Strona 5 z 12 [ Posty: 223 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 712 Następna
Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 03 sty 2008, 19:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2812
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

teraz jak ucza jezdic albo jest sie na jezdzie probnej w jakiejs firmie to bardzo rygorystycznie traktuja jak ktos nie trzyma sie zieonego pola bo spalanie rosnie

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Tytuł:
Post Wysłano: 04 sty 2008, 11:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 sty 2005, 16:17
Posty: 22
Lokalizacja: Wisła

ja tez jestem cały w strachu bo 12 stycznia zaczynam jazdy na scani i nie wiem jak to będzie z tymi biegami....

_________________
Piotr


Tytuł:
Post Wysłano: 04 sty 2008, 16:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2007, 23:19
Posty: 67
Lokalizacja: BIŁGORAJ

Cytuj:
ja tez jestem cały w strachu bo 12 stycznia zaczynam jazdy na scani i nie wiem jak to będzie z tymi biegami....
Kolego czego tak mowisz?? To jest bardzo proste tylko trzeba wsiąść do samochodu i zobaczyc to na własne oczy. Raz jak przyszedl do nas nowy kierowca na Scanie (wczesniej jeździl Magnumka z przebitkami) to jak mu wytlumaczylem co i jak z tymi biegami to poźniej jak pojechal z moim ojcem w pierwsza trase to mowil ze to skrzynia jak w samochodzie osobowym ;)
Powiem Ci kolego ze jeżeli ta Scania która masz jeździc jest kilkuletnia to trafia sie tak ze są male problemy z przechodzeniem z małej skrzyni na duża i odwrotnie. Poprostu trzeba sie wczuc ;)

_________________
Zawsze i wszędzie SCANIA V8 najlepsza będzie


Tytuł:
Post Wysłano: 04 sty 2008, 17:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2007, 18:22
Posty: 40
GG: 20605
Samochód: LT-28
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

A ja w niedziele ruszam w pierwszą traskę na Niemcy Volvo FH 12 "chińczyk" i też nie miałem do czynienia z tym autem .Nawet nie wiem czy tam jest automat czy manual. Jeśli ktoś ma jakiś schemacik to bardzo prosze o pokazanie. :?

_________________
-= Żubr występuje w puszce... :D =-





VW LT-28


Tytuł:
Post Wysłano: 04 sty 2008, 17:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 cze 2007, 0:09
Posty: 344
GG: 0
Samochód: Nyska V8 Tandem
Lokalizacja: Gdzieś przy DK12 :)

Cytuj:
ja tez jestem cały w strachu bo 12 stycznia zaczynam jazdy na scani i nie wiem jak to będzie z tymi biegami....
ja kolego też niedługo już prawko robię, a z biegami mogę ci powiedzieć ze jest bardzo łatwo,tak jak kolega wspomniał trzeba się wczuć,nauczyć na pamięć i wtedy będzie łatwo, wiesz ja zawodowym kierowca nie jestem jeszcze ale co nieco po placyku jeździłem zestawem i z biegami przeszłem już to co miałem przejść...czyli myślę że nie będzie problemów z jazdą na prawku,po prostu już wyczułem o co chodzi, jak to robić,itd...wystarczy poczytać dokładnie schematy, wsiaść za koło, obeznać się ze sprzętem, i będzie ok.najgorzej jak wrzucają od razu na głęboką wodę bez możliwości sprawdzenia się w nowym aucie.


Tytuł:
Post Wysłano: 04 sty 2008, 18:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2007, 14:11
Posty: 73
GG: 1220901
Lokalizacja: Szczecin

Witam

Ja jeździłem ciężarówka z przebitką, czy ktoś może mi powiedzieć do czego służą te połówki?? Nie wystarczy mała i duża skrzynia?? Pytam bo jestem ciekawy.


Tytuł:
Post Wysłano: 04 sty 2008, 18:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2006, 20:12
Posty: 621
GG: 8765643
Lokalizacja: Lublin

Polowki masz pomiedzy biegami. One sa ulatwieniem i jezeli nie musisz nie uzywasz ich wiec spokojnie mozesz operowac calymi biegami. One przydaja sie powiedzmy przy ruszaniu pod gore zaladowanym zestawem lub gdy ciagniesz powiedzmy pod gore "duza" piatka (5) i samochod slabnie, widzisz ze juz nieduzo tej gory zostalo ale 5 nie dasz rady wiec zeby nie redukowac do 4 to wchodzisz na "mala" piatka (4,5). Sposoby poslugiwania sie polowkami masz we wczesniejszych postach.

_________________
"... gdy w przyszłości wnuk przy kominku zapyta mnie: Dziadku, a co Ty w życiu robiłeś??? Odpowiem, że to, co najbardziej kochałem - JEŹDZIŁEM ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sty 2008, 0:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2007, 23:19
Posty: 67
Lokalizacja: BIŁGORAJ

Cytuj:
czy ktoś może mi powiedzieć do czego służą te połówki?? Nie wystarczy mała i duża skrzynia?? Pytam bo jestem ciekawy.
Tak jak powiedzial kolega. Np pod górke nie musisz tyle "wajchować" i zanim byś zmienil bieg niżej to obroty by Ci spadły poźniej znowu byś musial redukować i tak aż by Ci biegów brakło :mrgreen: :lol:
A tak pod górke "pstrykasz" sobie połówke i wciskasz i puszczasz sprzęglo prawie bez puszczania gazu i masz bieg niżej

_________________
Zawsze i wszędzie SCANIA V8 najlepsza będzie


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sty 2008, 14:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2007, 14:11
Posty: 73
GG: 1220901
Lokalizacja: Szczecin

Dzięki za odpowiedź. Już wszystko wiem.


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sty 2008, 15:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lis 2007, 15:02
Posty: 466
Lokalizacja: war-maz

Witam
Jak jeździć manem tga z skrzynia biegów z przełącznikiem ?


Tytuł:
Post Wysłano: 06 sty 2008, 0:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2007, 22:14
Posty: 78
Lokalizacja: Radom

A jak jest z redukcja biegow np. przy zwalnianiu z 80 km\h np do 40?? Piszecie o zrzutach o pol biegu czy calym a jak "wyczuc" ktory bieg wrzucic by nam silnik do przodu nie wyskoczyl? :) W koncu to nie osobowka z 5 biegami gdzie znamy zakres predkosci na poszczegolnym biegu. A i nie piszcie ze kierowca z 10-letnim stazem to wie jaki dac :)


Tytuł:
Post Wysłano: 06 sty 2008, 0:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
A i nie piszcie ze kierowca z 10-letnim stazem to wie jaki dac :)

Bo tak jest... :lol:



"Oswajając się" z autem widzisz na danym biegu przy jakiej prędkości jakie są obroty. Co z tego, że napiszę ci, że masz użyć "małej" szóstki lub "dużej" piątki jak wszystko zależy od danej sytuacji, samochodu (topografia terenu, obciążenie samochodu, warunki na drodze itp.) i jeszcze innych. Z początku można się pogubić, ale z czasem nie będziesz zwracał nawet uwagi na zmianę biegów, będziesz to robił spontanicznie. A jak z początku dobierzesz zły bieg, to przecież nie wybuchnie - najwyżej albo będą za wysokie obroty, albo za niskie.



[ Dodano: Nie, 06.01.2008, 0:00 ]
Pocieszę cię, gdyż bardzo duża ilość sprzedawanych nowych samochodów ciężarowych, to auta wyposażone w automatyczną przekładnię i nie musisz się martwić takimi rzeczami. :lol:


Tytuł:
Post Wysłano: 06 sty 2008, 13:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2812
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

tak jak napisal kolega pazdz tego nie da sie opisac co masz wrzucic to musisz sam sobie przyswoic pojezdzisz troche autem to wejdzie ci to w nawyk bedziesz wiedzial jakie obroty co i jak

i jakos nie jestem przekonany do automatow moze to i wygoda dla kierowcy ale wolal bym sam wajchowac zawsze to ja rzadze jakie obroty co i jak kiedy przerzucic i wogole

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Tytuł:
Post Wysłano: 06 sty 2008, 20:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
i jakos nie jestem przekonany do automatow moze to i wygoda dla kierowcy ale wolal bym sam wajchowac zawsze to ja rzadze jakie obroty co i jak kiedy przerzucic i wogole

Osobiste przekonania nie mają tutaj za wiele do gadania, ponieważ prawda jest taka, że automaty wypierają skrzynie manualne, czy nam się to podoba, czy nie.


Tytuł:
Post Wysłano: 06 sty 2008, 20:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2431
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
Osobiste przekonania nie mają tutaj za wiele do gadania, ponieważ prawda jest taka, że automaty wypierają skrzynie manualne, czy nam się to podoba, czy nie.
Trudno się nie zgodzić. Skrzynie automatyczne pozwalają przewoźnikom na spore oszczedności. Dzięki nim sprzęgłą nie są narażone na nieumiejętne traktowanie, wydłuża to ich zywotność. Pozowalają uśrednić, a nawet zmniejszyć zużycie paliwa, niwelują tutaj róznice między kierowcą doświadczonym, a początkującym. Korzyści jest wiele... Już dawno dostrzegły je przede wszystkim duże firmy, gdzie rotacja kierowców to spory problem...


Tytuł:
Post Wysłano: 06 sty 2008, 22:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2812
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

racja chlopaki ale z tego co wiem to automaty na cysterki sie nie nadaja i podobno na silosach tez sie nie zbyt dobrze sprawoja

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Tytuł:
Post Wysłano: 06 sty 2008, 22:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
...i podobno na silosach tez sie nie zbyt dobrze sprawoja
Przy silosach pewnie dlatego, że przy kiprowaniu trzeba wcisnąć sprzęgło, przełączyć dżojstik od hydrauliki i powoli puszczać pedał. Bo innego minusu automatu przy transporcie silosami nie widzę :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 07 sty 2008, 9:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7205
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Przy silosach pewnie dlatego, że przy kiprowaniu trzeba wcisnąć sprzęgło, przełączyć dżojstik od hydrauliki i powoli puszczać pedał. Bo innego minusu automatu przy transporcie silosami nie widzę
Dlaczego według ciebie autmatyczna skrzynia nie może mieć przystawki hydraulicznej

Cytuj:
racja chlopaki ale z tego co wiem to automaty na cysterki sie nie nadaja i podobno na silosach tez sie nie zbyt dobrze sprawoja
Dlatego że nie które skrzynie a wzasadzie ich sterowniki dobierają przełorzenia do obciąrzenia pojazdu a w cysternach obciąrzenie się zmienia non stop przez falowanie cieczy w cysternie przez to zmnienia się nacisk na osie co chwile. Najlepiej mozna to zaopserwować jak jedziesz za załadowaną cysterną i ona chamuje i po zatrzymaniu się dalej cały pojazd sie buja

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 07 sty 2008, 10:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Tylko że kolego MAN, w silosach ładunek się nie buja, więc nie widzę tam innego "-". Wiem że hydraulika jest jakoś spięta również ze skrzyniami automatycznymi. Więc nie rozumiem czemu kolega ciucma102 napisał że automaty źle się sprawują przy silosach.


Tytuł:
Post Wysłano: 07 sty 2008, 12:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7205
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

AdekS Chodziło mi głównie o cysterny, generalnie to te skrzynie są pół automatyczne mają tylko przełanczanie automatyczne zamiast dzwigni zmiany biegow ale w większośći konstrukcji jak np w volvie czy manie zostało tam zwykłe sprzęgło z tarczami a nie jak w pełnym automacie sprzegło hydrostatyczne jakie masz np w autobusach miejskich

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 5 z 12 [ Posty: 223 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 712 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: