Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 wrz 2007, 19:19
Posty: 5
Lokalizacja: Starogard Gdański

Witam!

Nie wiem czy taki temat już był, więc tworzę nowy.

Mój ojciec jeździ FH12 i prosił mnie o znalezienie rozwiązania problemu przepalających się żarówek.
Problem wygląda następująco:
Po kilkugodzinnym postoju np. załadunek, rozładunek albo pauza, gdy rusza w dalszą drogę w momencie, kiedy zapala światła mijania następuje błysk i żarówki są do wymiany.
Proszę o pomoc osoby, które spotkały się z tym problemem i znają jakieś sposoby na jego rozwiązanie.

Pozdrawiam
Qbik (syn truckera)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Trzeba sprawdzić w pierwszej kolejności napięcie ładowania alternatora, powinno dochodzić do max. 28V.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2007, 20:56
Posty: 58
GG: 0
Samochód: ..

My tak mielismy z Manem, robi sie pewnie jakies zwarcie, a te zwarcie jest prawdopodobnie w obwodzie pozycyjnych. Fabrycznie tworzą go trzy sekcje: lewy przód z lewym tyłem, prawy przód z prawym tyłem oraz oświetlenie rejestracji i tablicy przyrządów. Włącznik pozycyjnych odpala wszystkie trzy naraz, a dźwigienka kierunkowskazu w pozycji stacyjki bez zapłonu zawsze tylko jeden sektor (lewy lub prawy, ale zawsze bez zegarów i rejestracji). Jeśli ktoś pożenił kable przy włączniku pozycyjnych robiąc z nich jeden obwód, to efekt jest taki jak piszesz.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7205
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Trzeba sprawdzić w pierwszej kolejności napięcie ładowania alternatora, powinno dochodzić do max. 28V.
To nie jest winna ładowania tylko coś z tymi przełącznikami od świateł już kiedyś mi to ktoś opowiadał. Jak byś mógł dokładnie napisać czy wyłącznik od świateł pozostaje włączony gdy silnik jest gaszony i światła włanczają się razem z zapaleniem silnika czy dopiero przełączany gdy silnik pracuje

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Zacznij od alternatora, regulator napięcia może dawać za dużego kopa. lub gdzieś w układzie masz nadmierny przyrost napięcia. Jeżeli prąd nie skacze to sprawdź czy aby wilgoć niedostaje się do lampy. (masz 10A bezpieczniki czy mocniejsze?)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 wrz 2007, 19:19
Posty: 5
Lokalizacja: Starogard Gdański

Sprawa wygląda tak, że silnik pracuje i dopiero po kilku minutach zapalane są światła. (silnik się trochę nagrzeje, trochę napompuje powietrza itp.)
Nie za każdym razem żarówki strzelają.
Podejrzewam, że w momencie zapalania świateł następuje jakiś strzał zbyt wysokiego napięcia z wyłącznika/przekaźnika.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Jakiego wysokiego napięcia? a skąd ono się ma brać, skorow całej instalacji jest takie napięcie jakie daje w danej chwili alternator. Zacznij od napięcia ładowania, za to jest odpowiedzialny regulator.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

załóż żarówki z lepszej firmy


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 wrz 2007, 19:19
Posty: 5
Lokalizacja: Starogard Gdański

Cytuj:
załóż żarówki z lepszej firmy
Dziękuję ci GURU za najlepszą z możliwych odpowiedzi na zadane pytanie. :twisted:
A jakie żarówki byś polecił??


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

hella osram philips tylko nie eagle eye


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7205
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśli masz w volvie żarówki H7 to one jak już się przepalają to z regóły w trakcie włanczania świateł, ja usiebie w ciągu roku wymieniam pare kompletów żarówek, zwłaszcza teraz jak trzeba jeżdzić na światłach cały rok.
Cytuj:
Jakiego wysokiego napięcia? a skąd ono się ma brać, skorow całej instalacji jest takie napięcie jakie daje w danej chwili alternator. Zacznij od napięcia ładowania, za to jest odpowiedzialny regulator.
Gdyby to była wina skoków napiecia to nie tylko te żarówki by się przepalały, może być tak że jest odwrotnie i dostają za niskie napięcie co żarówkom halogenowym bardziej szkodzi

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Jeżeli rozchodzi się o 1 generacje to lampy lubią się luzować na plastikach co podczas drgań (po dłuższej jeździe) owocuje szybszemu zużywaniu żarówek (h4), W twoim przypadku może być tak że masz nieszczelne lampy, podczas postoju (zimą) na żarówkach zbiera się wilgoć i ulegają przepaleniu (ale dwie lampy naraz to raczej mało prawdopodobne). A czy przypadkiem nie dotkasz w czasie montażu szklanej części żarówki palcami bo niby to oczywiste że niewolno ale… Czasem trzeba podejść na spokojnie do tematu w skrajnym przypadku zostaje wizyta u elektryka ba ten kosz zwróci się i oszczędzi nerwów.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 gru 2007, 21:15
Posty: 8
Lokalizacja: Zielona Góra

zmień żarówki z 12 na 24 woltowe


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2008, 22:35
Posty: 75
GG: 483170
Samochód: IVECO MAN DAF SCANIA RENAULT
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

normalnie rewelacja świetlik... Witam ogólnie. przede wszystkim jaki model (rok)tego volvo.Kierowca zgłaszał częste przepalanie żarówek kierunku i postoju prawej strony nie wspominając o H4. Okazało się ze wolne obroty silnika wprowadzały w silną wibrację cały prawy okular. dospawaliśmy dodattkowe wzmocnienie.Przeszło od razu.A z żarówek polecam nowość BOSMY zarowki LLHD LONG LIFE. kierowcy do mnie teraz naprawde rzadko przychodzą. pozdrawiam Adam

_________________
HELP-TIR-Pomoc24 help-tir@wp.pl GaduGadu 483 170
Elektromechanika ciężarowa


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2008, 22:04
Posty: 14
GG: 0

Witam, miałem podobny problem i chodziło o żarówkę H7. Zawsze przepalała się przy starcie silnika. Do dziś nie znam przyczyny ale u mnie żarówka padała zawsze krótko po tym jak padła któraś z obrysówek. Być może to zbieg okoliczności ale równie dobrze może pojawiać się inny rozkład napięcia i H7 najgorzej to znosi.
Problem dotyczył mercedesa atego z 2005r , żarówki oczywiście 24v/70w


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2008, 22:35
Posty: 75
GG: 483170
Samochód: IVECO MAN DAF SCANIA RENAULT
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

nie pamięta gdzie ja o tym czytalem ale żarówki h7 w jakimś tescie wychodziły na najbardziej awaryjne.Następne były h1. taka propozycja zanim włączysz starter włącz światełka postojowe . ani mijania ani długie nie włącza sie od razu po starcie silnika. przepalanie żarówek po starcie silnika jest spowodowane tym że alternator ładuje prawie na maxa akusy rozładowane poprzez rozrusznik przy starcie. czasami to trwa kilka sekund czasem dłużej. widzą to zwłaszcza kierowcy trucków wyposażonych w amperomierze które idą po starcie (zwłaszcza dłuzszym rozruchu) do oporu na +.Np. scania 14. wtedy też padają zarówki największe mocą.h1 h4 h7 itp... :wink:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: