wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

Zasada działania hamulca
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=51110
Strona 1 z 1

Autor:  pf002 [ 14 paź 2022, 21:42 ]
Tytuł:  Zasada działania hamulca

Witam , czy ktoś mi wytlumaczy jak działa hamulcec pneumatyczny, bardziej siłownik, wiem że jak nie ma powietrza w układzie to koła są zablokowane, ale na jakiej zasadzie to działa, jest tam jakaś mocna sprężyna która tak mocno naciska na klocki? I jak to działa podczas hamowania powietrze jest spuszczane czy podawane do siłownika. I jeszcze jedno pytanie czy jest możliwość żeby wypadły klocki hamulcowe np. W manie, czy blachą będą tarły bo są zablokowane w jakiś sposób?

Autor:  Marek P [ 14 paź 2022, 22:55 ]
Tytuł:  Re: Zasada działania hamulca

Przy osiach przyczepowych/naczepowych
-normalna pozycja hamulca to hamulec zablokowany poprzez sprężynę w siłowniku
-podczas hamowania powietrze odblokowuję sprężynę i układ hamuję

Przy osiach na w samochodach:
-przednia oś hamuję jak podasz powietrze, jej normalna pozycja to hamulce rozblokowane (są wyjątki gdzie na przedniej osi jest hamulec ręczny)
-tylna oś identycznie jak w przyczepie/naczepie

Ideowo wygląda to tak.

Autor:  Kurot [ 15 paź 2022, 2:14 ]
Tytuł:  Re: Zasada działania hamulca

Strona 16
https://docplayer.pl/7444719-Instrukcja ... zenia.html
Jak zostaną same blachy to potrafią wypaść. Jak wszystko jest odpowiednio mocno zużyte klocek przesuwa się tak daleko że przestaje siedzieć w prowadnicy i wypada przez szparę jaka powstała między tarczą a prowadnicą (jarzmem, strzemieniem) zacisku.

Autor:  chodko [ 15 paź 2022, 19:29 ]
Tytuł:  Re: Zasada działania hamulca

Cytuj:
Przy osiach przyczepowych/naczepowych
-normalna pozycja hamulca to hamulec zablokowany poprzez sprężynę w siłowniku
-podczas hamowania powietrze odblokowuję sprężynę i układ hamuję

Przy osiach na w samochodach:
-przednia oś hamuję jak podasz powietrze, jej normalna pozycja to hamulce rozblokowane (są wyjątki gdzie na przedniej osi jest hamulec ręczny)
-tylna oś identycznie jak w przyczepie/naczepie

Ideowo wygląda to tak.

Jesteś w błędzie .Naczepa przyczepa z dwukomorowymi siłownikami np. https://allegro.pl/oferta/silownik-hamu ... aign=_mtrz ,układ bez powietrza hamulce zablokowane przez sprężynę siłownika ,po napompowaniu układu ciśnienie ściska sprężynę i druga komora siłownika działa jak zwykły siłownik membranowy czyli i ręczny i zasadniczy ciśnienie podane na siłownik powoduje hamowanie . W naczepach na pierwszej osi najczęściej siłowniki jednokomorowe ,ręczny i zasadniczy po podaniu ciśnienia .Ciągnik /ciężarówka na napędzie siłownik dwukomorowy ,na ręcznym i bez powietrza w układzie sprężyna powoduje zahamowanie ,puszczenie ręcznego powietrze ściska sprężynę ,zasadniczy podanie ciśnienia do drugiej komory powoduje hamowanie .Tak jest też w niektórych autach np. Volvo Scania z przodu ale tam ręczny nie blokuje naczepy .W innych np. Man Renault przód ma jednokomorowe siłowniki i hamuje tylko zasadniczy , ręczny blokuje naczepę .Klocki raczej blachy po klockach jak najbardziej mogą wypaść.

Autor:  davo76 [ 15 paź 2022, 20:06 ]
Tytuł:  Re: Zasada działania hamulca

Polecam włączyć kanał kolegi Truck mechanic from Poland i tam niedawno omawiał siłowniki wraz z rysunkami jak to działa...

Autor:  Marek P [ 15 paź 2022, 20:45 ]
Tytuł:  Re: Zasada działania hamulca

Cytuj:
Cytuj:
Przy osiach przyczepowych/naczepowych
-normalna pozycja hamulca to hamulec zablokowany poprzez sprężynę w siłowniku
-podczas hamowania powietrze odblokowuję sprężynę i układ hamuję

Przy osiach na w samochodach:
-przednia oś hamuję jak podasz powietrze, jej normalna pozycja to hamulce rozblokowane (są wyjątki gdzie na przedniej osi jest hamulec ręczny)
-tylna oś identycznie jak w przyczepie/naczepie

Ideowo wygląda to tak.

Jesteś w błędzie .Naczepa przyczepa z dwukomorowymi siłownikami np. https://allegro.pl/oferta/silownik-hamu ... aign=_mtrz ,układ bez powietrza hamulce zablokowane przez sprężynę siłownika ,po napompowaniu układu ciśnienie ściska sprężynę i druga komora siłownika działa jak zwykły siłownik membranowy czyli i ręczny i zasadniczy ciśnienie podane na siłownik powoduje hamowanie . W naczepach na pierwszej osi najczęściej siłowniki jednokomorowe ,ręczny i zasadniczy po podaniu ciśnienia .Ciągnik /ciężarówka na napędzie siłownik dwukomorowy ,na ręcznym i bez powietrza w układzie sprężyna powoduje zahamowanie ,puszczenie ręcznego powietrze ściska sprężynę ,zasadniczy podanie ciśnienia do drugiej komory powoduje hamowanie .Tak jest też w niektórych autach np. Volvo Scania z przodu ale tam ręczny nie blokuje naczepy .W innych np. Man Renault przód ma jednokomorowe siłowniki i hamuje tylko zasadniczy , ręczny blokuje naczepę .Klocki raczej blachy po klockach jak najbardziej mogą wypaść.
No i fajnie że tak dokładnie opisałeś.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/