wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

AdBlue jak olej???
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=5889
Strona 1 z 1

Autor:  Szary [ 09 sty 2007, 13:32 ]
Tytuł:  AdBlue jak olej???

Mam pytanie odnosnie najnowszych ciezarowek spelniajacych normy euro4 i euro5 z technologia SCR. A mianowicie czy jest mozliwa jazda bez preparatu AdBlue? Czy jest on jak np. olej silnikowy bez ktorego jazda jest niemozliwa? Dodam tylko ze od poczatku powstania technologii SCR zastanawiam sie nad tym problemem i jak na razie nigdzie nie moge znalezc odpowiedzi. Licze na wasza pomoc. Pozdrawiam

Autor:  Pazdz [ 09 sty 2007, 23:50 ]
Tytuł: 

Po porstu bez mocznika silnik nie bedzie spełniał określonej normy, czyli Euro4 i 5. A bedzie spełniał normę "Euro0", jeżeli się nie mylę. :wink:

Autor:  sebotrucker [ 10 sty 2007, 15:08 ]
Tytuł: 

Dkoładnie kolego silnik bedzie pracował normalnie tylko to już niebedzie silnik z norma spalania euro 5 :wink:

Autor:  adonnay [ 15 sty 2007, 9:24 ]
Tytuł: 

Jeszcze w tej chwili teoretycznie jazda bez Ad Blue w Polsce nie sankcjonuje niczym poważnym. Troszkę szybciej wypala się tylko materiał na ściance katalizatora. Natomiast producenci aut zobligowani są do wyprowadzenia złącza testowego, poprzez który w każdej chwili inspekcje drogowe będą mogły sprawdzić czy pojazd poruszał się bez Ad Blue co będzie karane wysokimi grzywnami, przynajmniej w Austrii i Niemczech. Poza tym żeby sprawdzić czy pojazd jeździ w danej chwili z Ad Blue wystarczy zajrzeć i skontrolować stan zbiornika. Natomiast jest dyrektywa w przepisach UE, która będzie obowiązywać od października tego roku. W świetle tego rozporządzenia w momencie jazdy bez Ad Blue jednostki sterujące układami zasilania, będą odcinały do 30% mocy auta. Co ma wymusić na kierowcach jazdę z Ad Blue. Pozdrawiam.

Autor:  Szary [ 18 sty 2007, 19:15 ]
Tytuł: 

Dzieki koledzy za wyczerpujace odpowiedzi. Pozdrawiam i zycze powodzonka!!!

Autor:  Miro [ 20 sty 2007, 18:13 ]
Tytuł:  Re: AdBlue jak olej???

Cytuj:
A mianowicie czy jest mozliwa jazda bez preparatu AdBlue?
Generalnie obecnie jest to możliwe, choć też nie do końca. Z tego co pamiętam, to np. w silnikach Renault mocznik w układzie zamkniętym jest wykorzystywany również do dodatkowego chłodzenia układu wtryskowego - komputer "rezerwuje" jakąś tam ilość owego płynu na te potrzeby, więc w ten sposób nigdy nie dopuści do opróżnienia zbiornika z AdBlue (odetnie dopływ mocznika do katalizatora, by resztkami wciąż chłodzić wtrysk).

Bodajże od 1 października 2007 producenci będą zobowiązani do takiego ustawienia komputera, by w przypadku braku AdBlue ograniczał on moc silnika, a przede wszystkim by rejestrował takie zdarzenie w pamięci. Przy ewentualnej kontroli pojazdu Euro4/5 bez AdBlue będzie można narazić się na nieprzyjemności, zwłaszcza w kontekście niższych opłat za winietę (uznają, że skoro ktoś nie ma AdBlue, to silnik nie spełnia normy Euro 4/5, zatem użytkownik bezpodstawnie korzysta z tańszej winiety - tak jak było z nielegalnym umieszczaniem "zielonych" nalepek o normie Euro czy hałasie)

Większość silników Euro 4/5 bez AdBlue pracuje mniej więcej jak Euro 1-2

Autor:  piotrekgal [ 20 sty 2007, 18:21 ]
Tytuł:  Re: AdBlue jak olej???

"Większość silników Euro 4/5 bez AdBlue pracuje mniej więcej jak Euro 1-2"

Wiec euro 4 posiada tez edblue?Np dafy 105 euro 4 edblue nie maja, tylko euro 5... a wiec jest mozliwosc kupna jakies tam marki ciezarowki z euro 4,5 bez tego ukladu edblue? Dziwne, wydaje sie, ze to nowa technologia silnika a bez tego mocznika mialaby spelniac norme co najwyzej euro 1,2.. , sadzilem caly czas ze bez tej cieczy emisja spalin konczy sie na E3. Jesli to prawda, ze mozna kupic E5 bez ukladu mocznika.. to jak wyglada oplata za winiety np w niemczech?Jest ona zapewne rowna co do E3?

Autor:  Miro [ 20 sty 2007, 19:24 ]
Tytuł:  Re: AdBlue jak olej???

Większość silników Euro 4/5 bez AdBlue pracuje mniej więcej jak Euro 1-2 - tu mowa oczywiście o Euro 4/5 realizujących tę normę w oparciu o SCR, czyli właśnie z dodatkowym czynnikiem AdBlue.

Są oczywiście również silniki Euro4 oparte na technologii EGR, czyli nie wymagające AdBlue. Euro5 na samym EGR na razie nikt nie wprowadził do powszechnego użytku, ale zapewne Scania (a może i MAN) takie silniki zaprezentują.
Cytuj:
Dziwne, wydaje sie, ze to nowa technologia silnika a bez tego mocznika mialaby spelniac norme co najwyzej euro 1,2.. , sadzilem caly czas ze bez tej cieczy emisja spalin konczy sie na E3.
Konstruktorzy po prostu założyli, że nikt nie będzie używał auta Euro4 SCR bez AdBlue. A dlaczego sam silnik bez AdBlue spełnia tylko Euro1 czy 2, a nie np. Euro3? Otóż silniki spełniające normę Euro1,2 zużywają mniej paliwa, niż silniki Euro3. W Euro3 osiągnięcie norm emisyjnych realizowane było m.in. wyższą temperaturą spalania, do której potrzebne były większe dawki paliwa (na pierwszy rzut oka wydawało się to paradoksem - więcej paliwa, a spalin mniej, ale tak poniekąd było, bowiem więcej paliwa = wyższa temperatura = lepsze spalanie najbardziej niebezpiecznych związków). Założenie układu selektywnej redukcji katalitycznej SCR pozwoliło na "cofnięcie" się do Euro1 czy 2 - co znowu dało silnikom Euro4 SCR wyższą moc i mniejsze spalanie, niż takie same jednostki Euro3 albo Euro4 EGR - mam nadzieję, że nie zamotałem za bardzo ;)
Cytuj:
Jesli to prawda, ze mozna kupic E5 bez ukladu mocznika.. to jak wyglada oplata za winiety np w niemczech?Jest ona zapewne rowna co do E3?
Opłata zależy od normy, a nie od tego jak jest ona realizowana. Czyli jeśli będzie silnik E5 nie wymagający AdBlue, to Maut za niego będzie taki sam, jak za silnik E5 z AdBlue - czyli znacznie mniej, niż za Euro3

Autor:  yanumis [ 03 lut 2007, 11:44 ]
Tytuł: 

Wie ktos moze jakie jest zuzycie Ad Blue w stosunku do zuzycia paliwa ? Od tygodnia jezdze nowym DAFem i wskaznik AdBlue ani drgnal, wciaz pokazuje pelny stan, a przejechalem nim okolo 1500 km.

Autor:  Daniel [ 03 lut 2007, 12:12 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Wie ktos moze jakie jest zuzycie Ad Blue w stosunku do zuzycia paliwa ?

Rozmawiałem ze sprzedawcą Scanii i powiedział mi że Scania euro 5 na 1800 km, wzięła 75 litrów Adblue

Autor:  yanumis [ 03 lut 2007, 13:41 ]
Tytuł: 

Ok. Czyli poprostu u mnie jest cos nie tak.
Dzieki

Autor:  RoBeRtO [ 08 lut 2007, 0:13 ]
Tytuł: 

Jezeli nie zuzywa Ci mocznika podczas jazdy to poprostu wystapila krystalizacja pomiedzy urzadzeniem pompujacym lub tez na samej dyszy wtryskujacej. Przy calkowitej krystalizacji powinien wygenerowac sie kod bledu. Najlepiej jedz na serwis niech sie kompem podepna i bedzie wiadomo. Trzeba to rozebrac, dokladnie przejrzec, zwrocic uwage czy przewody nie sa pozaginane, ewentualnie przeczyscic itp.

Autor:  yanumis [ 08 lut 2007, 0:55 ]
Tytuł: 

W serwisie powiedzieli mi, ze jesli auto nie idzie pod obciazeniem, to spalanie AdBlue jest niedostrzegalne. Ale cos mi sie w to nie chce wierzyc, bo jechalem prawie z pelnym ladunkiem, a zbiornik AdBlue wciaz jest pelny. :?:

Autor:  RobertAT [ 08 lut 2007, 11:36 ]
Tytuł: 

75 litrowy zbiornik AdBlue, w przypadku Euro5 powinien wystarczyć na ok. 4 - 4,5 tyś km. Zużycie jest też zależne od temepratury zewnętrzej. Przy ok. -11 st. AdBlue może zamarzać, dlatego zbiorniki są montowne przy układzie wydechowym. Po każdym zgaszeniu pojazdu, czy to latem czy zimą, powinien nastąpić przedmuch instalacji, co by nam w zimie nie zamarzło i jej nie rozwaliło. Tak że w przypadku pożądnej zimy, zużycie może być mniejsze. Nie mam pewności 100%, ale ponoć norma Euro 4 i 5 ma być spełniana chyba do - 2 st.

Autor:  Cukierr [ 08 lut 2007, 14:15 ]
Tytuł: 

yanumis no dla mnie kwestia rozwiazania tego problemu przez serwis pozostawia wiele do zyczenia :x przyjezdzam na serwis, mowie ze wrocilem z trasy, opisuje zjawisko o ktorym pisze kolega, a oni mi wyskakuja z taka diagnoza :? no smiech na sali :roll: przeciez wiadome ze nie przejezdzam 1500 km na pusto bez ladunku, po to by sie tylko przejechac :| wiadome ze ktos chce zarobic na takim kursie :/

Autor:  FHM [ 20 cze 2007, 12:30 ]
Tytuł: 

Witam koledzy, jestem tu nowy.Pozdrawiam.

Mam pytanie chce kupić 1000L mocznika do ad blue, może wiecie gdzie moge nabyć taką ilość za rozsądną cenę?

Edit: Interesuje mnie okolice lublina, siedlec, białej podlaskiej...itp

Autor:  Duck [ 20 cze 2007, 13:18 ]
Tytuł: 

Trochę z innej beczki, ile kosztuje 1l AdBlue?
Czy jest to "kaprys" każdego z producentów paliw czy stawka wszędzie jest jednolita?

Autor:  FHM [ 20 cze 2007, 13:22 ]
Tytuł: 

właśnie bede chyba zamawiał w zakładach azotowych w puławach 1000L za 1400zł

Autor:  Cheester [ 20 cze 2007, 14:30 ]
Tytuł: 

http://www.findadblue.com/ Wpisz sobie tam Lublin i powinno cos znalezc. O ile sie nie myle to serwisy Volva w Lublinie i Bialej Podlasce maja Ad Blue.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/