wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

Renault Magnum
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=69
Strona 3 z 29

Autor:  łukasz [ 24 sie 2006, 18:02 ]
Tytuł: 

Całkowicie płaską podłogę oprócz Renault MAGNUM z europejskich aut mają jeszcze:MB Actros Mega Space,VOLVO NH,SCANIA T(te 2 ostatnie to modele z silnikiem przed kabiną...).Cała reszta ma znikomy,ale jednak tunel silnika.O ile dobrze pamiętam:DAF XF105-17cm,IVECO STRALIS-20cm,MAN TG-A-11cm,MB ACTROS kabina LS-32cm,RENAULT PREMIUM-ok.30cm,SCANIA R-11cm,VOLVO FH-17cm.Chodziło mi o najwięsze kabiny w przypadku IVECO i MAN-a.Jeśli cos jest zle to niech mnie ktoś poprawi... :mrgreen:

Autor:  Cyryl [ 25 sie 2006, 4:36 ]
Tytuł: 

aby obejrzeć sobie i porównać kabiny różnych ciągników siodłowych zapraszam na moja stronę, podałem dokładne dane techniczne: http://www.autocentrum.pl/?FF=122&stype=102

Autor:  użytkownik usunięty [ 26 sie 2006, 10:19 ]
Tytuł: 

Właśnie to pochylenie szyby w Volvie zapewnia mu relatywnie mały opór aerodynamiczny. No niestety, coś kosztem czegoś. Mnie osobiście Globetrotter bardzo się podoba i w tej kabinie nie jest ciasno nawet w podwójnej obsadzie.

Autor:  łukasz [ 26 sie 2006, 13:15 ]
Tytuł: 

Niby zapewnia mu mały opór,ale zobacz na kabiny DAF XF SSC czy MAN TG-A XXL,Renault MAGNUM i to potężne kabiny które stawiają duży opór-a jakoś ich spalanie wcale nie odbiega od VOLVO a nawet w niektórych przypadkach jest mniejsze...A przestrzeń w środku jest jednak wieksza i z tym musimy się zgodzić.

Autor:  użytkownik usunięty [ 26 sie 2006, 13:24 ]
Tytuł: 

Tak, to się zgadza. Tylko że też zauważ, że zużycie paliwa zależy też od "map wtryskowych" i turbosprężarki. A od tej ostatniej zależy właśnie bardzo wiele.

Autor:  HitmaN [ 26 sie 2006, 13:40 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Tak, to się zgadza. Tylko że też zauważ, że zużycie paliwa zależy też od "map wtryskowych" i turbosprężarki. A od tej ostatniej zależy właśnie bardzo wiele.
przedewszystkim spalanie zależy od:
Kierowcy (styl jazdy trafność wybory przełożeń)
Skrzyni biegów (przełożenia, nadbieg albo bezpośrednia)
Przełożenia przekładni głównej
Ogumienia
Potem zostaje silnik(mam tu na mysli wszystko z nim związane turbo, intercoolery, układ zasilania) i właśnie opór aerodynamiczny

No Chyba o niczym nie zapomniałem, także sam opór aerodynamiczny jest jednym z kilku kryteriów. A pozaostaje cała reszta ktróra daje dośc spore pole do popisu dla konstruktorów.

Autor:  bosman [ 15 paź 2006, 17:33 ]
Tytuł: 

Miałem styczność z Renault Magnum, w sumie bardzo nie wielką bo zaledwie 170tys km w ciągu 19miesięcy. Zakupiona przez nas Magnumka rocznik 1993, I rejestracja 02.1994... zakupiona w marcu 2000r z przebiegiem 702tys km, silnik 385, skrzynia B18.
Magnumka dałą sie poznać jako auto komfortowe jeśli chodzi o przestrzeń, choć nieco hałaśliwe(skrzypiące schowki górne), duże i wygodne leżanki, schowek "trumna", wygodne zarówno na pojedyńczej jak i na podwojnej obsadzie w transporcie krajowym.
Co do awaryjności to wynik wręcz zaskakujacy, bo jedyną rzeczą jaką wymieniliśmy w niej zaraz po sprowadzeniu to opaska miedzy przed tłumnikiem.
Niestety Magnumka miała kolizje w sumie uszkodenia były niewielkie: plastiki z przodu, lampy lecz po sprawdzeniu okazało się że rama jest zgietna na 4 cm na całej długości. Więc magnumka poszła na handel.
Co do wad to muszę wskazać dość dużą mase własna ciągnika(o ile dobrze pamietam to było to ok 8,2 tony) co w porównaniu do 6,5 Premiumki daję dużą różnice w ładowności zestawu.
Co do spalania to myśle, że jest ono dość wysokie w granicach 32-33 litrów po Polsce, przy ok 70% km ładownych.
Nie mniej jednak uważam, że Magnumka jest najbardziej udanym modelem, gdy wochodziłą to był kosmos: płaska podłoga, ogromna przestrzeń obecnie po niewielu i nie bardzo widocznych zmianach zewnetrznych (za wyjątkiem lamp) wygląda dojrzale.
Kilku znajmomych prowadzi firmy transportowe które świadczą usługi na miedzynarodowce i twierdzą oni, że jest to najlepszy ciągnik do dalekich tras... czyt stworzony tylko do takich tras.
Natomiast jeżeli ktoś decyduje się na zakup nowego ciagnika do ciągania patelni na krótkich dystansach to poprostu albo chce się popisać albo jest głupi... bo napewno nie umie rozsądnie kalkulować.
Co innego gdy kogoś sytuacja zmusiła do puszczenia ciągnika do jakiejkolwiek roboty żeby ciągnik nie stał.

Przepraszam za lekki OT(ost 2 akapity)
Pozdrawiam

Autor:  Łukasz Traker [ 24 paź 2006, 23:11 ]
Tytuł: 

Sylwetka nie zmieniona od ponad 15 lat i nadal może się podobać, kabina to nie robi już takiej sensacji jak w czasie premiery pierwszego modelu, ale jest w niej wystarczająco dużo miejsca. Silniki całkiem przyzwoite, zwłaszcza Mack'a. Co prawda w przysłowiu "od renówki i iveca, czymaj się z daleka" jest troche prawdy, ale Magnum jest poprostu dobrze dopracowane i nic tego nie zmieni.

Autor:  ssss45 [ 01 lis 2006, 19:45 ]
Tytuł: 

No rzeczywiscie w pierwszych latach produkcji tego samochodu to byl zupelny hit pierwsza ciężarówka europejska z płaską podłogą i ogolnie dobra kabina lecz teraz juz inni producenci tez robia coraz lepsze samochody teraz MAGNUM nie robi juz takiej kariery jak kiedys nie zebym mowil ze magnum to zlom bo to bardzo dobre samochody

Autor:  skoczek69 [ 20 lis 2006, 1:35 ]
Tytuł: 

Dziś przeglądając fotki z mojego dysku natrafiłem na dwie ciekawie wyglądające magnumki, zapewne większość z was widziała te fotki:

Obrazek

Obrazek
źródło: http://www.renaultoloog.nl/aparte%20ren ... nglish.htm

O ile holownik o nazwie Titan Hercules Magnum 480 6x4 Wrecker to pojazd jak najbardziej prawdziwy, to magnum z pierwszej fotki bardzo zajeżdża mi VT... Myślę że gdyby było prawdziwe to już dawno byśmy o nim usłyszeli, bo przeróbki tego typu chyba nie są zbyt rozpowszechnione w europie, a jesli już to ilość takich ciężarówek jest znikoma, i napewno nie tak duża jak w usa. W związku z tym piszcie wszystko co tylko o nich wiecie i sądzicie.

Autor:  Edler [ 21 lis 2006, 17:02 ]
Tytuł: 

Ta renia "logline" wygląda ciekawie i ... ładnie.Ten stopniowy podnoszący się dach daje bardzo fajny efekt.Tak jak by szybciej jechał.

Autor:  beki2 [ 22 lis 2006, 20:34 ]
Tytuł: 

dziwna ta przeróbka :/ komuś sie może podobać ale mi nie zabardzo.Magnum samo w sobie jest wygodne no ale jak ktoś chce jeżdzić "hotelem" to ok :D te holowniki to wmiare popularne , o ile sie niemyle to taka była niedawno na zlocie w poznaniu.







_______________________
scania 113..........marysia:*

Autor:  ADAMO [ 23 gru 2006, 1:31 ]
Tytuł: 

Cytuj:
3. Silniki E-Tech były już w 1997 r.. :idea:
tutaj jedynie się z Tobą nie zgodzę w 1996 roku weszły silniki macka, w 9.1997 wprowadzono "zaokrągloną deskę: a silniki o nazwie e-tech wprowadzono pod koniec 1999 jest to nadal silnik macka z tym że jest na pompowtryskach.

Autor:  łukasz [ 25 gru 2006, 13:16 ]
Tytuł: 

Wersja E-Tech (2000r) poza zmienionymi silnikami różniła się zmienionymi tapicerkami,nowym 4 ramiennym kołem kierownicy czy hamulcami tarczowymi sterowanymi przez EBS na obydwóch osiach...Równocześnie z tym silnikiem debiutowała Premiumka dci.Potem w 2001r wprowadzono wersję ze zmienionymi zegarami w środku i nowym przodem,która również nazywała się E-Tech...Jakbym coś pokręcił to niech Mihu mnie poprawi-to nasz ekspert od Magnum... :)

Autor:  ADAMO [ 25 gru 2006, 13:34 ]
Tytuł: 

pierwsze e-techy wychodziły jeszcze na bębnach z tyłu, z silnikiem e-tech nie montowano już skrzyni renault (B18) tylko już ZF16S, oraz w standardzie był hamulec silnikowy Jacobsa, w opcji był intarder, prawie wszystkie z nich miały wlot do filtra powietrza w narożniku tzw. "policzku" a nie jak wczesniej w owiewce bocznej kabiny
a pod koniec roku we wrzesniu wprowadzono - nowy model ze skośnym grillem, który miał niebieskie zegary, tacho "szufladkowe" i wprowadzono silnik Euro-3, w drugiej połowie 2002 roku zmieniono zawieszenie kabiny z tyłu i wadliwy w pierwszych etechach wałek rozrządu. pzdr.

stary etech :
Obrazek

nowy :
Obrazek

źródło: mój dysk

Autor:  Radiance [ 25 gru 2006, 16:07 ]
Tytuł: 

Czekaj pokaze Ci fotke starej a nowej fotki Premium.
rok 2001 :
Obrazek
Rok 2004 :
Obrazek

Wnętrze Premium z roku 2001:
Obrazek
Wnętrze Premium z roku 2004:
Obrazek
Wnętrze Premium z roku 2006:
Obrazek


Ciekawostka :
Obrazek

Autor:  skoczek69 [ 27 gru 2006, 17:58 ]
Tytuł: 

Dzisiaj wracając z galerii krakowskiej, szedłem sobie obok budowy przy dworcu głównym. Patrzę i stoi coś z niskopodwoziową naczepą, podchodzę bliżej i .. sami zobaczcie :)
Obrazek Obrazek Obrazek
Wozik może dla wielu zwykły i nieciekawy, ale dla mnie cudo do tego w moim ulubionym kolorze :mrgreen: i bardzo zadbany, ładnie się świecił, nie było na nim śladów intensywnej eksploatacji, przynajmniej na zewnatrz. A panowie na naczepie chyba odczepiali/zaczpiali szyję. Sorki za jakość zdjęć ale to kom :? lecz w najbliższym czasie chyba dorobię się cyfry.

Autor:  chichita [ 06 sty 2007, 13:05 ]
Tytuł: 

Koledzy mam do was pytanie w sprawie Reni Magnum.Czy wyszły Magnumki ktore maja nowa bude i w srodku maja nowa deske taka jak najnowsze. Jednak nie posiadaja stolika, z łozka nie da sie zrobic fotela, nie maja połki na wieszak i dwóch pólek za fotelem kierowcy. Tata mi opowiadał ze jechał taka jak wam napisałem. SERIO :!: To trzeba bylo za to wszystko dopłacic, czy to byl jakis model przejsciowy :?: :?: Pozdrawiam :]

Autor:  ADAMO [ 06 sty 2007, 19:47 ]
Tytuł: 

magnumka od połowy 2002 roku wychodziła w 2óch wersjach, standardowej i tej o której piszesz nazwaną we francji SALON , w Polsce mówi się na nią salonka, i tata ma tu racja że ta wersja kosztuje więcej, ale za to jest bardzo praktyczna i wygodna.

Autor:  Tofas696 [ 23 sty 2007, 23:32 ]
Tytuł: 

mam pytanko. Ktore magnum jest oszczedniejsze 440 czy 480???

Strona 3 z 29 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/