Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Witam wszystkich:-). Koledzy podpowiedzcie mi jak jest ze spalaniem oraz skrętem wywrotek 8x4, 8x6 i 8x8. Nie mam z autami z przednim napędem zupełnie doświadczenia. Ogólnie interesuje mnie marka MAN oraz Mercedes. Najprawdopodobniej pierwsze Many TGA z pompą wtryskową rozdzielaczową 12L (obawiam się common rail 10,5L). Napęd z przodu przyda się sporadycznie, ale jeździć 8x4 to nawet na pusto podjazd w żwirowni jest tragedią. Myślę najbardziej o napędzie 8x6, i on będzie miał większy promień skrętu niż 8x4, ale czy auto 8x8 jeszcze "gorzej" skręca niż 8x6? I bardzo ciekawi mnie spalanie. Przyjmując nawet, że w ogóle nie używam przedniego napędu to ten sam samochód w konfiguracji 8x6 spali kilka litrów paliwa więcej /100km niż 8x4? A 8x8 spali kolejne dodatkowe kilka litrów więcej?
Słyszałem, że Many TGA w konfiguracji 8x6 czy 8x8 skręcają o wiele lepiej niż stare F2000 z przednim napędem bo mają inną konstrukcję mostów.
Czy ma ktoś takie porównanie? Jeździ autem 8x6 i i 8x8 tej samej marki i może coś podpowiedzieć?
Znajomi mówią, że bardzo dobrym autem kompromisem jest Mercedes 8x6 bo z przodu napęd ma 1wsza oś więc w terenie zachowuje się bardzo ładnie, ale słyszałem też, że bardzo dużo pali, kierowca mówił że więcej niż Man TGA 8x8 bo takim też jeździ.
Dzięki za pomoc.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Witam wszystkich:-). Koledzy podpowiedzcie mi jak jest ze spalaniem oraz skrętem wywrotek 8x4, 8x6 i 8x8. Nie mam z autami z przednim napędem zupełnie doświadczenia. Ogólnie interesuje mnie marka MAN oraz Mercedes. Najprawdopodobniej pierwsze Many TGA z pompą wtryskową rozdzielaczową 12L (obawiam się common rail 10,5L). Napęd z przodu przyda się sporadycznie, ale jeździć 8x4 to nawet na pusto podjazd w żwirowni jest tragedią. Myślę najbardziej o napędzie 8x6, i on będzie miał większy promień skrętu niż 8x4, ale czy auto 8x8 jeszcze "gorzej" skręca niż 8x6? I bardzo ciekawi mnie spalanie. Przyjmując nawet, że w ogóle nie używam przedniego napędu to ten sam samochód w konfiguracji 8x6 spali kilka litrów paliwa więcej /100km niż 8x4? A 8x8 spali kolejne dodatkowe kilka litrów więcej?
Słyszałem, że Many TGA w konfiguracji 8x6 czy 8x8 skręcają o wiele lepiej niż stare F2000 z przednim napędem bo mają inną konstrukcję mostów.
Czy ma ktoś takie porównanie? Jeździ autem 8x6 i i 8x8 tej samej marki i może coś podpowiedzieć?
Znajomi mówią, że bardzo dobrym autem kompromisem jest Mercedes 8x6 bo z przodu napęd ma 1wsza oś więc w terenie zachowuje się bardzo ładnie, ale słyszałem też, że bardzo dużo pali, kierowca mówił że więcej niż Man TGA 8x8 bo takim też jeździ.
Dzięki za pomoc.
Każdy napędowiec ma skręt gorszy od zwykłego (prócz hydro). Iveco z mostem z przodu ma lepszy od MANa - tyle z mojego doświadczenia.
Spalanie - każdy most to + ok 5l/100.
Nie wiem co chcesz robić tym autem ale w dzisiejszych czasach z 15pkt za przeładowanie - to tylko 8x4 ma sens jeśli auto ma jeździć głównie po szosie. A jeśli tylko budowa to tylko 8x8 jest odpowiednim rozwiazaniem.
8x4 gdzie tyłem wjedzie to przodem po tym samym śladzie wyjedzie. Na żwirownie zwykłe ciągniki siodłowe przyjeżdżają i jadą więc 8x4 to nie problem, ale myśleć trzeba ...

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2021, 15:38
Posty: 13
GG: 1
Samochód: DAF XF106.460

Wszystko zależy od roboty jaka będziesz robić. Jeżeli twarde drogi bądź lokalne usługi to można i 8x6. Jeżeli Kopalnia i budowa dróg to tylko 8x8. Jeżeli miałbym wybór Man czy mercedes to wziąłbym mercedesa na te ciężkie roboty. Ale MAX mp3 bo później to plastikowe auta. Manem możesz wjechać w nasyp i już nie wyjechać. Ich bolączka to strasznie słaby wał i reduktor. Actrosem 8x8 będziesz jechać póki nie zawisniesz na mostach. Manem jak nie masz doświadczenia to wjeżdżasz załadowany w teren i już nie wyjeżdzasz. Poza tym actros ma inne przełożenia. Odnośnie 8x8 i 8x6 to ten drugi ma krótsza rame. Spalanie będzie mniejsze ale ta tzw szóstka czyli 8x6 to kalectwo. 8x8 na miedzymostowce zajedziesz dalej niż szóstka spięty na sztywno. Co się odbija na spalaniu. No i co. Stare mercedesy z silnikami v6 są nie do zajechania. Jeździłem głównie 8x8 po autostradach. Spalanie zależy od terenu. Przeważnie jak się jeździło pusto pełno to około 60 l. Pozdrawiam.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: