TruckFocus.pl



Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 lip 2009, 10:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sie 2008, 23:32
Posty: 365
Samochód: zielony TGA
Lokalizacja: mazowsze

witam,
jakis czas temu zatrudnilem mlodego kierowce ktory po pierwszym kursie pokrzywil dyszel przy przyczepie podaczas cofania :evil: (za bardzo sie zlamal i dyszel zaparl sie o rame samochodu).
Dyszel wygiety jest pod katem 10-15 stopni 30cm od ucha.
Czy jest mozliwosc naprostowania go w jakis sposob? Trzeba go oddac do specjalisty ktory to zrobi "na gorąco" czy moze sprubowac wyprostowac go w ten sam sposob w ktory zostal wygiety? tzn o rame samochodu (tym razem zabezpieczajac rame drewnianym klockiem).
Czy to nie oslabi konstrukcji dyszla? (przyczepa o ladownosci 13 ton)


Post Wysłano: 15 lip 2009, 11:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2120
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

A może wymienić na nowy :wink: Najbezpieczniej :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 15 lip 2009, 16:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 sty 2009, 17:02
Posty: 68
GG: 0

Najprosciej ale i najdroszej niestety... kolego a to dyszel z przyczepy z obrotnica czy zwyklej centralnoosiowej? Tak czy siak przyczepa na skrzywionym dyszlu pewnie idzie krzywo? opony sie szybciej zuzywaja i pali wiecej paliwa.


Post Wysłano: 15 lip 2009, 17:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Jedno jest pewne, jak tego porządnie nie zrobisz, to będzie się działo jak z jedną przyczep w mojej firmie. Patrzę w prawe lustro, widze ledwo kawałek tylnej obrysówki przyczepy, patrzę w lewe lustro, widzę przednią ścianę przyczepy , jakieś 3cm :/

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 15 lip 2009, 22:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 paź 2008, 15:02
Posty: 153
GG: 5839699
Samochód: tabaluga ^
Lokalizacja: Przemków/głogów DK 12

Można prubować go wyprostować w ten sam sposób co został skrzywiony ale.. jak pewnie dobrze wiesz wyginając stal od lewej do prawej naruszamy jej strukure a co za tym idzie osłabiamy w tym przypadku- duszel.Niestety musisz zainwestować w wymiane takie prostowanie niama sensu,dało by rade śmigać ale to już nie takie pewne.

_________________
#IRC


Post Wysłano: 16 lip 2009, 1:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sie 2008, 23:32
Posty: 365
Samochód: zielony TGA
Lokalizacja: mazowsze

Jest to dyszel w przyczepie na obrotnicy. Sprubuje jutro wyprostowac go w sposob w ktory zostal wygiety. jesli zostana wyrazne slady naruszenia materialu raczej go wymienie (juz mi krzykneli 2,5 tys :/)
najgorsze ze kierowca dal noge po narobieniu szkod... a byl to jego pierwszy kurs probny...


Post Wysłano: 16 lip 2009, 16:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2007, 11:00
Posty: 185
GG: 10770724
Lokalizacja: Kolbuszowa

a jak bedziesz tak robil wzmocnienia mozesz zrobic

_________________
http://www.transportdrewna.fora.pl/


Post Wysłano: 17 lip 2009, 14:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2009, 12:39
Posty: 408
Samochód: Scania
Lokalizacja: Gdynia

Zapłać 2,500 zł i miej to z głowy.

Co zrobisz, jak dyszel pęknie i przyczepa załadowana do pełna pojedzie w swoją stronę? Miażdżąc np. rodzine w osobówce, która jedzie na wakacje? :roll:


Post Wysłano: 18 lip 2009, 2:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2008, 21:11
Posty: 70

Chyba ze gdzieś dostaniesz używany .

_________________
Jeszcze moje teksty nie zginęły hehe.


Post Wysłano: 18 lip 2009, 11:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
a jak bedziesz tak robil wzmocnienia mozesz zrobic
Spawając może i zmieniając strukturę materiału dodatkowo?? Poza już istniejącymi naprężeniami??
Chyba jescze nie minąl rok jak niedaleko stąd urwala sie przyczepa i zgnięła czteroosobowa rodzina plus dziewczynka zabrana na wycieczkę.Wszyscy na miejscu zginęli.Radze sie zastanowić nad takimi eksperymentami.
W Niemczech kiedyś policjanci zobaczyli u kolegi nieoryginalny spaw-właśnie po podobnym zabiegu. Poszli o tyle na rękę że zgodzili się na przywiezienie dyszla z Polski. O jeździe nie było mowy.

_________________
ego


Post Wysłano: 18 lip 2009, 14:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Ja bym to naprostowal sposobem ktorym bylo skrzywione. Ewentualne niedorobki poprawil bym za pomoca dwoch chlopa i 10cio kilowego mlota.

Napewno nic tam nie grzej gazami. Bo to juz powazna ingerencja w strukture materialu.

Zaden samochod nie jest w stanie wytworzyc sily zdolnej rozerwac profil z jakiego zrobiony jest dyszel. Jesli przyczepa idzie do rowu to zazwyczaj wina zaczepu u samochodu, lub "ucha" u przyczepy. Jeszcze nie widzialem zeby dyszel poprostu pekl na pol (i raczej nie zobacze).


Post Wysłano: 18 lip 2009, 16:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sie 2008, 23:32
Posty: 365
Samochód: zielony TGA
Lokalizacja: mazowsze

Maderfaker, od samego początku miałem właśnie takie samo zdanie na ten temat jak Ty.
Lecz obawiam się ze w tym przypadku żaden chłop ani 10kg młotek nie naruszy dyszla...


Post Wysłano: 22 lip 2009, 0:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 gru 2007, 21:54
Posty: 27
GG: 7354539
Lokalizacja: Szczecin

Zgadzam się z przedmówcami- wymień dyszel i nie kombinuj bo chytry traci dwa razy. Znajomy przerabiał podobną sytuację, skrzywił dyszel i jakiś fachura naprostował mu go (nagrzewając dyszel palnikiem acetylenowym); finał był taki że przyczepa załadowana deskami wylądowała w rowie a deski porozrzucało na kilkadziesiąt metrów. Szczęściem był fakt, że rzecz rozegrała się w nocy poza terenem zabudowanym i nikt na tym nie ucierpiał...

_________________
"Już w żadnych oczach nie będę mieszkać mógł. Już w każdych włosach zobaczę wstęgę dróg!"
SDM- Za dalą dal.


Post Wysłano: 22 lip 2009, 11:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6056
GG: 67304750
Lokalizacja: Wrocław

wszelkie ingerencje w elementy konstrukcyjne pojazdu w rodzaju rama lub dyszel, może robić firma specjalistyczna, która ma do tego uprawnienia.

w przypadku dyszla naprawa będzie droższa od wymiany.

każdy domowy sposób będzie powodem do niewypłacenia odszkodowania w razie wypadku, oraz próby (uzasadnionej) zwalenia winy na kierującego pojazdem niesprawnym.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 20 wrz 2009, 17:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sty 2009, 23:24
Posty: 463
Lokalizacja: Ryki

Panowie co Wy, chcecie młotkiem prostować dyszel, łączenie samochodu z przyczepą??

Kiedyś tata mój pojechał po pustaki gościowi jednemu, rozładowali solówkę i pojechał do domu, a przyczepę ciągnęli ciągnikiem i pewnie za bardzo skręcił, a ciągnik był duży i wygiął go minimalnie. To nie było widoczne, ale tata wraca z przyczepą i coś ściąga, przyjechał do domu, patrzy, dyszel zgięty. To co przyczepa potrzebna, wymontować dyszel i do Zielonej Góry chyba(nie pamiętam bo to było dobre 15 lat temu, w każdym bądź razie to 300 km ode mnie). Dojechali na miejsce, goście zobaczyli że obca rejestracja to chcieli zedrzeć jak najwięcej. To się wykręcił i wrócił do domu. Pojechał do pom-u, wyprostowali go lekko na prasie, dodali wzmocnienie przy końcówce. Można było kupić nowy, ale to duży koszt, a teraz to nawet nie wiem czy bym taki sam dostał.
I jedyne co pozostało to to, że do tej pory ciacha mi opony środkowe(bo są bliźniaki), oczywiście na przedniej osi. A spalanie, to raczej nie ma nic do rzeczy w tym.
Tak więc polecam wymianę na nowy, zawszę będziesz spokojniejszy i pewny na drodze.


Post Wysłano: 02 paź 2009, 9:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2007, 12:39
Posty: 18
GG: 0
Samochód: Tatra 815 Kamaz 5511
Lokalizacja: Lublin

Ja bym prostował. Mieliśmy przyczepę z zbyt krótkim dyszlem do naszego samochodu. Mniejsze o to. W każdym razie w zaprzyjaźnionej firmie przrecieli dyszel wspawali 20cm kawalek oczywiście wzmocninenia i nowe mocowanie ucha. wyglądało jak oryginalny.
przyczepa przez kilka lat zrobia z po 300km dziennie przy pełnym obciązeniu. Nic sie nie działo. Z tego co wiem do tej pory jeździ.
A to była większa ingerencja.
Zawsze można dodatkowo liną spiąć dyszel z samochodem.


PS. nie takie wynalazki jeżdżą po polskich drogach.
a co do spawania: przecież łaczenie elementów nowego dyszla odbywa sie przez spawanie a nie zgrzewanie czy klejenie :)


Post Wysłano: 02 paź 2009, 13:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6056
GG: 67304750
Lokalizacja: Wrocław

Panowie nauczcie się liczyć i miejscie wyobrażenie o odpowiedzialności.

dyszel do przyczepy z przednią osią kierowaną to wydatek rzędu 600 - 800,-zł netto, godzina roboty i po zawodach.

amatorzy napraw wydadzą pewnie trochę kasy unieruchomią pojazd do dwóch dni, czyli żadna oszczędność.

kiedyś był temat o sprawdzaniu termostatów. termostat do MAN-a kosztuje 29,-zł, więc zagotowanie wody i czekanie na efekty jest droższe.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 15 wrz 2010, 17:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2008, 15:22
Posty: 205
GG: 4667666
Samochód: Mercedes Vario 814

Wracając do tematu - gdzie by lekko naprostować dyszel od przyczepy z obrotnicą? Jest to dyszel z regulowaną długością (siłownik) - więc koszt nowego jest prawie taki jak całej przyczepy którą kupiłem dość niedrogo! Jestem z pomorskiego...

Pzdr


Post Wysłano: 10 gru 2017, 19:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 330
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

Jak wygląda kwestia prawna spawania dyszla? dyszel mam nowy josta na te ucho wspawywane..
Jednak mam zaczep od tandemu i ciężko się to spina
Chciał bym uciąć te ucho na końcu dyszla i przyspawać płytę do nakręcania ucha od typowego tandemu

Mam taki dyszel
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... Items.html

taka che wspawać końcówkę

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... Items.html
che wspawać płytę pod taka końcówkę na śruby po 1 lepsze sprzęganie a po 2 brak mi 2-5 cm bo styka mi sie samochód z przyczepą


Post Wysłano: 10 gru 2017, 20:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3886
Samochód: orange i grafitowy

na takim dyszlu nie masz miejsca do wspawania takiej końcówki - to jest moje zdanie .
dyszle do końcówki do tandemu maja przekrój tak "na oko" ok. 150 mm w kwadracie.
poza tym końcówka do tandemu "ciężkiego" jest na sprzęg 50 mm.
jak chcesz wydłuzyć zestaw to sprawdź czy zmieścisz się w maksymalnej długości 18,75m.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Forum Samochodowe