Laboratorium COCH

Scania Polska

40TON.netNaprawa foteli TIRSpeedtruck.euFuelSave



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostWysłano: 16 wrz 2018, 16:28 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 08 maja 2010, 16:45
Posty: 20
Lokalizacja: Kielce
Witam, potrzebuję zakupić ciągnik siodłowy w niskiej kabinie (codzienne powroty do domu) do jazdy pod cementonaczepą. W związku z czym mam parę pytań:
1. Czy automat na dłuższą metę daje radę z pompowaniem z kompresorem z przystawki? ( słyszałem, że lepszy jest manual do kompresora.
2. Minimum euro V.
3. Jak najniższe spalanie i względnie mała bezawaryjność.
4. Waga pojazdu jak najniższa.
5. Budżet do 140k zł netto.
Ja biorę pod uwagę dwa rodzaje pojazdów Scania 440 PDE VS MAN TGS 440

Ktoś może coś polecić z doświadczenia. Pozdrawiam


Na górę
PostWysłano: 16 wrz 2018, 16:43 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2365
GG: 1
Samochód: Volvo FH 12
Lokalizacja: Gdynia
Z tego co kojarze to 440PDE uchodzi za najlepszy silnik w Scani a MAN sa lekkie. Tu konczy sie moja wiedza dotyczaca Twoich pytan.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
PostWysłano: 16 wrz 2018, 17:41 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sty 2008, 21:22
Posty: 1102
GG: 2291240
Samochód: HiWay, R420, R500, Actros MP4
Lokalizacja: Szczecin
Jak PDE to tylko z Adblue. Ja miałem automaty i przez 3 lata żadnych problemów z pompa hydrauliczna na przystawce, wiec raczej i kompresor ogarną. Fajnie jakby ciągnik miał już przygotowanie pod przystawkę, bo w automacie najdroższe może się okazać oprogramowanie do niej.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
PostWysłano: 16 wrz 2018, 20:37 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 08 maja 2010, 16:45
Posty: 20
Lokalizacja: Kielce
No właśnie kolego pompa hydrauliczna działa tylko kilka minut przy wywrocie jeśli o tym piszesz. Przy wypompowywaniu beczki czasami kompresor i dwie godziny chodzi. A powiedz mi co masz na myśli pisząc o oprogramowaniu?


Na górę
PostWysłano: 16 wrz 2018, 20:41 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 5758
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
W przypadku mana trzeba się podłączyć pod sterownik FFR aby działała przystawka plus ewentualne programowanie sterownika FFR

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Na górę
PostWysłano: 16 wrz 2018, 20:53 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 29 mar 2011, 18:43
Posty: 18
GG: 0
Temat włączania przystawki w automacie Man-a jest do ogarnięcia bez kupowania oprogramowania w serwisie za 800Eur, a co do wyboru Man czy Scania to zależy z czym miałeś wcześniej doczynienia i do którego sprzętu masz lepszego mechanika/elektryka


Na górę
PostWysłano: 16 wrz 2018, 21:11 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sty 2008, 21:22
Posty: 1102
GG: 2291240
Samochód: HiWay, R420, R500, Actros MP4
Lokalizacja: Szczecin
Chicco, robiliśmy dystrybucję adblue więc przystawka, średnio beczka dziennie, przystawka odpalona łącznie około 2,5-3h na dobę, po trzech latach zero problemów z ZFem w Iveco


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
PostWysłano: 16 wrz 2018, 21:19 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 08 maja 2010, 16:45
Posty: 20
Lokalizacja: Kielce
Wcześniej to były Scania 4 i Volvo FH I gen. więc pora na lekką modernizację taboru. A może Volvo FH II gen? czy tam również trzeba programować skrzynię do przystawki?


Na górę
PostWysłano: 16 wrz 2018, 22:15 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 706
A może Premium dxi ?


Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Na górę
PostWysłano: 16 wrz 2018, 22:47 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 242
GG: 0
Jak kupowałem volva z kompresorem to przystawka zawszsze miała smarowanie ciśnieniowe wzięte z obudowy filtra, mówię o manualu. A zwykłe do kipra tego nie mają.


Na górę
PostWysłano: 17 wrz 2018, 7:18 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 15 maja 2016, 16:20
Posty: 80
W manie w automacie jest jeden prosty sposób na włączanie przystawki, ale to tak po dziadowemu.

Stoisz na biegu jałowym, masz zaciągnięty ręczny, wbijasz jakikolwiek bieg (skrzynia w tym momencie jest na "wciśniętym sprzęgle"), uruchamiasz przystawkę, dajesz bieg na N.


Na górę
PostWysłano: 17 wrz 2018, 8:31 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 5758
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Tak to i można praktycznie w każdym automacie włączyć przystawkę

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Na górę
PostWysłano: 17 wrz 2018, 12:51 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2118
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie
Co wiecej w manualu nalezy wlaczac przystawke na biegu a nie na neutralu

Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka


_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Na górę
PostWysłano: 17 wrz 2018, 16:41 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 08 maja 2010, 16:45
Posty: 20
Lokalizacja: Kielce
To może inaczej panowie do którego z tych aut będzie łatwiej/taniej zaadoptować przystawkę? Scania, MAN a może Volvo? i jaki jest orientacyjny koszt takiej zabawy ? Ponieważ auto musi posiadać własny kompresor do wydmuchu.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe