Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 gru 2006, 19:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2006, 18:12
Posty: 171
GG: 8161983
Lokalizacja: Kalisz/PPL

Moj znajomy zakupił właśnie nowiótkie volvo fh z motorem D13A 480 KM
Moje pytanie odnosi się do sposobu jazdy tak nowym autem. Czy odrazu ładować do pełna (śmiga z wywrotką wielton) czy połowę ładunku?
Jak traktować tak nowy silnik? Może od razu but czy delikatnie?
Z góry dziękuje za odpowiedż..


Tytuł:
Post Wysłano: 30 gru 2006, 19:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

Ja bym załadował do oporu i but nowe jest :)


Tytuł:
Post Wysłano: 30 gru 2006, 19:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lis 2006, 17:57
Posty: 12
Lokalizacja: Zabrze

Nie no ludzie pomyslcie troche :D przeciez jak nowe to chyba przez jakis czas powinno sie szanowac :D a nie odrazu na full zaladunek i rura grzac tyle ile fabryka dala :wink:

[ Dodano: Sob, 30.12.2006, 18:49 ]
Cycu a tak pozatym pomysl czy bylbys zadowolony jakbys byl szefem kupil nowe autko a tu nagle twoj pracownik odrazu je bierze i na full zaladunek i jazda na maxa :?:

[ Dodano: Sob, 30.12.2006, 18:52 ]
januszzz ja bym na twoim miejscu to moze i zaladowal 3/4 paki a nie full ale nie zeby odrazu docierac silnik :D

_________________
A Ty także bądź takim młodym wilkiem,
Tylko pamiętaj, że życie jest cholernie śliskie,
Jeśli jednemu z was coś złego się stanie,
Drugi da mu wsparcie, miłość, przyjaźń i oddanie...


Tytuł:
Post Wysłano: 30 gru 2006, 23:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Ja słyszałem ze jak autko nowe to zawsze na pólgazu. Potem spalanie moze byc wysokie, jak wysokie spalanie to duze koszty, jak duze koszty mały zyski, jak małez zyski to bieda itd.


Tytuł:
Post Wysłano: 31 gru 2006, 0:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

heh najlepiej pod wywrotke nie kupowac nowego auta

Dostajesz warn'a za nabijanie postów. / Mod. Trc


Tytuł:
Post Wysłano: 31 gru 2006, 13:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2006, 18:42
Posty: 227
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA

Silniki przed wyjściem od producenta (z fabryki) są w jakimś stopniu docierane na hamowni, pracują przez pewien okres jeśli jest wszystko w porządku trafiają na montaz. Jednak nowe samochody należy traktować ulgowo, wcześniejsze wymiany oleju, obsługa ale od tego jest książka serwisowa i tam jest wszystko napisane kiedy, po jakim przebiegu i jak. Jeśli chodzi o eksplatacje, ładunki normalne na wywrotce to 27-28ton i przestrzegać zielonego zakresu obrotów, wykorzystywać różne dobrodziejstwa (tempomat,VEB), nie przemęczać silnika tylko delikatnie i spokojnie.:):):) Pozdrowionka

_________________
Mój uśmiech jest bezcenny za wszystkie inne zapłacisz kartą VISA :):)
>>>>V8POWER<<<<
MOC JEST BOGIEM PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM QUATTRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ


Tytuł:
Post Wysłano: 31 gru 2006, 13:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 paź 2005, 14:33
Posty: 326
Lokalizacja: Suwałki, Dublin

Na pewno za dużego wpływu na masę ładunku nie będziecie mieć. Jasne, że lepiej wozić po 10 ton niż od razu zarzucić ponad 25 t. Mogę jedynie wypowiedzieć się na przykładzie mojego taty i trzech nowych Dafów które dostał w przeciągu niecałych 4 lat. Nie było wyboru czy ładunek lekki czy ciężki. Pierwszy Daf pierwsza trasa dobrze ponad 25 ton na zachód powrót na Rus do Kirova 20 ton i oczywiście rozpędzanie prawie na maxa i jazda do końca ogranicznika. Dziś ten Daf ma prawie 600tyś mało pali i chodzi bez zarzutu. Mój ojciec zawsze powtarza jak auto nauczysz jeździć od początku na dotarciu nie żałując gazu, lekko mówiąc "butując ostrzej" żeby nie zamulić to tak będzie chodziło zawsze.

Jednym słowem niech nim jeździ normalnie a nie rozpędza na odcinku 3 km do 90 ;)

_________________
International Haulage


Tytuł:
Post Wysłano: 31 gru 2006, 19:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

czemu dostałem warna !!!! ja tylko wyrazam swoja opinie !! co nie moge powiedziec ze nie wartko kupowac nowe auto pod wywrotke !! wycofaj mi tego warna !! myslisz ze jeste Moderator to beedzesz dawał warny za co chcesz !!


Tytuł:
Post Wysłano: 31 gru 2006, 20:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Kolego ja ci radze pomykaj troszke nim na pusto, nie ładuj mu do oporu, a jesli to mozliwe to jeździj przez miesiac z jakimiś lzejszymi ładunkami :wink:

_________________
MAN


Tytuł:
Post Wysłano: 04 sty 2007, 22:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

z tego co mi wiadomo (nie jestem zawodowym mechanikiem tylko pasjonatą)to każdy silnik nowy lub po remoncie trzeba dotrzeć

a co docieranie oznacza to chyba każdy wie :D oznacza to że przez x km zalez ile podaje producent należy :
-nie wolno jeżdzić z maksymalną prędkościa
-unikać wysokich obrotów silnika
-nie wolno przeładowywać
-raz na określoną liczbę kilometrów/godzin gaSIĆ silnik i odczekać niech ostygnie

ile kilometrów ma potrwać docieranie to już kwestia produkcenta powinno być na stronie czy w instrukcji

przegrzanie silnika na dotarciu w 90% przypadków kończy sie poważnymi uszkodzeniami i najpewniej remontem generalnym

szczerze nie chce mi sie wierzyć że silniki w ciężarówkach nie wymagają docierania ale może technika już aż tak poszła w przód :D


Tytuł:
Post Wysłano: 06 sty 2007, 19:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2006, 18:12
Posty: 171
GG: 8161983
Lokalizacja: Kalisz/PPL

Dzięki za wszystki posty.
Auto śmiga możliwie delikatnie z małym ładunkiem.
Zobaczymy co potrafi po 10 tys przebiegu!


Tytuł:
Post Wysłano: 26 sty 2007, 21:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 sty 2007, 19:12
Posty: 13
Lokalizacja: Knyszyn (podlasie)

Cytuj:
szczerze nie chce mi sie wierzyć że silniki w ciężarówkach nie wymagają docierania ale może technika już aż tak poszła w przód Very Happy
zgadzam się z tobo kolego. i też wątpie że już technika jest tak rozwinięta ze nietrzeba docierać...
ja bym radził (takie jest moje zdanie)
żeby go napoczątku oszczędzać i niecisnąć na MAXa ( bo nic niejest niezniszczalne) :) :)


Tytuł:
Post Wysłano: 26 sty 2007, 23:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Na przykladzie samochodow Scanii (konkretnie nowe R-ki) to pierwsze slysze zeby ktos traktowal ulgowo samochod bo jest na dotarciu :) Zwykle pelny tonaz i trzymanie predkosci na ograniczniku.


Tytuł:
Post Wysłano: 27 sty 2007, 16:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7203
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Na przykladzie samochodow Scanii (konkretnie nowe R-ki) to pierwsze slysze zeby ktos traktowal ulgowo samochod bo jest na dotarciu Zwykle pelny tonaz i trzymanie predkosci na ograniczniku.
W karzdej instrukcji od samochodu jest na temat docierania. Nie znaczy że nie można ładować na maksa samochód lecz zalecane jest ładować 3/4 masy całkowitej i tak samo z silnikiem aby wykorzystywać 3/4 jego macy podczas rozpędzania pojazdu i wtedy można jeżdzić z maksymalną prędkością

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: