wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

Scania 144G 460 HOLOWNIK firmy "JANIK"- Zarys prac
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=8979
Strona 1 z 2

Autor:  Aleks [ 19 cze 2007, 10:52 ]
Tytuł:  Scania 144G 460 HOLOWNIK firmy "JANIK"- Zarys prac

Wreszcie :!: rozpoczynamy budowę zupełnie orginalnego holownika. Podwoziem pod holownik jest Scania 144G z 2000 roku. Narazie podwozie czeka na prace związane z zabudowaniem a następnie czekają go kuracje odmładzające. W tym temacie krok po kroku będę opisywał budowę holownika oraz Tunning. Cała relacja z budowy będzie również opisywana w gazecie TRAILER MAGAZINE przezemnie. Niestety na tunning będziemy musieli poczekać... Pieniądze "wpakowane" w holownik są tak ogromne, że postanowiliśmy szukać sponsorów. Niestety narazie bez skutecznie... Więc jeżeli jesteście w stanie pomóc nam w poszukiwaniach będziemy wdzięczni :wink: . Oczywiście Scania będzie miała logo WC 8) a na zlotach po otwarciu skrzyń z narzędziami każdy będzie mógł się podpisać.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Koszty
-Scania 112.780 tys. zł (płaciliśmy w euro więc dlatego taka śmieszna kwota)
-sprowadzenie + opłaty 14 tys. zł
Łącznie 126.780 tys. zł

Autor:  Bono29 [ 19 cze 2007, 11:54 ]
Tytuł: 

On będzie 6x2? Ty nim będziesz jeździł?

Autor:  bartek-94 [ 19 cze 2007, 14:00 ]
Tytuł: 

Ladna Scania myślę, że po tych wszystkich zabiegach będzie jeszcze ładniejsza... Po rejstracji poznałem, że Scania została sprowadzona ze Szwecji. Powiem ci, że rama w samochodach jest bardzo często w rdzy, ponieważ te kraje są nad bałtyckie i piach jest często z solą. :lol:

Autor:  Ukasz [ 19 cze 2007, 17:35 ]
Tytuł: 

n0o to chyba na tym forum będzie nowość, chodzi mi o budowę i tuning krok po kroku, jak się mylę prosze mnie poprawić, mam nadzieje że będzie masa fotek. Powodzenia!!

Autor:  Aleks [ 19 cze 2007, 19:26 ]
Tytuł: 

Cieszę się, że mój pomysł spotkał się z tak dużym zainteresowaniem :wink: . Faktycznie pojazdy sprowadzane ze szwecji "chorują" na rdzę... Rama naszej Scanii została rok temu gruntownie wypiaskowana i pomalowana, więc narazie ma się całkiem dobrze. Rama pojazdu jest zbyt krótka więc czeka ją przedłużenie o około pół metra... Zabudowa pojazdu będzie wykonana przez jedną z najbardziej liczących się na rynku holowniczym w europie firmę EUROLIFT. Jej prezes pan Adam sam podjął się budowy holownika i pojazd będzie na tyle unikatowy, że żaden z pojazdów produkowanych przez tą firmę nie będzie podobny. :wink:. Warto dodać, że auto jeździło tylko w jednej firmie a kierowca był niepalący, więc stan kabiny jest idealny :wink: .

Obrazek

Obrazek


Obrazek


Sam prezes (czyli mój wujek :mrgreen: )
Obrazek

Autor:  Mca [ 19 cze 2007, 19:32 ]
Tytuł: 

Co do Scani to wygląda dość dobrze.A jaki przebieg ma 4ka :?: Efektu końcowego już nie mogę się doczekać.Pozdrawiam.

Autor:  Paweł3 [ 20 cze 2007, 11:53 ]
Tytuł: 

A wjwkich firmach iest plnaowana modyfikacja 4 ?

Autor:  Aleks [ 23 cze 2007, 9:32 ]
Tytuł: 

Cytuj:
jaki przebieg ma 4ka
Scania ma około 850 tys. km. Biorąc pod uwagę rok (2000) to nie jest to ani dużo ani mało :wink: .

Cytuj:
w jakich firmach jest planowana modyfikacja 4
Jeżeli chodzi ci o tuning to oczywiste, że sami to wszystko zrobimy, oczywiście posiadając odpowiednie akcesoria :wink: .

Teraz zaprezentuję fotki z budowy ciężkiego holownika na podwoziu M.A.N.'a żebyście mieli podgląd jak to mniej więcej będzie wyglądać :wink: . Jak wcześniej zaznaczyłem nasza zabudowa będzie unikatowa i będzie trochę się różnić od seryjnych zabudów firmy EUROLIFT :wink: .

Ramienie z dwiema wyciągarkami.
Obrazek

Obrazek

"Ostrogi" do stabilizacji pojazdu podczas pracy.
Obrazek

Rolki z których będą wystawać liny wraz z hakiem i szeklami. Ta dolna rolka nie pomalowana na kolor czerwony będzie służyć do wysówania czyli jako taki mały dźwig.
Obrazek

Całość zabudowy.
Obrazek
Obrazek

Autor:  Balbin [ 23 cze 2007, 21:06 ]
Tytuł: 

Z niecierpliwoscia czekam na kolejne relacje z budowy, bo wyglada to wszystko baaardzo interesujaco :D Co do Scanii to generalnie ladnie sie ona prezentuje, a po zabiegach przeciwzmarszczkowych bedzie pewnie jeszcze lepsza. A powiedz czy planujecie do tego holownika jakies specjalne innowacje (chodzi mi o jakies specjalne projekty podnosnikow itd) czy zabudowa bedzie niepowtarzalna "tylko" z wygladu :?:

Autor:  Aleks [ 24 cze 2007, 7:57 ]
Tytuł: 

Cytuj:
specjalne innowacje
Właściwie źle zinterpretowałem moją wypowiedź "niepowtarzalna"... Jeśli chodzi o sam wygląd ramienia i zabudowy będzie on praktycznie podobny do wszystkich zabudów z firmy eurofilf... Miałem bardziej na myślu "specjalne innowacje"... Przedewszystkim cały osprzęt, narzędzia i inne atrybuty holownicze będą robione na specjalne (na razie tylko nasze zamówienie). Poza tym same ramienie będzie zbudowane z bardzo wytrzymałych na obciążenia metali co w później będzie przyczyną zwiększenia ciężaru holownika... Pan Adam z Eurolift'u również dał nam kilka wskazówek dot. samego podwozia (niewielkie wzmocnienie ramy), przedłużenie całej Scanii... No i do innowacyjnych nowinek będziemy mieli narazie jedyny holownik (zbudowany przez eurolift) sterowany za pomocą bezprzewodowego pilota który będzie połączony z wyciągarką, ostrogami (fot. 3). A resztę nowinek będę opisywał i pokazywał na bierząco przy budowie ciężarówki :wink: .

Autor:  kubamich1 [ 24 cze 2007, 13:13 ]
Tytuł: 

Zapowiada się naprawdę ciekawa relacja , będę ją śledził z zainteresowaniem. Życzę bezproblemowej i spokojnej przebudowy.

Autor:  Balbin [ 25 cze 2007, 10:08 ]
Tytuł: 

Dzięki bardzo kolego Tiruś#038 za tą odpowiedz, tego się spodziewalem. Mialbym jeszcze kilka pytan odnosnie calej przebudowy ale nie bede ich zadawal, niech to pozostanie tajemnica i bedzie niespodzianka :wink: Zycze bezproblemowej przebudowy i wielu ciekawych pomyslow :)

Autor:  Heniu [ 25 paź 2007, 18:56 ]
Tytuł: 

Tiruś może uaktualnisz temat z budową :?: Na jakim etapie jesteście? :D

Autor:  Trzpilu [ 26 paź 2007, 14:06 ]
Tytuł: 

Zapowiada sie bardzo ciekawie :) Mam 2 pytania :) Ktory to wasz holownik bedzie? Na kiedy planujecie koniec przebudowy?
Zycze milej roboty :)

Autor:  Denis [ 26 paź 2007, 16:20 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Ktory to wasz holownik bedzie?
Drugi. Pierwszy to Scania 143 tzw. "Dziobak".

Autor:  Bono29 [ 26 paź 2007, 16:35 ]
Tytuł: 

Denis jeszcze wcześniej mieli steyr`y :wink: (chyba 2), ale teraz to ich drugi holownik

Autor:  Marcin_mje [ 02 gru 2007, 13:27 ]
Tytuł: 

Jak tam wyglada budowa holownika?? Pochwal sie:P

Autor:  benek86 [ 02 gru 2007, 14:07 ]
Tytuł: 

witam.
jestem z Kalet i wiem, że jest tu firma EUROLIFT i zajmują się wózkami widłowymi. czy to nie jest ta sama firma??

Autor:  Trzpilu [ 30 gru 2007, 18:02 ]
Tytuł: 

Aleks jak tam idzie robota z holownikiem? :) Czy może z tą Scania też coś niewypaliło, tak jak z tym amerykańcem i z ta Scania z dziobem? Pozdrawiam

Autor:  zwoli [ 30 gru 2007, 18:53 ]
Tytuł: 

Mi sie wydaje ze lepsze by bylo podwozie 6x4 do holownika ale w koncu to nie pierwsza wasza robota to wiecie co robicie
:>

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/