Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 gru 2005, 16:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2005, 16:10
Posty: 9
Lokalizacja: tarnów

Witam wszystkich użytkowników.
Chciałbym dowiedzieć się szczegółowych informacji na temat tego dodatkowego napędu Robson, tzn. jak to działa, cena, kto to montuje, kiedy to się sprawdza itp.... :?:


Tytuł:
Post Wysłano: 30 gru 2005, 21:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6309
Lokalizacja: Wrocław

nie jestem pewien i byc może się mylę, ale wydaje się, że chodzi o napęd przeniej osi w nowych MAN-ach z napędem na obie osie. w tej konstrukcji przednia oś nie ma tradycyjnego napędu z mostem, lecz każde koło ma oddzielny napęd hydrostatyczny, ale czy to ma nazwę Robson, tego nie wiem.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2006, 22:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2005, 16:10
Posty: 9
Lokalizacja: tarnów

nie cyryl to nie o ten naped chidzilo, wiem z grubsza ze jest jakas rolka dociskana do kół osi napedowej i osi wleczonej w samochodach 6x2
dzieki temu masz napęd 6x4, fajny patent ale nie wiem nawet jaka firma wogole robi takie cos

nie wiem czy to prawda ale podobno piszesz jakies artykuly do "Samochodow Specjalnych" cyryl
byc moze pisali kiedys cos na ten temat


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sty 2006, 5:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6309
Lokalizacja: Wrocław

sprawdzę to, dla Samochodów Specjalnych od 3 lat juz nic nie napisałem.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sty 2006, 22:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2005, 16:10
Posty: 9
Lokalizacja: tarnów

dzięki stary, bylbym wdzięczny

a tak wogóle to kiedy ty chłopie śpisz?? :D


Tytuł:
Post Wysłano: 12 sty 2006, 14:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2005, 16:23
Posty: 359
Lokalizacja: Łódź

Cytuj:
wiem z grubsza ze jest jakas rolka dociskana do kół osi napedowej i osi wleczonej w samochodach 6x2
Zgadza się, tzw. "Robson Drive" umożliwia dołączanie napędu osi wleczonej, dzięki specjalniej rolce o niewielkiej średnicy, wyposażonej w z gumowe "zęby", która jest montowana między osią napędową a wleczoną/pchaną. Kiedy chcemy dołączyć napęd osi wleczonej, rolka zostaje dociśnięta do opony, i kręcąc się w przeciwną stronę do kierunku jazdy (na zasadzie działania kół zębatych), wprawia ją w ruch. Takie rozwiązanie poprawia właściwości jezdne i znacznie ułatwia prowadzenie ciężarówki w trudnych warunkach.


Tytuł:
Post Wysłano: 12 sty 2006, 15:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6309
Lokalizacja: Wrocław

już wiem o co chodzi:
mając dwie osie tylne jedną napędzaną drugą nie, można bez zastosowania drugiego tylnego mostu przekazać napęd na tą drugą oś. polega to na opuszczaniu takiej rolki, sterowanej pneumatycznie przez kierowcą, która przekazuje napęd na drugą oś. urządzenie o nazwie Robson Drive, opatentowane przez Zetterbergs Produkt AB w Szwecji, które pozwala na czasowe uzyskanie przez pojazd o napędzie 6x2 charakterystyki pojazdu typu 6x4.
w przypadku użytkowników rzadko jeżdżących po drogach nieutwardzonych i w trudnym terenie jest to bardzo korzystne rozwiązanie. podczas jazdy po drogach pozwala na mniejsze zużycie paliwa i opon, a jednocześnie w przypadku jazdy w terenie daje pojazdowi pożądane cechy pozwalające na taką jazdę. montowane pomiędzy dwie tylne osie stalowe koło, w razie potrzeby jest opuszczane między tylne koła i przykładane do opony, przenosi napęd z osi napędzanej na wolną czyniąc z pojazdu 6x2 - 6x4. oczywiście po wydostaniu się na twardy grunt należy koło podnieść, by nie dopuścić do uszkodzenia ogumienia. warunkiem zastosowania Robson Drive jest wyposażenie pojazdu w koła bliźniacze na obydwu tylnych osiach. stosuje się to głównie w samochodach z nadwoziem samowyładowczym i w pojazdach pracujących częściowo w lesie.

produkują to firmy robiące głównie oprzyrządowanie do ciężarówek, takie jak siodła, zaczepy (sprzęgi), nogi do naczep itp.
jedną z nich jest firma VBG (Szwecja) i na jej stronie najlepiej widać na zdjęciu jak działa napęd robson.
http://www.vbgab.com/template/default.a ... guage_id=4


Tytuł:
Post Wysłano: 12 sty 2006, 19:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2005, 16:10
Posty: 9
Lokalizacja: tarnów

No dzięki serdeczne :D wiem teraz przynajmniej jak to działa i jaka firma sie tym znajduje, może uda mi sie znalężć jakiegos przedstawiciela w polsce (jeśli wogóle taki jest),
mi by to nawet pasowało bo akurat na tylnej osi mam bliżniaki, więc nie byłoby problemu z montażem,a przy transporcie drzewa to byłoby jak znalazł bo w tych lasach to czasami wpadasz po kolana :o


Tytuł:
Post Wysłano: 06 lut 2006, 21:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 sty 2006, 17:16
Posty: 43
Lokalizacja: "Łódź moim miastem, gdzie mnie nie zdziwi nic" - O.S.T.R.

Tak ku uzupełnieniu: w nowych R-kach 6x2 pod hakowce itp. montuje się właśnie ten napęd.

_________________
.:MERCEDES - TRUCK OF THE EVERY YEARS:.
NIE UDZIELAM PORAD N/T. PTTM VIA E-MAIL & GG


Post Wysłano: 27 kwie 2009, 8:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 22:49
Posty: 25
GG: 0
Samochód: fh 16

a może wiecie jaki jest koszt montażu tego napędu i gdzie go montują

_________________
Nowy STRALIS pogromca mitów
DAF SIŁA NAPĘDOWA TWOJEJ FIRMY :) -
OBY FIRMA NIE MIAŁA PODJAZDU POD GÓRKĘ BO MOŻE BYĆ PO NIEJ

JEDNAK DAF TO NIE VOLVO


Post Wysłano: 27 kwie 2009, 15:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 wrz 2006, 15:09
Posty: 118
Lokalizacja: Wieluń

http://www.trucks.com.pl/1999-2006/prez ... epy_48.htm
na tej stronce jest akapit o firmie ZETTERBERGS i tam na końcu wspominają o tym rozwiązaniu i o tym że przedstawiciele tej firmy znajdują się min. w Łodzi


Post Wysłano: 04 maja 2009, 23:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

Kolego jak zamontujesz to nie mozesz tego uzywac jak bedziesz skrecał autem poniewaz bedzie Ci zrywalo bieznik z opon.. wiem bo miał to mój znajomy w volvie f 12 :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: