wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

Transport chłodniczy
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=8329
Strona 20 z 23

Autor:  Quba [ 15 kwie 2012, 13:21 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Z tego co widziałem wcześniej, pytałeś czy TK RD II jest dobrym agregatem - wnioskując po tym, sądzę,że te przewozy wykonywać miałbyś solówką ? Jeśli tak, to w tej kwestii Ci niestety nie pomogę.

Jeśli jednak interesują Cię agregaty naczepowe, to napiszę tak - nie do końca sam agregat decyduje o wszystkich czynnikach towarzyszącym poszczególnym przewozom. Są naczepy, które po załadowaniu mrożonki wręcz zmrażają wszystko, co znajduje się w ich najbliższej okolicy, są takie, które nie mogą domrozić ładunku. I to nie z winy agregatu, a samej naczepy - szczelność ścian, cały system chłodzący umieszczony wewnątrz itp..Taki towar możesz wozić używając starego Thermo King'a SMX jak również najnowszego tworu spod znaku słonia -SLX'a.

Autor:  Jacek [ 15 kwie 2012, 17:34 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Cytuj:
Jeśli jednak interesują Cię agregaty naczepowe, to napiszę tak - nie do końca sam agregat decyduje o wszystkich czynnikach towarzyszącym poszczególnym przewozom. Są naczepy, które po załadowaniu mrożonki wręcz zmrażają wszystko, co znajduje się w ich najbliższej okolicy, są takie, które nie mogą domrozić ładunku. I to nie z winy agregatu, a samej naczepy - szczelność ścian, cały system chłodzący umieszczony wewnątrz itp..Taki towar możesz wozić używając starego Thermo King'a SMX jak również najnowszego tworu spod znaku słonia -SLX'a.
Bardzo ważny jest tzw. współczynnik przenikania ciepła.

Autor:  Grzybek_3 [ 15 kwie 2012, 22:02 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Cytuj:
Z tego co widziałem wcześniej, pytałeś czy TK RD II jest dobrym agregatem - wnioskując po tym, sądzę,że te przewozy wykonywać miałbyś solówką ? Jeśli tak, to w tej kwestii Ci niestety nie pomogę.

Jeśli jednak interesują Cię agregaty naczepowe, to napiszę tak - nie do końca sam agregat decyduje o wszystkich czynnikach towarzyszącym poszczególnym przewozom. Są naczepy, które po załadowaniu mrożonki wręcz zmrażają wszystko, co znajduje się w ich najbliższej okolicy, są takie, które nie mogą domrozić ładunku. I to nie z winy agregatu, a samej naczepy - szczelność ścian, cały system chłodzący umieszczony wewnątrz itp..Taki towar możesz wozić używając starego Thermo King'a SMX jak również najnowszego tworu spod znaku słonia -SLX'a.
Tzn tak towar byłby wożony solówka, generalnie plan jest taki że na 99% najprawdopodobniej zabudowa będzie robiona nowa konkretnie pod mrożonki czyli grubość ścianki 8-10cm gruba podłoga i dach także wydaje mi się że przenikalność powinna być nie duża??? I pozostaje kwestia agregatu jaki założyć do takiej zabudowy ?? Myślałem że może są jakieś konkretne agregaty do takich towarów ?? Ale wychodzi na to że każdy prawie każdy agregat może zbić temperaturę do -20 stopni lub więcej tylko kwestia jej zatrzymania w środku?? A może jest ktoś na forum kto zna się trochę na agregatach ?

Autor:  B-Boy [ 09 maja 2012, 1:03 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Co ma być wpisane w książeczce zdrowia w polu "Rodzaj wykonywanej pracy" ? Np. Kierowca zawodowy czy coś innego. :roll:

Autor:  Użytkownik usunięty [ 19 maja 2012, 18:19 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Intermarché - Brak danych o firmie przewożącej. Poprzednio to zdjęcie zostało usunięte nie wiem dlaczego.

Obrazek
(c)pilomatt

Autor:  Lucky. [ 15 cze 2012, 0:00 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Obrazek

Obrazek

Autor:  Aurelia Hermodsson [ 20 sie 2012, 10:24 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Witam Panowie

Błagam, pomóżcie mi znależć pewien element naczepy / chłodziarki ( nie plandeka )
Poszukuję takiej kurtyny wewnątrz naczepy, aby można było oddzielić nią towary o temp, powiedzmy, -20 od towarów + 4 st.
Mój mąż gdzieś "przesiał " taką i teraz musi odkupić :(
Nie wiem jak to się fachowo nazywa ale chyba termo partycja do chłodni

czy wiecie gdzie to mogę kupić? a może ktoś ma takie używane na sprzedaż?

udało mi się znależć zdjęcie
http://www.speditionsbuch-info.de/nachr ... trennwand/

Autor:  Greg243 [ 05 wrz 2012, 20:20 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Panowie mam takie pytanko. na chłodnie potrzebna mi jest książeczka epidiologiczno-sanitarna i jeszcze coś????

Autor:  ZiPi [ 06 wrz 2012, 22:42 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Jezdze chłodniami a o ksiązeczke sanepidowską w robocie nikt mnie nie pytał.

Autor:  frytek16c [ 07 wrz 2012, 18:37 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Z tego co wiem to mogą cię zapytać na zakładzie i co wtedy? Ciekawe kogo obciążą jak cię nie załadują, a książeczka kosztuje do 100zł.

Autor:  Igor [ 09 wrz 2012, 13:04 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Cytuj:
Z tego co wiem to mogą cię zapytać na zakładzie i co wtedy? Ciekawe kogo obciążą jak cię nie załadują, a książeczka kosztuje do 100zł.
Skoro przewoźnik tego nie wymaga od kierowcy to w czym problem?

Autor:  Blink [ 09 wrz 2012, 15:22 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

HUNLAND TRADE Hungary w wykonaniu VOLVO FH16 540

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  bartolinii [ 21 wrz 2012, 15:30 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

A certyfikat ATP gdzie wyrobie? Najlepiej od Poznania do Świecka, i co potrzebuje do tego i ile czasu.

Autor:  Tolas [ 12 paź 2012, 13:38 ]
Tytuł:  Naczepa chłodnia - koszty utrzymania, hałas itd

Witam!

Panowie w ciagu 2-3 miesiecy, będę musiał kupic chłodnię, gdyż znalazłem na nią pracę.
Chciałbym sie zapytać kierowców, którzy jezdzili z lodowkami jaka ich zdaniem jest najlepsza - w sensie kosztów utrzymania(zdaje sobie sprawe ze nie idzie tego od tak obliczyc, chodzi mi tylko o nakreslenie), serwisowania, hałasu. Który lepszy agregat Thermo King czy Carrier?
Która z chłodni jest najlżejsza - muszę mieć jak najlżejszy zestaw ze wzgledu na obostrzenia w Szwajcarii przez którą będę latał. Rozważam zakup w leasingu nowej lub kilkuletniej naczepy
Dziekuję z gory, Proszę o rzeczowe odpowiedzi.

P.S.

Hejterom toczącym pianę, trolom neostradowym dziękuję już z góry i prage poinformować, że będę mial ich wypowiedzi tam gdzie... sami sobie odpowiedza :D

Autor:  adasko87 [ 04 lis 2012, 13:11 ]
Tytuł:  Re: Naczepa chłodnia - koszty utrzymania, hałas itd

Cytuj:
Witam!

Panowie w ciagu 2-3 miesiecy, będę musiał kupic chłodnię, gdyż znalazłem na nią pracę.
Chciałbym sie zapytać kierowców, którzy jezdzili z lodowkami jaka ich zdaniem jest najlepsza - w sensie kosztów utrzymania(zdaje sobie sprawe ze nie idzie tego od tak obliczyc, chodzi mi tylko o nakreslenie), serwisowania, hałasu. Który lepszy agregat Thermo King czy Carrier?
Która z chłodni jest najlżejsza - muszę mieć jak najlżejszy zestaw ze wzgledu na obostrzenia w Szwajcarii przez którą będę latał. Rozważam zakup w leasingu nowej lub kilkuletniej naczepy
Dziekuję z gory, Proszę o rzeczowe odpowiedzi.

P.S.

Hejterom toczącym pianę, trolom neostradowym dziękuję już z góry i prage poinformować, że będę mial ich wypowiedzi tam gdzie... sami sobie odpowiedza :D
Wszystko zależy od tego co będziesz woził bo każda chłodnia jest inna. Jeśli nie będziesz woził mrożonki, a zależy Ci a wadze to możesz zakupic kwiatówkę(posiada cieńsze ścianki przez co jest lżejsza). Standardem w Polsce jest Schmitz, najtańsza naczepa, ale słabo trzyma temperaturę przez to, że zabudowa jest panelowa. Hiszpańskie i francuskie zabudowy są na ramach więc waga takiej naczepy jest większa niż Schmitza, ale za to bardzo dobrze trzymają temp.

Agregat, bierz TK, Carrier to dziadostwo. TK dużo oszczędniejszy, mniej awaryjny, cichszy.

Autor:  Edler [ 05 lis 2012, 1:24 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Ja się podłączam do tego pytania. Raczej z czystej ciekawości/faktu że piszę licencjat o transporcie chłodniczym/za jakiś czas możemy stanąć przed potrzebą kupna chłodni.
Czy można jednoznacznie podać najlepszego producenta zabudowy/agregatu?
Wielu mówi że TK lepszy jest niż Carrier. Bo? Cichszy,mniej awaryjny, oszczędniejszy?
Jestem zwolennikiem niemieckich naczep, więc jakie macie opinie o Schmitzu i Kronie i Kogel? Co z Lambertem i innymi wynalazkami, a może rodzime produkcje, Wielton?
Na co należy zwrócić uwagę przy kupnie chłodni. Na co patrzeć przy zabudowie a na co przy agregacie?
Gdzieś widziałem ogłoszenie że agregat miał 7700 moto godzin, to dużo mało? Co ile wykonuje się serwis agregatu i co w niego wchodzi, wymiana oleju, filtrów, jakiś rozrząd?

Autor:  JoHn [ 05 lis 2012, 1:47 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Nie można podać najlepszego producenta, bo każdy ma coś co komuś podpasuje. Zależy od pracy i warunków.
Jeżeli chodzi o TK czy Carrier. Cichszy to jest ale Carrier nawet od nowych SLX, jeżeli chodzi o Carriera to jest trochę bardziej awaryjny i ma serwis droższy.
7700 mth to nie jest dużo, zależy od rocznika. Myślę, że na 2007/2008 rok to normalne. Ja mam takie co mają po 14000 i nie wiele się przy nich robiło. Jeżeli chodzi o wymiany to pamiętajmy, że to jest zwykły silnik diesla, więc obsługa wygląda tak samo.
Jeżeli mowa o producentach to Schmitz/Krone to to samo lekkie, tanie w utrzymaniu choć nie najtańsze jak tu gdzieś napisano. Lamberet dobra ale ciężka naczepa, dobra na haki. O reszcie się nie wypowiem.

Autor:  adasko87 [ 05 lis 2012, 15:10 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Cytuj:
Nie można podać najlepszego producenta, bo każdy ma coś co komuś podpasuje. Zależy od pracy i warunków.
Jeżeli chodzi o TK czy Carrier. Cichszy to jest ale Carrier nawet od nowych SLX, jeżeli chodzi o Carriera to jest trochę bardziej awaryjny i ma serwis droższy.
7700 mth to nie jest dużo, zależy od rocznika. Myślę, że na 2007/2008 rok to normalne. Ja mam takie co mają po 14000 i nie wiele się przy nich robiło. Jeżeli chodzi o wymiany to pamiętajmy, że to jest zwykły silnik diesla, więc obsługa wygląda tak samo.
Jeżeli mowa o producentach to Schmitz/Krone to to samo lekkie, tanie w utrzymaniu choć nie najtańsze jak tu gdzieś napisano. Lamberet dobra ale ciężka naczepa, dobra na haki. O reszcie się nie wypowiem.

Carrier cichszy.... ten nowy Vector(cały biały) może i ładnie chodzi, ale i tak nie jest cichszy od SLX. Do porównania ustaw zalecane przez producenta prędkości obrotowe. Mam na stanie od nowości naczepę z Carrierem Maximą, z obrotami nic nie robione. Ostatnio stałem z chłopakiem który miał nowego SLX 300 bez skręconych obrotów, obok ze starą SLką 200 i zwiększyliśmy mu obroty do testów na 1450 czyli standardowe. Wynik taki, że musiałem spalic się ze wstydu, że z takim gratem jeżdżę.

Przy odpalaniu mój przy przebiegu 300mh zaczął pluc czyms z komina(olej?) i telepie się jakby miał wypaśc ze ściany dlatego trzymam na ciągłym bo inaczej w nocy budzi się cały parking.

W bliźniaczej naczepie przy 200mh silnik już był robiony na serwisie, pozostałe Carriery chociaż żaden nie ma więcej jak 1,5roku miały już mniej bądź bardziej poważne usterki(w wakacje cała naczepa mrożonki poszła do utylizacji:D ). Do tego te wiecznie latające obudowy. Szef mówi, że to szajs, ale dużo tańszy od TK i temu bierze mimo, że mamy naczepy z kilkuletnimi TK i nic im się nie dzieje.

A i jeszcze coś... jeżdżąc z TK nie wypinałem się nawet stojąc kilka dni na urzędzie celnym na Rosji, przy Carrierze na większośc 9h pauz odjeżdżam chociaż kawałek.... o czymś to świadczy.

Autor:  wojtekkoniu [ 08 lis 2012, 0:12 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Użytkuje ktoś belgijskiego Vedecar'a? Chwalili się że mają najlepszy współczynnik przenikalności termicznej równy 0,29. Czy ktoś może podać ten współczynnik dla najpopularniejszych naczep w Polsce Schmitz , Krone, Lamberet? Jak wyglądają cenowo te naczepy na tle niemieckich konkurentów?

Autor:  Użytkownik usunięty [ 17 gru 2012, 20:39 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Witam mam takie pytanie mam nadzieje że pisze w dobrym dziale i nie zrobię bałaganu,pytanie tyczy się chłodni mianowicie
Gdy kupuje się używaną naczepę Chłodnie z Agregatem TK SL 200 lub Carrier:1300 lub VECTOR 1800 jaki jest koszt serwisu takiego agregatu rozglądałem się w necie ale naprawdę nie mogę znaleźć żadnego cennika jak to się przedstawia cenowo czy ktoś z szanownych kolegów z forum z tematyki chłodni mógłby przybliżyć cyfry jak to wygląda finansowo Dziękuję

Strona 20 z 23 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/