[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 - Strona 2886 - wagaciezka.com - Forum transportu drogowego



Strona 2886 z 3555 [ Posty: 71100 ] Przejdź na stronę Poprzednia 12884 2885 2886 2887 28883555 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 kwie 2020, 8:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5113
Samochód: orange i grafitowy

co to znaczy lepszy - lepiej myjący czy smarujący.
jeden z tych dwóch (który) czy jakiś inny?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 20 kwie 2020, 9:16
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3609
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Lepszy jakościowo, dla wielu olej niszowy, ale my jeździmy na turdusie, ze 20 lat go użytkujemy nigdy nie było problemów z turbinami, panewkami, ciśnieniami.

Starym stralisem zrobiłem 700 tkm. Poszedł na Afrykę na Ori wtryskach i turbo.
Ciśnienie też było bez zarzutu
Od zamiany do zamiany brał miarkę, stan.
W lato jak było gorąco i tony dolewałem 5L

Teraz zrobiliśmy w "nowym" płukanie silnika i dostał Motula x cleana.
A ten syf wypłukał turdus po 25 tkm.

Od castrola, lepszą jakość oleju, ma smalec spod korka wody w polonezie, po awarii uszczelki pod głowicą.

Przekonałem się na osobówkach i teraz na dużym.

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 20 kwie 2020, 9:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Jeszcze jest kwestia co w aucie robił poprzedni właściciel....
Kierman co jeździ u nas wcześniej jeździł w niemieckiej firmie i tam przez okres leasingu..... nie wymieniali oleju ani raz :lol:
Później ktoś kupuje perełkę poleasingową od pierwszego właściciela i się psuje :mrgreen:

A odnośnie Castrola ja leje cały czas Vecton 5W30 i czyściutko jest pod pokrywą, a wałki jak z fabryki, więc nie widzę powodu na zmianę na co innego. Fakt że kupiłem auto na fabrycznym oleju i pierwszy raz wlałem tą Uranie czy jak to się zwie, więc mieszania innego nie było.


Post Wysłano: 20 kwie 2020, 9:52

Cytuj:
W środę zmieniałem przy naczepie 4 koła. Na 4 koła, jedno było dokręcone poprawnie, przy reszcie szpilek od kół musiałem wykonać kluczem pełny obrót 360 stopni, przy niektórych szpilkach wystarczyło w sumie delikatnie 90 stopni. :D Najlepsze, że byłem obecny przy dokręcaniu i gość naprawdę "z sercem" dokręcał te szpilki. Widać jaki wpływ na dokręcenie ma aktualne ciśnienie w sprężarce... Inaczej chyba nie da się tej różnicy wytłumaczyć. :roll:
Dziwne, że nie dokreciles wcześniej bo ja zawsze biorę klucz i lecę po kolei wszystkie szpilki z wymienianego koło po kilkuset kilometrach tego samego dnia.


Post Wysłano: 20 kwie 2020, 9:54

Ja dokręcam po dobie od wymiany i nigdy nie było problemów.


Post Wysłano: 20 kwie 2020, 10:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1365
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Kurcze za późno włączyłem dziś TV,bo był w Dzień Dobry TVN artykuł o aktywnych kierowcach i na końcu to niebieskie FH z platformą Filipa było,i coś tam chwilę mówił w tle i się skończyło... :/

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 20 kwie 2020, 10:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1650
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Jak instrukcja mówi 100tyś to tak niemiec jedzie ... A że nie było czasu to i do 120 się pojedzie :) Kupiłem teraz osobówkę 3letnią po firmie, serwisowana itd - no tak , serwisowana, 155tyś km - wymieniałem olej - to 5 wymiana oleju od nowości - serwisówka mówi co 30tyś , to niemcy zmieniali co od 32 do 37tyś - później się dziwić, ze te nowe osobówki 300tyś nie mogą dokręcić. Tu jeszcze w obiegu ponad 6l oleju, a jak nie które mają ok4 ?

W dużych robiliśmy ok 30tyś i zmiana - teraz ciut lepszej klasy olej i staramy się co 40.
Ociu nie strasz mnie - też w Iveco zalałem 2 tyg temu olej lepszy niż zawsze, bo tylko on już jeździł na najgorszym a pozostałe na lepszych i chciałem by z jednej beczki wszystkie można było zalać. Ale też w planie jest w maju jechać na regulacje zaworów i rozrządu także zobaczymy co pod pokrywą będzie - a dotychczas było ładnie - miałem zdjętą parę dni temu na wymianę uszczelki pod nią.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 20 kwie 2020, 11:00

Poliftowe FH4 ma wg serwisu wymiane co 150 albo 170 tysięcy (nie pamiętam konkretnie) :>


Post Wysłano: 20 kwie 2020, 11:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

No takie są interwały, przecież u mnie Stralis euro5 2007 rok i wymiana według serwisówki co 150 tysięcy. Ja tam wymieniam co 100 tysięcy i wszystko działa 13 lat, ale w 2007 roku to był dla mnie szok jak się przesiadłem z Eurostara gdzie wymieniałem co 30, fakt ze tam był minerał 15W40.


Post Wysłano: 20 kwie 2020, 11:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1365
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

U nas najstarsze auta(Actrosy)w Maju będą miały 2 lata i nadal na oleju z fabryki, przebiegi pod 120tys,plus praca czasami z kompresorem.MAN ma niecałe 1.5r,lekko ponad 100tys przebiegu i też nadal olej z fabryki...Jak jeździłem pod silosem to wymiany były co 70tys km,a w poliftowych DAF-ach producent zaleca chyba co 200tys km o ile dobrze pamiętam.Tylko to nie te czasy, że ciągniki użytkuje jeden właściciel po 10 i więcej lat i sprzedaje z 1.5mln km,nie te czasy...

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 20 kwie 2020, 12:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 386
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

Czytając to wszystko dochodzę do wniosku że ja to jednak zacofany człowiek jestem i wymiany robię co 50-70 tyś :/


Post Wysłano: 20 kwie 2020, 12:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5113
Samochód: orange i grafitowy

niee wiem czemu się dziwisz że po turdusie masz syf w silniku to jest taki olej.
co do castrola to w mojej ocenie jest to najlepszy olej na rynku - obecnie używam też vectrona tylko że 10w30 (jak nie pomyliłem) jest troszkę jakościowo niżej niż 5w30 i wymiany co 70 tyś przy wymaganiach fabrycznych 75 tys.
u mnie olej sie nie napracuje bo lekko po płaskim i z prędkościa max 75 km/h :D

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 20 kwie 2020, 12:54
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3609
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Turdus wypłukał syf po castolu....
25 tkm temu tego nie było.

Przeczytaj powoli co napisałem.

W E3 robiąc co 150 tkm regulacje zaworów jeżdżąc na turdusie, nie było takiego syfu, nawet po milionie.

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 20 kwie 2020, 13:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Ja myślę że syf jest po płukance, tylko później się to dokładnie związało z Turdusem... Odrazu nie zleciało....


Post Wysłano: 20 kwie 2020, 14:01
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3609
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Płukanka była zrobiona teraz przed zalaniem motula.

Ehhhhhh....

Dla uproszczenia
Kupno.
Odkręcenie pokrywy zaworów, regulacja, sprawdzenie wałków i całej reszty.
W ten sam dzień nowy olej, turdus.
25 tkm.
Zrzucenie pokrywy, bo nam pewna rzecz nie pasowała.
Zrobieniem płukanki, zalanie Motula.
Zrobię kolejne 20 tkm i zrobię fotki jak wygląda góra :wink:

Ciśnienie na rozgrzanym aucie 1300 obr 4.5 ATM.

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 20 kwie 2020, 14:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Aaaa to ja zrozumiał że była płukanka motulowa i dopiero Turdus.
Jeśli tak to może wcześniej lane było coś syntetyczne i Turdus się z tym sciął, jakaś reakcja widać zaszła skoro wcześniej tego nie było. Turdus 15W40 jest gęstszy i raczej by nie wypłukał jakichś nagarów, tak mi się wydaje przynajmniej, niemniej ciekawe zjawisko.


Post Wysłano: 20 kwie 2020, 15:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1943
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Cytuj:
Cytuj:
W środę zmieniałem przy naczepie 4 koła. Na 4 koła, jedno było dokręcone poprawnie, przy reszcie szpilek od kół musiałem wykonać kluczem pełny obrót 360 stopni, przy niektórych szpilkach wystarczyło w sumie delikatnie 90 stopni. :D Najlepsze, że byłem obecny przy dokręcaniu i gość naprawdę "z sercem" dokręcał te szpilki. Widać jaki wpływ na dokręcenie ma aktualne ciśnienie w sprężarce... Inaczej chyba nie da się tej różnicy wytłumaczyć. :roll:
Dziwne, że nie dokreciles wcześniej bo ja zawsze biorę klucz i lecę po kolei wszystkie szpilki z wymienianego koło po kilkuset kilometrach tego samego dnia.
Koła dokręcałem po 50 kilometrach. :D Założyłem opony i w domu sprawdzałem dokręcenie. :wink:

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 20 kwie 2020, 16:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2012, 14:36
Posty: 493

Shell Rimula
parametry o wiele lepsze niż Turdus, a cena podobna

_________________
B - 21.05.2010 C - 29.04.2013
E - 03.07.2013 KW- 10.05.2013
Nie mylili się tylko Ci, którzy nigdy nie żyli.


Post Wysłano: 20 kwie 2020, 16:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1650
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Aaaa to ja zrozumiał że była płukanka motulowa i dopiero Turdus.
Jeśli tak to może wcześniej lane było coś syntetyczne i Turdus się z tym sciął, jakaś reakcja widać zaszła skoro wcześniej tego nie było. Turdus 15W40 jest gęstszy i raczej by nie wypłukał jakichś nagarów, tak mi się wydaje przynajmniej, niemniej ciekawe zjawisko.
Ale turdus to nie tylko 15w - jest i 5ka i 10ka
Ojciec jak w 90r kupił rocznego liaza i zalał go shellem - tak do dzisiaj tylko shell

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 20 kwie 2020, 17:12
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4195
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Cytuj:
Czytając to wszystko dochodzę do wniosku że ja to jednak zacofany człowiek jestem i wymiany robię co 50-70 tyś :/
Niekoniecznie. Ja w Jelczu odkąd go dostałem, robię co 60 000km obsługi i też miewa się dobrze.

Shella Rimule to ja do Stihla na smarowanie łańcucha stosuje.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 2886 z 3555 [ Posty: 71100 ] Przejdź na stronę Poprzednia 12884 2885 2886 2887 28883555 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Kierownik i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: