wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

Jelcz S622D
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=5754
Strona 3 z 6

Autor:  Kamil [ 17 lip 2009, 17:52 ]
Tytuł:  Re: Jelcz S622D

Jelcz 422 występował tylko i wyłącznie w konfiguracji 4x2, podobnie Jelcz 417, co do ciągników siodłowych 6x2 były to Jelcze 620, 622

Autor:  Gibon [ 17 lip 2009, 17:59 ]
Tytuł:  Re: Jelcz S622D

Fajnie.
Powiedz mi jak było rozwiązane w nich podnoszenie osi wleczonej i w wersji z pchającą osią w skrętnej ?
Jaki był system resorowania (miechy, resory mechaniczne) ?
Czy jesteś w posiadaniu zdjęć wersji 620 i 622 ?

Autor:  Kamil [ 17 lip 2009, 18:09 ]
Tytuł:  Re: Jelcz S622D

Zdjęcia jakie posiadałem dodałem już na forum, nawet w tym temacie, co do osi wleczonej jest ona opuszczana przez siłownik pneumatyczny, nawet ostatnio jeździłem 620 pod cysterną, pojazd należy do PSP, silnik był w nim Steyra 320KM skrzynia ZF 8+8, spokojnie przy 18tyś litrów wody pozwala mu się rozpędzić do 110km/h. Z Jelczami ze skrętną osią nie miałem styczności, kilka razy widzailem taki pojazd ale nigdy nie jeździłem nim.

Autor:  Pawel2111 [ 19 lip 2009, 12:55 ]
Tytuł:  Re: Jelcz S622D

Jelcz jest idealnym pojazdem na budowe ale w układzie 6x4 jezdziłem kamazem tatrą starem itd i jelcz jest z nich najlepszy ma plusy i minusy ale ogulnie reasumujac jest ok.

Autor:  Marcinos [ 19 lip 2009, 13:08 ]
Tytuł:  Re: Jelcz S622D

Taterce nic nie dorówna, a już na pewno nie jelcz. Nie ma lepszego sprzętu w teren od TATRY.

Autor:  Gibon [ 19 lip 2009, 18:00 ]
Tytuł:  Re: Jelcz S622D

Tzn. moje pytanie dotyczyło tylko i wyłącznie ciągnika siodłowego.
Jelcza w systemie 6x2 z osią pchającą jeszcze się nie spotkałem. Nawet jak pytałem się kierowców u mnie w firmie to robili takie oczy :shock:
Powiedz mi kolego Kamil do jakich zadań były wykorzystywane Jelcze właśnie w takim układzie które spotkałeś ?

Autor:  Kamil [ 19 lip 2009, 19:56 ]
Tytuł:  Re: Jelcz S622D

Jelcze w takim układzie jakie widziałem były z regóły ciągnikami siodłowymi, raz spotkałem się z zabudową śmieciarki i holownika

Autor:  Grzesiek_KBR [ 19 lip 2009, 21:06 ]
Tytuł:  Re: Jelcz S622D

Dla nie wierzących w taką konfigurację Jelcza:
Obrazek
(C) Trucker 1/1999
Co prawda jako ciągnik ale jedyne jakie znalazłem.

Autor:  MAN F8 19.361 [ 19 lip 2009, 21:46 ]
Tytuł:  Re: Jelcz S622D

Kiedyś w katalogu Ciężarówki Świata bodajże 2002 była zamieszczona fotka właśnie takiego Jelcza z osią typu pusher

Autor:  Kamil [ 19 lip 2009, 23:43 ]
Tytuł:  Re: Jelcz S622D

O to zdjęcie jakie znalazłem, dokładne oznaczenie tego pojazdu to C622D.
Obrazek

http://www.jelcz.motogaleria.pl/

Autor:  tomekkomar [ 20 lip 2009, 19:47 ]
Tytuł:  Re: Jelcz S622D

na poprzedniej stronie w moim poście są 3 zdjęcia takowego pojazdu i chyba też na 1 stronie, pewnie zszedł z taśmy i go uwiecznili na zdjęciach, ciekawe ile takich pojazdów wyprodukowano i gdzie ktoś może takie mieć.
Nadawał by się do niskopodwoziówki taki jelonek. Ciekawe jaki silnik, mielec, steyr czy detroit.

Kamil jelcz- holownik, który jest na poprzedniej stronie, ten którego sfociłeś, był bodajże rok czy 2 lata temu na spotkaniu trakerów w krk. To chyba z pks rzeszów.

Autor:  Kamil [ 20 lip 2009, 19:57 ]
Tytuł:  Re: Jelcz S622D

Zdjęcie Jelcza o którym piszesz nie robiłem. Silniki w Jelczach S622D Mielec SW 680 o mocy 260KM, w C622D silnik Mielec MD111E o mocy 320KM, pojemność w obu silnikach taka sama 11,1 l. Model C622D jest w produkcji od 1997 roku.

Autor:  Gibon [ 21 lip 2009, 15:55 ]
Tytuł:  Re: Jelcz S622D

"Jest w produkcji" to chyba przejęzyczenie. W poniedziałek byłem na zakładach Jelcza. A dokładnie w miejscu gdzie kiedyś stały te zakłady. W obecnej chwili tam jest tylko szyld z napisem : JELCZ - KOMPONENTY i jeden magazyn gdzie niby coś tam produkują. Reszta terenu nie wiem czy jest sprzedana czy jest dzierżawiona przez inne firmy.
Aha jest jeszcze biurowiec w którym siedzibę ma zarząd. Poza tym podczas rozmowy ze stróżem coś tam mówił że łączna liczba zatrudnionych ludzi w Jelczu to coś poniżej 50 osób :!:

Do jakiej roli wykorzystywany jest właśnie ten Jelcz C622D ? Jaki był zamysł konstruktorów przy tworzeniu właśnie takiego układu ?
Silnik Mielec doszedł już do 320KM ?
Ten Jelcz z PPKS Rzeszów w wersji holownik to zabudowany ciągnik siodłowy.

Autor:  Kamil [ 21 lip 2009, 18:51 ]
Tytuł:  Re: Jelcz S622D

Jelcz radzi sobie dobrze, (nie mówie o autobusach) model C622D jak sam skrót podaje C-ciągnik siodłowy, D-kabina długa, jest ciągnikiem siodłowym przeznaczonym na długie trasy. Holownik ze zdjęcia jest najwyraźniej adaptacją modelu C622D.

Autor:  MAN F8 19.361 [ 21 lip 2009, 20:43 ]
Tytuł:  Re: Jelcz S622D

Owszem na długie trasy ale chyba tylko po Polsce bo jakby coś nawaliło za granicą w tym wozie to nie wiem który serwis wiedziałby co z tym zrobić i skąd wziąść części :D

Autor:  Gibon [ 21 lip 2009, 20:55 ]
Tytuł:  Re: Jelcz S622D

W dobie globalizacji wystarczy znać nazwę części i łatwo kurier na drugi dzień dowiezie zepsutą część. Ponadto nie sądzę aby nasi mechanicy i inżynierowie coś wyszukanego wymyślili czego zagranicą nie potrafiliby naprawić.
Sam jeździłem jeszcze w tym roku Jelczem do Czech. Niby nie daleko ale .... zagranica :lol:

Autor:  Kamil [ 21 lip 2009, 21:58 ]
Tytuł:  Re: Jelcz S622D

Moim zdaniem pojazd świetnie nadawał by się w transporcie kontenerów gdyby miał silniki o mocy przynajmniej 400KM, po za tym świetnie się prezentuje.
Cytuj:
"Jest w produkcji" to chyba przejęzyczenie.
Oficjalnie nie zaprzestano produkcji któregokolwiek z modeli, wystarczy poszukać w sieci o zamówieniach które realizuje Jelcz dla MON-u i innych służb, Jelcz ma się całkiem dobrze przykładem tego jest nowy model który już niedługo będzie w produkcji.

Autor:  skoczek69 [ 21 lip 2009, 23:33 ]
Tytuł:  Re: Jelcz S622D

kamil wiesz coś o tym nowym modelu ??

Autor:  Kamil [ 21 lip 2009, 23:35 ]
Tytuł:  Re: Jelcz S622D

Tak jest to Jelcz o oznaczeniu 882 8x8

viewtopic.php?f=39&t=5714&st=0&sk=t&sd=a&start=40

Autor:  tomekkomar [ 22 lip 2009, 21:08 ]
Tytuł:  Re: Jelcz S622D

Cytuj:
Owszem na długie trasy ale chyba tylko po Polsce bo jakby coś nawaliło za granicą w tym wozie to nie wiem który serwis wiedziałby co z tym zrobić i skąd wziąść części :D
Jelcz nie może nawalić, a jeżeli nawet to wszystko jest tak prosto skonstruowane, że można się połapać o co chodzi i samemu coś porobić co nie co. Moim zdaniem silnik nie może się od tak zepsuć. Chyba że jak kierowca będzie nieźle dawał po garnkach i żyłował to długo nie pochodzi. Przecież to prawie jak zachodni wóz, moc niezła, połówki są, opony można założyć takie same jak w zachodnich i lecisz. Bo co jak jelcz to już na boczny tor??

Strona 3 z 6 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/