TruckFocus.pl



Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 cze 2019, 23:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 maja 2007, 11:42
Posty: 393
Samochód: cokolwiek dadza

Witam,

mam do kupienia w dobrych pieniądzach w Niemczech Dafa XF 105 510 KM, rok produkcji wrzesień 2007, przebieg 650 tys., zabudowa pod BDF + być może BDF. I mam kilka pytań;

1) Z tego co kojarzę motory 410 i 460 z początku produkcji miały problemy z pobieraniem oleju, czy 510 również miał takie problemy?

2) jakieś inne poważne problemy trapiły ten model?
3) auto raczej na handel, chodliwy to towar czy raczej ciężki do sprzedaży?


Post Wysłano: 18 cze 2019, 5:52

Moderator

Offline

Offline

Moderator


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 4291

To jest chyba ten sam silnik, tylko mapą się różni, więc raczej będzie miał bolączki słabszych modeli.


Post Wysłano: 18 cze 2019, 6:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 2530
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Na dzień dzisiejszy siłą rzeczy większość tych silników temat olejowy ma już ogarnięty, jednak pasowało żeby jakiś kwit na to był.
Takie sprzęty to szły tak ze 2-3 lata temu jak ludzie brali pod robotę na Emejzą, kto miał kupić to już kupił, a jak już ma zmieniać to na coś młodszego.
BDF z Niemiec z 2007 roku z przebiegiem poniżej bańki to praktycznie niemożliwe. Mam znajomego, który handluje tylko podwoziami i ma problem trzylatka z sensownym przebiegiem poszukać, bo one tam nie stygną.

_________________
Alkoholikiem nie jestem, gdyż wódki, niestety, codziennie nie piję.


Post Wysłano: 18 cze 2019, 6:53
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 3558
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Jeśli nawet pobierał, to już dawno miał zrobionego olejarza. Choć są i takie przypadki choć nieliczne, że nie było potrzeby robić tego zabiegu. 510 od 410 i 460 różni się wtryskami i turbiną no i mapą rzecz jasna. Reszta podzespołów taka sama. Zastanawia mnie jedynie przebieg tego auta bo jednak 650kkm na BDFach to coś mało, gdy np. u mnie za niedługo zawita 1.4mln czyli ponad dwukrotność tego przebiegu. No chyba, że jakiś specjalny transport to wykonywało albo tylko w koło komina jeździło.

_________________
Holenderski Jelcz - CISKEJ TU!
09.09.2011r. [*] Sylwek. Pamiętamy.[/b]

Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#bestjobever


Post Wysłano: 18 cze 2019, 7:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2557
GG: 1
Samochód: Volvo FH 12
Lokalizacja: Gdynia

Moze w koło komina jezdził miedzy magazynami. Jeśli przebieg org to sprawdził bym mocno zawieszenie i układ hamulcowy. Auto zapewne więcej hamowało niż jechało.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 18 cze 2019, 12:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 maja 2007, 11:42
Posty: 393
Samochód: cokolwiek dadza

Jeśli chodzi o przebieg to auto pracowało w przeprowadzkach, więc być może więcej stało niż jeździło. Kumpel bierze z tego samego źródła od lat i nie było nigdy kręconych przebiegów.
Cytuj:
Takie sprzęty to szły tak ze 2-3 lata temu jak ludzie brali pod robotę na Emejzą, kto miał kupić to już kupił, a jak już ma zmieniać to na coś młodszego.
Co masz Rossi na myśli?


Post Wysłano: 18 cze 2019, 14:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1204
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Ma na myśli, że ciężki temat do handlu.


Post Wysłano: 18 cze 2019, 17:07

Moderator

Offline

Offline

Moderator


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 4291

Ale można wziąć pod inną zabudowę. To są najtańsze auta, najmniej roboty że ściągnięciem starej zabudowy. Jeśli cena przyzwoita, przebieg oryginalny, stan dobry, to jest szansa to pchnąć. Tyle że pewnie dłużej postoi.


Post Wysłano: 19 cze 2019, 14:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sie 2008, 23:32
Posty: 365
Samochód: zielony TGA
Lokalizacja: mazowsze

jak mniemam to ten
https://www.otomoto.pl/oferta/daf-105-5 ... llery-open

jezeli przebieg oryginal oraz zrobiony olej to grzech nie wziac


Post Wysłano: 19 cze 2019, 23:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 maja 2007, 11:42
Posty: 393
Samochód: cokolwiek dadza

Brawo Olwin, mógłbyś zostać detektywem ;). Konkretnie kolega go kupuje a że nigdy wcześniej nie mial dafa to na jego prośbę stworzyłem ten temat. Z tego co udalo nam sie ustalić temat oleju zostal juz ogarniety, a auto do końca bylo serwisowane w ASO. Klamka zapadła i kumpel po weekendzie po niego jedzie.

Dzięki wszystkim za wypowiiedzi i opinie.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Forum Samochodowe