Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 18 mar 2007, 19:07

Yago_ już odpowiadam:
Najlepiej wyjąć kartę z tachografu z chwilą kiedy kończysz jazdę. Na drugi dzień (tak przynajmniej mnie uczyli) wkładając kartę do tacho na pytanie o wpis ręczny odpowiadasz twierdząco, następnie na pytanie, czy koniec zmiany wprowadzasz nie i przy pomocy klawiszy wprowadzasz datę, godzinę (moment wyjęcia karty jest zapisany, więc Ty tylko wprowadzasz datę i godzinę włożenia) akceptujesz (OK) i następnie wybierasz symbol łóżka (MANIPULATOREM!!) i zatwierdzasz. Następnie odpowiadasz twierdząco na pytanie "akceptacja" i to wszystko. Żadnych urlopówek, żadnych innych tarczek czy temu podobnych papierów.


Tytuł:
Post Wysłano: 20 mar 2007, 20:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2007, 17:50
Posty: 6
Lokalizacja: Konin

Jester
oki dzięki za odpowiedz, ale jak tylko ja jeżdże tym autem i stoi u mnie pod domem to chyba lepiej jest po jeździe tylko przełączyć na łóżko i go towe, żeby rano niewprowadzać manualnie?
Nawet jak niejeźdzę autem to i tak stoi u mnie, czyli w tym przypadku lepiej robić jak mówie czy tak jak ty mówisz?
pozdro


Tytuł:
Post Wysłano: 26 cze 2007, 22:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 cze 2007, 22:04
Posty: 41
Lokalizacja: ze wsząd

Możesz wyjąć ale musisz wprowadzić później, że to był odpoczynek. Możesz zostawić i szafa gra.

_________________
rodzynek


Tytuł:
Post Wysłano: 16 lip 2007, 17:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

Cytuj:
kładając kartę do tacho na pytanie o wpis ręczny odpowiadasz twierdząco, następnie na pytanie, czy koniec zmiany wprowadzasz nie i przy pomocy klawiszy wprowadzasz datę, godzinę (moment wyjęcia karty jest zapisany, więc Ty tylko wprowadzasz datę i godzinę włożenia) akceptujesz (OK) i następnie wybierasz symbol łóżka (MANIPULATOREM!!)
No to widzę ładnie się zaczyna ... przez dość długi czas jeździłem na "analogu" i było OK :) Teraz przesiadam się na Volvo FH12 wyposażone już w cyfrowy tachograf i widzę że, średnio ciekawie to wygląda ... Ma ktoś może opis, lub link gdzie jest obsługa tacho [z Volva - jeśli to coś zmienia] ... No i jak to jest z tym i wydrukami na koniec okresu dobowego - trzeba robić czy nie ?? No i gdzie w tym cyfrowym cudzie jest miejsce, na wpisanie MIEJSCA początku i zakończenia okresu pracy - czy wogóle coś takiego się wpisuje ?? Dzięki za pomoc. Niby szef powinien zrobić kurs obsługi, ale wiedzieć coś więcej i tak nie zaszkodzi :D

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 16 lip 2007, 17:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2006, 18:33
Posty: 443
Lokalizacja: WM

Cytuj:
widzę że, średnio ciekawie to wygląda ...
To tylko na początku wydaje się nia wiadomo jak skomplikowane, po kilku kursach zapewniam Cię, że stwierdzisz, że obsługa tacha cyfrowego jest prostsza niż analogowego.
Cytuj:
No i jak to jest z tym i wydrukami na koniec okresu dobowego - trzeba robić czy nie ??
Jeśli chcesz to nie musisz robić w ogóle wydruków, informacje na karcie kierowcy znajdują się przez 28 dni, a na tachografie przez rok.
Cytuj:
No i gdzie w tym cyfrowym cudzie jest miejsce, na wpisanie MIEJSCA początku i zakończenia okresu pracy - czy wogóle coś takiego się wpisuje ??
Nigdzie tego nie musisz wpisywać, przy wkładaniu/wyjmowaniu karty, tachograf w odpowiednim momencie sam Cię o to zapyta, a Ty tylko musisz wybrać odpowiedni kraj, służą do tego strzałeczki.


Tytuł:
Post Wysłano: 16 lip 2007, 17:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

Czyli rozumiem że, jeśli jadę w trasę tak na ok. tydzień, to ...
1. Wkładam kartę do tacho - i się pewnie pyta jaki kraj jest - więc będzie PL.
2. Jeżdżę sobie spokojnie, pauzuję, znowu jeżdżę, pauzuję i tak aż, do powrotu do domu.
3. Wyciągam kartę z tacho i idę do domu - wtedy rozumiem że, muszę dostać "papierową" urlopówkę. Chyba że, tylko ja jeżdżę autem i zostawiam kartę w tacho.

Przy przekraczaniu granic, pauzowaniu za granicą i innych podobnych czynnościach nic w tacho nie zmieniam, nie wpisuję nazw miejscowości itp. ?? Za brak wydruków mnie nie ukarzą - bo mogą zczytać dane z karty ?? A wydruk robię jak np. mam przeciągnięcie czasu jazdy i korzystam z art.12 ust. nr 561/2006 ??

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 16 lip 2007, 18:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2006, 18:33
Posty: 443
Lokalizacja: WM

Cytuj:
Czyli rozumiem że, jeśli jadę w trasę tak na ok. tydzień, to ...
1. Wkładam kartę do tacho - i się pewnie pyta jaki kraj jest - więc będzie PL.
2. Jeżdżę sobie spokojnie, pauzuję, znowu jeżdżę, pauzuję i tak aż, do powrotu do domu.
Tak też można, ale kiedy robisz podczas trasy pauzy (z wyjątkiem krótkich) możesz wyjąć kartę z tacha nie zapominając o wybraniu miejsca rozpoczęcia/zakończenia jazdy, ale wyjmowanie karty nie jest konieczne.
Cytuj:
3. Wyciągam kartę z tacho i idę do domu - wtedy rozumiem że, muszę dostać "papierową" urlopówkę. Chyba że, tylko ja jeżdżę autem i zostawiam kartę w tacho.
Dla własnego bezpieczeństwa radziłbym zabierać kartę razem ze sobą, wtedy masz pewność, że nie trafi w niepowołane ręce.
Cytuj:
Przy przekraczaniu granic, pauzowaniu za granicą i innych podobnych czynnościach nic w tacho nie zmieniam ??
Przy przekraczaniu granic nic nie zmieniasz, tylko jeśli podczas dłuższej pauzy wyjmujesz kartę to nie zapomnij o wybraniu odpowiedniego kraju zakończenia jazdy, a przy ponownym wsadzaniu o wybraniu miejsca rozpoczęcia jazdy, o czym wspomniałem już wyżej.
Cytuj:
Za brak wydruków mnie nie ukarzą - bo mogą zczytać dane z karty ??
Z karty i z tachografu, także nie ma obawy, że zostaniesz ukarany.

Jeśli płyniesz promem, lub jedziesz pociągiem to wskazane jest, aby w ustawieniach tachografu wprowadzić taką informację. Jak to się dokładnie robi to niestety tego Ci nie opiszę, bo tylko dwukrotnie byłem naocznym świadkiem jak ta procedura powinna prawidło przebiegać i wszystkiego nie zdołałem zapamiętać, ale może inni koledzy pomogą.


Tytuł:
Post Wysłano: 16 lip 2007, 20:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

OK. No zawsze wiem więcej, niż wiedziałem wcześniej :) Widzę że, nie obejdzie się bez porządnego szkolenia. Jak się dowiem jaki model tacho mam zamontowane w Volvie, to znajdę instrukcję obsługi i będę wiedział, co z tym można robić ...

PS. A taka kwestia. Jeśli bym kartę wyjmował, tylko jak zjeżdżam po trasie do domu ... a codziennie robił wydruki i na rewersie pisał miasto startu i końca - to chyba jakiś grzech śmiertelny :D nie będzie - tylko w sumie po co ??

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 11 sie 2007, 17:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 16:13
Posty: 62

Od niedawna jezdze na tacho cyfrowym, powiedzcie mi co ile dni firma ma pobierac dane z tacha? Czy nic nie robi?


Tytuł:
Post Wysłano: 12 sie 2007, 0:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2006, 15:14
Posty: 114
Lokalizacja: Tychy

Powinno się pobierac dane z karty raz na 3 tygodnie,a z tachografu raz na 3 miesiące.

_________________
==========================================


Tytuł:
Post Wysłano: 12 sie 2007, 7:45

Cytuj:
Od niedawna jezdze na tacho cyfrowym, powiedzcie mi co ile dni firma ma pobierac dane z tacha? Czy nic nie robi?
Firma we własnym interesie powinna pamiętać o częstotliwości pobierania danych z pojazdu jak i od kierowcy, niemniej jednak, warto pamiętać, jak napisał waldis o terminie 3 tygodni dla karty oraz 3 miesięcy dla tachografu.
Należy zaznaczyć, iż w przypadku, gdy Kartę Kierowcy "przetrzymamy" dłużej nic się nie dzieje, albowiem karta pamięta nawet do 6 miesięcy wstecz. Wiem to z autopsji, zmieniając firmę i sczytując dane z karty osoba odpowiedzialna za gromadzenie danych była w stanie powiedzieć mi, jakie dane są na niej zapisane od chwili pierwszego włożenia jej do tachografu (listopad 2006)


Tytuł:
Post Wysłano: 12 sie 2007, 14:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lut 2007, 23:47
Posty: 34

mam pytanie odnosnie kart do cyfrowego tachografu - czy karta wystawiona w Polsce bedzie dzialac w Angli ?


Tytuł:
Post Wysłano: 12 sie 2007, 15:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2006, 15:14
Posty: 114
Lokalizacja: Tychy

Wydaje mi się że jak najbardziej tak,musi,bo gdyby nie to jak mógłbyś pracować w Angli,nie będąc anglikiem,chyba nie wyrobisz w Angli karty.
Pisze "wydaje mi się" i "chyba",bo 100% pewnosci nie mam,ale inaczej byc nie może.

_________________
==========================================


Tytuł:
Post Wysłano: 12 sie 2007, 23:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2006, 1:15
Posty: 140

Cytuj:
Należy zaznaczyć, iż w przypadku, gdy Kartę Kierowcy "przetrzymamy" dłużej nic się nie dzieje, albowiem karta pamięta nawet do 6 miesięcy wstecz.
Karta kierowcy ma pamięć do 1 roku (ostatnio slyszałem że zapamietuje max do 5 lat ale nie chce mi sie w to wierzyć).

Cytuj:
mam pytanie odnosnie kart do cyfrowego tachografu - czy karta wystawiona w Polsce bedzie dzialac w Angli ?
Jak najbardziej będzie działać, w przeciwnym wypadku producenci cyfrowych tachografów musieliby robić dla każdego kraju inne urządzenia.


Tytuł:
Post Wysłano: 13 sie 2007, 15:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2006, 15:14
Posty: 114
Lokalizacja: Tychy

Pojemność karty jest związana z tym co jest na niej zapisywane.Jeżeli kierowca nie wyjmuje karty,jezdzi mało (zn.nie codziennie),albo np.jezdzi 4,5h-45min-4,5h i długa pauza to dane zajmuja mniej miejsca niż dane kierowcy który np.jeżdzi w firmie kurierskiej,po mieście i co kilka kilometrów ma rozładunki/załadunki itp.

_________________
==========================================


Tytuł:
Post Wysłano: 14 sie 2007, 10:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lip 2007, 9:43
Posty: 118
GG: 10523426
Samochód: Mercedes Actros 2644 LS 6X4
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Cytuj:
Karta kierowcy ma pamięć do 1 roku (ostatnio slyszałem że zapamietuje max do 5 lat ale nie chce mi sie w to wierzyć
Bzdura kolega, karta zapamiętuje max 28 dni pracy jeśli codziennie kierowca jeżdzi pracuje, odpoczywa itd. Po pierwsze firma w ktorej jeździsz ma obowiązek przetrzywywać dane do roku czasu od pierwszej kalibracji tacho. Po drugie tacho ma tak zwane trzy pamięci pierwsza zapamiętuję okres 90 dni codziennej jazdy, pracy itd. Druga pamięć którą mogą odczytać tylko specjalistyczne urządzenia ma większą pamięć która dochodzi do roku czasu, a tzrecia to tak zwana "czarna skrzynka".
Więc nie pisz że karta ma pamięć ponad 300 dni bo to bzdura, karta to mały chip który ma ograniczoną pamięć.

Ps. Możę i dane z roku zmieściłyby się na karcie ale musiałbyś jeździć raz na miesiąć :!:


Tytuł:
Post Wysłano: 31 sie 2007, 10:07

Cytuj:
Karta kierowcy ma pamięć do 1 roku (ostatnio slyszałem że zapamietuje max do 5 lat ale nie chce mi sie w to wierzyć).
Nie wiem, skąd Kolego masz takie informacje, ale Rozporządzenie UE opisuje, że karta ma pamiętać min. 28 dni natomiast górna granica nie jest określona. Jak pisałem wcześniej z własnego doświadczenia wiem, że z mojej karty w ZET odczytali dane od momentu, w którym została pierwszy raz użyta.


Tytuł:
Post Wysłano: 11 wrz 2007, 15:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 gru 2006, 0:14
Posty: 106

Mam pytanie, czy lepiej kupic specjalnie komputer do skladania danych tacha cyfrowego czy moze wykorzystac juz instniejacy, ktory jest uzywany tez w innym celu?


Tytuł:
Post Wysłano: 12 wrz 2007, 9:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lip 2007, 9:43
Posty: 118
GG: 10523426
Samochód: Mercedes Actros 2644 LS 6X4
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Cytuj:
Mam pytanie, czy lepiej kupic specjalnie komputer do skladania danych tacha cyfrowego czy moze wykorzystac juz instniejacy, ktory jest uzywany tez w innym celu?
Nie rozumiem twojego pytania, po co ci specjalny komputer, do szczytywania danych służa odpowiednie czytniki i programy które instaluje się na komputerze.


Tytuł:
Post Wysłano: 12 wrz 2007, 11:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 gru 2006, 0:14
Posty: 106

Cytuj:
Cytuj:
Mam pytanie, czy lepiej kupic specjalnie komputer do skladania danych tacha cyfrowego czy moze wykorzystac juz instniejacy, ktory jest uzywany tez w innym celu?
Nie rozumiem twojego pytania, po co ci specjalny komputer, do szczytywania danych służa odpowiednie czytniki i programy które instaluje się na komputerze.
No wlasnie nie zrozumiales, czytniki to ja wiem, ze sa, przeczytaj jeszcze raz "do skladania danych"

i jeszcze jedno, czy lepiej miec oryginalnego windowsa czy nie?, bo jak wiadomo kontrole itp


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: