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5113
Samochód: orange i grafitowy

KODEKS DROGOWY - PRAWO O RUCHU DROGOWYM
DZIAŁ II RUCH DROGOWY
Rozdział 5 Porządek i bezpieczeństwo ruchu na drogach
Art. 61. 1. Ładunek nie może powodować przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej lub dopuszczalnej ładowności pojazdu.

2. Ładunek na pojeździe umieszcza się w taki sposób, aby:

1) nie powodował przekroczenia dopuszczalnych nacisków osi pojazdu na drogę;

2) nie naruszał stateczności pojazdu;

3) nie utrudniał kierowania pojazdem;

4) nie ograniczał widoczności drogi lub nie zasłaniał świateł, urządzeń sygnalizacyjnych, tablic rejestracyjnych lub innych tablic albo znaków, w które pojazd jest wyposażony.

3. Ładunek umieszczony na pojeździe powinien być zabezpieczony przed zmianą położenia lub wywoływaniem nadmiernego hałasu. Nie może on mieć odrażającego wyglądu lub wydzielać odrażającej woni.

4. Urządzenia służące do mocowania ładunku powinny być zabezpieczone przed rozluźnieniem się, swobodnym zwisaniem lub spadnięciem podczas jazdy.

5. Ładunek sypki może być umieszczony tylko w szczelnej skrzyni ładunkowej, zabezpieczonej dodatkowo odpowiednimi zasłonami uniemożliwiającymi wysypywanie się ładunku na drogę.

6. Ładunek wystający poza płaszczyzny obrysu pojazdu może być na nim umieszczony tylko przy zachowaniu następujących warunków:

1) ładunek wystający poza boczne płaszczyzny obrysu pojazdu może być umieszczony tylko w taki sposób, aby całkowita szerokość pojazdu z ładunkiem nie przekraczała 2,55 m, a przy szerokości pojazdu 2,55 m nie przekraczała 3 m, jednak pod warunkiem umieszczenia ładunku tak, aby z jednej strony nie wystawał na odległość większą niż 23 cm;

2) ładunek nie może wystawać z tyłu pojazdu na odległość większą niż 2 m od tylnej płaszczyzny obrysu pojazdu lub zespołu pojazdów; w przypadku przyczepy kłonicowej odległość tę liczy się od osi przyczepy;

3) ładunek nie może wystawać z przodu pojazdu na odległość większą niż 0,5 m od przedniej płaszczyzny obrysu i większą niż 1,5 m od siedzenia dla kierującego.

7. Przy przewozie drewna długiego dopuszcza się wystawanie ładunku z tyłu za przyczepę kłonicową na odległość nie większą niż 5 m.

8. Ładunek wystający poza przednią lub boczne płaszczyzny obrysu pojazdu powinien być oznaczony. Dotyczy to również ładunku wystającego poza tylną płaszczyznę obrysu pojazdu na odległość większą niż 0,5 m.

9. Ustala się następujące oznakowanie ładunku:

1) ładunek wystający z przodu pojazdu oznacza się chorągiewką barwy pomarańczowej lub dwoma białymi i dwoma czerwonymi pasami, tak aby były widoczne z boków i z przodu pojazdu, a w okresie niedostatecznej widoczności ponadto światłem białym umieszczonym na najbardziej wystającej do przodu części ładunku;

2) ładunek wystający z boku pojazdu oznacza się chorągiewką barwy pomarańczowej o wymiarach co najmniej 50 × 50 cm, umieszczoną przy najbardziej wystającej krawędzi ładunku, a ponadto w okresie niedostatecznej widoczności białym światłem odblaskowym skierowanym do przodu oraz czerwonym światłem i czerwonym światem odblaskowym skierowanym do tyłu; światła te nie powinny znajdować się w odległości większej niż 40 cm od najbardziej wystającej krawędzi ładunku; jeżeli długość wystającego z boku ładunku, mierzona wzdłuż pojazdu, przekracza 3 m, to chorągiewkę i światła umieszcza się odpowiednio przy przedniej i tylnej części ładunku;

3) ładunek wystający z tyłu pojazdu oznacza się pasami białymi i czerwonymi umieszczonymi bezpośrednio na ładunku lub na tarczy na jego tylnej płaszczyźnie albo na zawieszonej na końcu ładunku bryle geometrycznej (np. stożku, ostrosłupie); widoczna od tyłu łączna powierzchnia pasów powinna wynosić co najmniej 1000 cm2, przy czym nie może być mniej niż po dwa pasy każdej barwy; ponadto w okresie niedostatecznej widoczności na najbardziej wystającej do tyłu krawędzi ładunku umieszcza się czerwone światło i czerwone światło odblaskowe; przy przewozie drewna długiego zamiast oznakowania pasami białymi i czerwonymi dopuszcza się oznakowanie końca ładunku chorągiewką lub tarczą barwy pomarańczowej;

4) ładunek wystający z tyłu samochodu osobowego lub przyczepy ciągniętej przez samochód osobowy może był oznaczony chorągiewką barwy czerwonej o wymiarach co najmniej 50 × 50 cm, umieszczoną przy najbardziej wystającej krawędzi ładunku.

10. Wysokość pojazdu z ładunkiem nie może przekraczać 4 m.

11. Jeżeli masa, naciski osi lub wymiary pojazdu wraz z ładunkiem lub bez ładunku są większe od dopuszczalnych, przewidzianych dla danej drogi w przepisach określających warunki techniczne pojazdów oraz określonych w ust. 6, 8 i 10, przejazd pojazdu jest dozwolony tylko pod warunkiem uzyskania zezwolenia.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 10 lip 2021, 19:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

No.... Czyli jak zwykle miałem racje :lol:
Musi być oznakowanie i koniec...
Chyba mnie niedługo zwolnią bo niema prawie dnia żebym się o coś nie kłócił i generalnie zawsze wychodzi na moje :mrgreen:


Post Wysłano: 10 lip 2021, 21:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

To pomyśl o tym co położył zestaw na Lehrte,na stacji :shock: :shock: :shock: nie mam pomysłu jak nawet skoro podwoziem do autostrady :oops:


Post Wysłano: 11 lip 2021, 7:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1379
Lokalizacja: BIA

Przez czwartek i piątek 1525 km. W 20 godz.jazdy. W tym urząd celny w CH, rozładunek, załadunek, kolejny urząd celny, zrzuta w D i załadunek w D do PL.
Ogólnie w 5 dób 3646 km.

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 11 lip 2021, 17:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 sie 2005, 22:54
Posty: 708
Samochód: Stralis II 6x2
Lokalizacja: PSE

Cytuj:
A tego sposobu to nie znałem.
Mi to wpadło do głowy jak byłem w podobnej sytuacji, a też nie lubię bez potrzeby ostatecznej ściągać kół.
Cytuj:
Ja bym się bał, że jak już puści ten kamień i wyskoczy, to wtedy tak pier*olnie, że by mi błotnik w naczepie rozrypało, a co gorsza, jakby uderzyło w cysterne i odbiło farbę... :mrgreen:
Większe niebezpieczeństwo jest chyba jechać z tym, bo nigdy nie wiadomo w którym momencie wyleci, w jaką stronę poleci no i podczas jazdy siła odśrodkowa zrobi tez swoje. A jak nie poleci to tez problem bo opona pewnie i tak w dupę dostaje.
Cytuj:
Ja tam sobie rozsuwam a szeryf mi gada że to daremna robota bo do 3m nie trzeba tego...
Ogólnie jeśli ładunek wystaje poza obrys pojazdu zawsze dobrze go oznakować. "Daremne" to może być potem tłumaczenie się jak cos się stanie, a to też jego hajc bo da ubezpieczenie na pokrycie szkód gdy ktoś stwierdzi, że nieoznakowany ładunek był. Czasem się człowiekowi narobić nie chce no ale skoro poszerzenia Ci chodzą bez problemu, nie są zastane i zniszczone to też bym używał.

_________________
:twisted: Latam Iveco - i to całkiem daleko...


Post Wysłano: 11 lip 2021, 17:33
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lut 2009, 18:30
Posty: 1785
GG: 1
Lokalizacja: Częstochowa SC

Davo mam to samo z kołami haha :mrgreen:
Na budowie nie raz nie takie się koparka wyciagalo z 4osiek pasem :mrgreen:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 3183 z 3555 [ Posty: 71086 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13181 3182 3183 3184 31853555 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: