Cytuj:
Ej, ale jak przez 10 lat? A 420HPI e5? A V8? Oferta Scanii była na tyle bogata (na tyle, że jak widać często na forum nawet ludzie z branży nie ogarniają różnic między jednostkami), że przewijały się różne motory- i te o lepszej opinii, i te które powszechnie uchodzą za silniki kiepskie
Generalnie to okres przejścia od E3 do E5 to był czas, gdzie wielu producentów uczyło się budować "ekologiczne" silniki. koncern Volvo też eksperymentował z EGR (D11/13B Euro4), podobnie MAN. Pierwsze E5 Dafa też miały swoje bolączki, itd. itp.
Trochę na wyrost 10 lat. 420 E5 były od którego roku produkowane, 2011? V8 nie są dla każdego, tak jak FH16. Swoją drogą one też miały swoje bolączki, lubiły olej, zgadza się? No i jak idziemy na jeden koniec oferty, to trzeba zajrzeć również na drugi - silniki R5. Tam też były problemy, pewnie znowu wynikające głównie z połączenia XPI+EGR.
DAFy olejarze do którego roku występowały? Kojarzę, że do 2008. No więc całkiem szybko się uporali z wadami wieku dziecięcego, sporo szybciej niż Scania.
PS: Wydzieliłem temat o przełożeniach mostów.
viewtopic.php?f=99&t=49973