Strona 3219 z 3477 [ Posty: 69534 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13217 3218 3219 3220 32213477 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 14 lis 2021, 10:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Generalnie to niewiem dlaczego wszyscy tak się podniecają skrzyniami I-shift, już pisałem że może i się wygodnie tym jedzie jak jest lekko. Ja jeżdżę trzema i w każdym ta skrzynia działa inaczej. W jednym szarpie przy zmianach biegów nieda się ręcznie zmienić biegu i jakoś nerwowo przeciąga na obroty, w drugim zaś ostatnio zauważyłem że podczas jazdy na jednym biegu występuje jakby uślizg, obroty rosną z 1200 do prawie 1500 i po 2-3 sekundach wracają bez żadnej zmiany biegu... W trzecim też coś było chyba kickdown nie reagował. Teraz niewiem czy wszystkie są zepsute czy po prostu te typy tak mają i żyją własnym życiem, dodam że żadnej kalibracji nie widziały bo skoro z placu wyjadą to są dobre :lol:


Post Wysłano: 14 lis 2021, 11:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 818
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Cytuj:
Generalnie to niewiem dlaczego wszyscy tak się podniecają skrzyniami I-shift, już pisałem że może i się wygodnie tym jedzie jak jest lekko. Ja jeżdżę trzema i w każdym ta skrzynia działa inaczej. W jednym szarpie przy zmianach biegów nieda się ręcznie zmienić biegu i jakoś nerwowo przeciąga na obroty, w drugim zaś ostatnio zauważyłem że podczas jazdy na jednym biegu występuje jakby uślizg, obroty rosną z 1200 do prawie 1500 i po 2-3 sekundach wracają bez żadnej zmiany biegu... W trzecim też coś było chyba kickdown nie reagował. Teraz niewiem czy wszystkie są zepsute czy po prostu te typy tak mają i żyją własnym życiem, dodam że żadnej kalibracji nie widziały bo skoro z placu wyjadą to są dobre :lol:
Ja miałem styczność, jako kierowca zarówno z i shift, opticruisem w pierwszych R-kach i zautomatyzowanym ZF w MANie. Zdecydowanie I shift działa najsprawniej z tych trzech. Teraz, w moim aucie kick down'a nie ma, wyłączony bo auto z dużej floty, więc ekonomia... Do tej pory skrzynia działała bez zarzutu, jakoś bodajże we wtorek zaczął przełączać ze zgrzytem pomiędzy dolną a górną skrzynią, do tego w środę wyszła awaria zaworu. Że jedno i drugie wyszło w jednym czasie to dlatego wydaje mi się że ma coś wspólnego ze sobą.

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 14 lis 2021, 12:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Ostatnio po dłuższym czasie wsiadłem na krótką przejażdzkę w Volvo. Moje odczucie jest takie że nie widzę żadnej roznicy w pracy skrzyni (czas przepinania biegów czy ich pomijanie i dobieranie) między Ishiftem a Opticruisem. Oba auta z 15 roku.


Post Wysłano: 14 lis 2021, 12:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5946

Cytuj:
Generalnie to niewiem dlaczego wszyscy tak się podniecają skrzyniami I-shift, już pisałem że może i się wygodnie tym jedzie jak jest lekko. Ja jeżdżę trzema i w każdym ta skrzynia działa inaczej. W jednym szarpie przy zmianach biegów nieda się ręcznie zmienić biegu i jakoś nerwowo przeciąga na obroty, w drugim zaś ostatnio zauważyłem że podczas jazdy na jednym biegu występuje jakby uślizg, obroty rosną z 1200 do prawie 1500 i po 2-3 sekundach wracają bez żadnej zmiany biegu... W trzecim też coś było chyba kickdown nie reagował. Teraz niewiem czy wszystkie są zepsute czy po prostu te typy tak mają i żyją własnym życiem, dodam że żadnej kalibracji nie widziały bo skoro z placu wyjadą to są dobre :lol:
Po objawach, choć ishifta nie miałem, to bym powiedział, że przynajmniej dwie pierwsze działają niepoprawnie, a trzecie może być ograniczona softem.


Post Wysłano: 14 lis 2021, 12:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 818
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Cytuj:
Ostatnio po dłuższym czasie wsiadłem na krótką przejażdzkę w Volvo. Moje odczucie jest takie że nie widzę żadnej roznicy w pracy skrzyni (czas przepinania biegów czy ich pomijanie i dobieranie) między Ishiftem a Opticruisem. Oba auta z 15 roku.
Bardzo możliwe że tak jest. Ja ostatnia Scania z opticrusem jaką jeździłem była z 2012 roku. Tam już to działało ok, w pierwszych R-kach, jeszcze z pedałem sprzęgła to daleko temu było do I shifta w moim odczuciu

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 14 lis 2021, 12:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

To zdecydowanie. Jak jezdzilem FH jeszcze E3 to I shift działał niewiele gorzej od tego co obecnie. Może te nowe chodzą szybciej, ale wiem ze w nowych Kaniach skrzynie są jeszcze szybsze. Nie wiem jak ta najnowsze generacja, ale jako że Kanio je najlepszo to pewnie chodzi jak szalona :)


Post Wysłano: 14 lis 2021, 12:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Najgorsze w ajszifcie jest to że jak jedzie pod górę to sam niewie co ma włożyć, jedzie na 9 biegu ładuje 10 i zdycha, później znów schodzi do 9 trochę się rozpędzi i zaś 10 i kolęda... W efekcie Kania 420 na manuału jedzie lepiej niż ajszifty 460/500.
Niewiem czy tak ma każdy czy te są felerne ale to sobie piprostu nie radzi, a wchodzić w tryb manual to jaki sens jest mieć automat..
A z ciężarami 60t to już można zapomnieć, na ślimaku pod górę tak zacznie redukować że stanie do zera, poprostu oprogramowanie nie nadąża chyba z tym co się dzieje i złe dobiera biegi lub za późno...
Niech się wypowie kto ma większe doświadczenie, bo ja tam dalej uznaje manual.


Post Wysłano: 14 lis 2021, 13:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 818
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Cytuj:
Najgorsze w ajszifcie jest to że jak jedzie pod górę to sam niewie co ma włożyć, jedzie na 9 biegu ładuje 10 i zdycha, później znów schodzi do 9 trochę się rozpędzi i zaś 10 i kolęda... W efekcie Kania 420 na manuału jedzie lepiej niż ajszifty 460/500.
Niewiem czy tak ma każdy czy te są felerne ale to sobie piprostu nie radzi, a wchodzić w tryb manual to jaki sens jest mieć automat..
A z ciężarami 60t to już można zapomnieć, na ślimaku pod górę tak zacznie redukować że stanie do zera, poprostu oprogramowanie nie nadąża chyba z tym co się dzieje i złe dobiera biegi lub za późno...
Niech się wypowie kto ma większe doświadczenie, bo ja tam dalej uznaje manual.
Ja takich problemów nie mam, ani nigdy nie miałem. Fakt, przykładowo wyjeżdżając z Barda w stronę Kłodzka załadowany do 40 ton przechodzę na manual, ale z tego względu że on tocząc się przed przejściem dla pieszych wrzuca 11 a zaraz później redukuje pod górkę. Ja tam nie mam problemu w jeździe manualem, ale jednak wolę zautoamtyzowane skrzynie, tyle że traktuję je jako ułatwienie, a nie że skrzynia ma za mnie zmieniać biegi. Na duży plus względem typowego manuala że zautomatyzowana skrzynia zmienia biegi dużo szybciej, co przy jeździe pod górę załadowanym autem daje przewagę. I to się tyczy wszyatkich skrzyni, nie tylko I shifta.

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 14 lis 2021, 14:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2595
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Ostatnio po dłuższym czasie wsiadłem na krótką przejażdzkę w Volvo. Moje odczucie jest takie że nie widzę żadnej roznicy w pracy skrzyni (czas przepinania biegów czy ich pomijanie i dobieranie) między Ishiftem a Opticruisem. Oba auta z 15 roku.
Zamul Volvo do zgaśnięcia przy dojeździe do ronda to stawiam flaszkę :)

A Scanie z Opticruisem zamulisz każdą, nawet nową :D

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 14 lis 2021, 17:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2431
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
Najgorsze w ajszifcie jest to że jak jedzie pod górę to sam niewie co ma włożyć, jedzie na 9 biegu ładuje 10 i zdycha, później znów schodzi do 9 trochę się rozpędzi i zaś 10 i kolęda... W efekcie Kania 420 na manuału jedzie lepiej niż ajszifty 460/500.
Niewiem czy tak ma każdy czy te są felerne ale to sobie piprostu nie radzi, a wchodzić w tryb manual to jaki sens jest mieć automat.
Davo, a skąd ta skrzynia ma wiedzieć jak się zachować skoro nie ma oczu? Nie wie jakie jak nachylenie podjazdu, nie wie ile go jeszcze zostało... Po to jest opcja przełączenia w tryb manualny i kierowca, który powinien wykorzystać potencjał sprzętu, który prowadzi. Dopiero od niedawna skrzynie współpracują z tempomatami topograficznymi. Ale dziala to tylko podczas jazdy z załączonym tempomatem i działa, z samego założenia, w sposób maksymalnie ekonomiczny.


Post Wysłano: 14 lis 2021, 17:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2016, 21:20
Posty: 318
Samochód: Daf

No jo ale auto czuje ze ciagle jest opór wiec nie powinna zmieniać biegu na moje oko.

Tak z czystej ciekawości ktoś z tu zebranych interesował się ratowaniem angielskiego transportu ? Zarobki, firmy gdzie co i jak ?


Post Wysłano: 14 lis 2021, 17:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2431
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Opór czuje, ale skoro jest w stanie go "przełamać" swoim momentem obrotowym, to po odpowiednim rozpedzeniu zmienia bieg na wyzszy, tak jak ma zaprogramowane. Nie wie o tym, że zaraz wznieseinie będzie bardziej strome i moment obrotowy będzie niewystarczający do utrzymania wyższego przełożenia. Tam w środku nie ma szklanej kuli.


Post Wysłano: 14 lis 2021, 18:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3582
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Nawet w As-Tronic, który jest wręcz prymitywny odpowiednie operowanie pedałem gazu pozwala w miarę możliwości wejść pod górkę bez redukcji, albo z redukcją w zależności od tego jak mocno go wciskamy. W pewnych sytuacjach chwilowa dawka paliwa dla pedału wciśniętego w połowie jest jednakowa jak dla wciśniętego w podłogę, choć zmiany biegu będą przy innych obrotach. W nowoczesnych silnikach pedał gazu nie jest połączony na sztywno z przepustnicą, tylko raczej daje informację sterownikowi silnika jak chcemy jechać. Generalnie jeżeli skrzynia jest sprawna, a kierowca umie ją obsługiwać to właściwie biegi będzie zmieniał sam, wtedy kiedy chce bez dotykania manetki.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 14 lis 2021, 19:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5946

No ja też mam astronica, brak doświadczenia w jeździe automatem, a już jestem ujęty komfortem jazdy automatem. Dwa newralgiczne momenty dla tej skrzyni to precyzyjne manewrowanie, a właściwie jego brak i dojazdy do skrzyżowań. Jeśli auto się nie zatrzyma, tylko lekko toczy i wciśnie się gaz, to skrzynia nie wie co zrobić. Do tego stopnia, że zdarzyło mi się dwa razy zdusić silnik, bo było lekko pod górkę. Poza tym, bajka. A jakby to było Volvo, Renault albo Scania, to pewnie jeszcze dużo lepiej.


Post Wysłano: 14 lis 2021, 19:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 818
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Cytuj:
Cytuj:
Najgorsze w ajszifcie jest to że jak jedzie pod górę to sam niewie co ma włożyć, jedzie na 9 biegu ładuje 10 i zdycha, później znów schodzi do 9 trochę się rozpędzi i zaś 10 i kolęda... W efekcie Kania 420 na manuału jedzie lepiej niż ajszifty 460/500.
Niewiem czy tak ma każdy czy te są felerne ale to sobie piprostu nie radzi, a wchodzić w tryb manual to jaki sens jest mieć automat.
Davo, a skąd ta skrzynia ma wiedzieć jak się zachować skoro nie ma oczu? Nie wie jakie jak nachylenie podjazdu, nie wie ile go jeszcze zostało... Po to jest opcja przełączenia w tryb manualny i kierowca, który powinien wykorzystać potencjał sprzętu, który prowadzi. Dopiero od niedawna skrzynie współpracują z tempomatami topograficznymi. Ale dziala to tylko podczas jazdy z załączonym tempomatem i działa, z samego założenia, w sposób maksymalnie ekonomiczny.
Dokładnie. To ma służyć ułatwieniu pracy, a nie zastąpić kierowcę.

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 14 lis 2021, 22:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1822
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Ja mam non stop włączony tryb manualny. :D Idzie pod górki jak przeciąg. :mrgreen:

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 15 lis 2021, 1:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1360
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Ja w Actrosie używam w 90% trybu manualnego.Gdy go jednak nieraz nie użyję to irytuje mnie w tym aucie: ruszanie zawsze z 2 na "zimno",czy to na pusto,czy pełno czy samym koniem.Dopiero po rozgrzaniu i ruszeniu kilka razy,potrafi przeskoczyć na wyższy bieg przy starcie.Następnie częste przeskoki po 1 biegu,albo przeciąganie do np:1400 obr/min i przeskakiwanie 2 biegów,by potem ciągnąć od 700 czy 800obr/min i się dusić.Nastepna rzecz, niepotrzebne redukcje przy dojazdach do rond i innych skrzyżowań,gubienie się,wbijanie biegu na końcu,że aż budą zatrzęsie.Generalnie gdybym sobie nie pomagał manualem, to ta skrzynia
byłaby w mojej ocenie bardzo średnia.

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 15 lis 2021, 4:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3582
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Czasami pod cysterny to nie jest inne, specjalne oprogramowanie skrzyni, którego tutaj nie ma?

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 15 lis 2021, 9:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3145
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Chyba tylko wolwo miało taki cud techniki.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 15 lis 2021, 12:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1360
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Szczerze to nie mam pojęcia.Actrosem to jeszcze jakoś jedziesz, bo można manuala używać,ale TG-X z 19r z flotowym oprogramowaniem skrzyni, w której nic nie możesz zrobić to jest dopiero hit.Podepniesz np: ramę z 30' kontenerem bez falochronów i jak się mocno ciecz rozbuja,to zmienia bieg na wyższy, by potem mulić i się telepać z 1000obr/min pod górkę albo robi zabawę:bieg wyżej, bieg niżej... :/

Volvem z cysterną akurat nie jeździłem,ale z wszystkich automatów z którymi miałem styczność w ciężarówkach,to I-shift mi najbardziej odpowiadał.Ideałem on nie jest,ale MAN z dobrą skrzynią ze Scanii,a lipnym wtedy oprogramowaniem pokazuje jak dobra skrzynia potrafi fatalnie pracować.

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 3219 z 3477 [ Posty: 69534 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13217 3218 3219 3220 32213477 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: