Cytuj:
Dokladnie w tym caly szkopul ze cala masa jest hamowana przez opony ktore sa zlozone z dziesiatkow klockow, ktore sa pojedyncze i sila je wygina przez co wyja i zabkuja sie. Przednie i naczepowe opony sa praktycznie z ciaglym bieznikiem wiec one tak sie nie zuzywaja od hamowania...
Wszystko zalezy tez od stopnia nachylenia zjazdu, na wielokilometrowych o malym pochyleniu problem jest maly ale na 10-15% zjazdach to niestety niema nic za darmo.
Teraz wracajac do sedna, na wielokilometrowych zjazdach z malym pochyleniu silnikowy hampel wystarczy, zas na tych najstromszych nie wyrobi i tu jedynie intarder wchodzi w gre i gumy na blizniakach znikaja.
Niema nic w przyrodzie za darmo, teraz patrzac ze komplet blizniakow Michala kosztuje prawie 10 tysiakow to jest roznica czy przy silnikowym zrobia 450 przebiegu bo z intarderem nieraz sie po 200 koncza...jesli duzo jest hamowane da sporych zjazdach.
Takze klocki sie oszczedza ale zamiast jednego kompletu na blizniak czasem trzeba w tym samym czasie zuzyc dwa a to kosztuje dodatkowo te 10 tysiakow
wiec ile kompletow klockow to jest...?
Podalem tylko przyklad z moich doswiadczen, oczywiscie nie twierdze ze silnikowy jest lepszy niz intaro bo nie jest. Chcialem tylko zobrazowac ze trzeba calosciowo rozpatrzyc dylemat co jest lepsze, bo to ze intaro lepiej trzyma to ok ale jest wlasnie reszta innych czynnikow.
Teraz kazdy sobie musi zrobic rachunek co i jak mu sie bardziej oplaci jak ma sobie auto kupic z intarem czy bez.
a uważasz że silnikowy inaczej wpływa na zużycie opon na osi napędowej ??
jeżeli tak,to jestem innego zdania i w poprzednim CS, gdzie miałem VEB z którego korzystałem tak jak producent zakłada, też było to bardzo widoczne na oponach
poruszmy jeszcze kwestię kosztów opony vs klocki
nawiązując do moich wcześniejszych wypowiedzi,kierowcy którzy u nas boją się użycia retardera, zużywają klocki po przebiegu 70-80tyś (auta nie jeżdżą po alpach),u pozostałych bez problemu osiągają 600tkm i więcej (nie będziemy się chwalić rekordami najlepszych) miej na uwadze że po dwóch wymianach klocków tarcze są raczej do wymiany ..... wiec jak to się ma do szybszego zużycia opon???