Strona 1 z 1 [ Posty: 2 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 14 kwie 2022, 15:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2022, 15:01
Posty: 1

Witam.

Jestem kierowcą na międzynarodówce, 2/1 i ostatnio miałem zagwozdke odnośnie skróconych i regularnych pauz weekendowych, a telefon do GITD tylko większego metliku w głowie narobił, więc może będzie czytał to ktoś, kto się faktycznie zna i się wypowie.

Otóż po tygodniu w domu przyjechałem do pracy w sobotę rano, o 10:00 zacząłem pracę, ale że załadunek nie wypalił, to postawili mnie na pauzę o 16:00. Ruszyłem ponownie w poniedzialek o 9:00, czyli pauzy wyszło 41 h, w tygodniu jeszcze wpadła pauza 17h..
Wracając w piątek na Danie na rozładunku miałem być ok 12, a weekendowka wypadala o 10:00, więc planista zaliczył te 41 jako pauzę weekendowa skrócona, po czym się rozładowałem i na pauzę stanąłem o 13:00 w piątek. Ruszyłem po 25h o 14:00w sobotę, czyli weekendowka do piątku do 14:00 w piątek.
Po rozładunku w Szwecji we wtorek stanąłem na zwykłą pauzę, a że nie było długo ładunku powrotnego, to wykręciłem 24h, które planista zaliczył jako kolejna weekendowke, wydłużając tym samym tygodniowy czas pracy do oporu, bo w sobotę zjazd do domu. Generalnie skończyłem tydzień pracy w sobotę o 6 rano.
I tu zaczął się problem, bo według mojej wiedzy, nie można kręcić więcej niż dwóch skróconych pauz pod rzad, ale "spec" z działu rozliczeń kierowców w firmie powiedział, że skoro wyszło mi 17h pauzy w pierwszym tygodniu to zrekompensowalem brakujące 4h z odpoczynku sob-pon i liczy się już jako regularny 45h, czyli mogłem potem zrobić x2 pauzy tygodniowe skrócone.
Ja mu zarzucilen, że kompletnie nie ma racji, bo rekompensata nie zamienia odbytego już odpoczynku skróconego w regularny - gdyby tak było, to teoretycznie nie trzebaby robić wogole 45h na bazie , tylko dokręcać rekompensaty w budzie w międzyczasie i jeździć do oporu.
Zadzwoniłem na dyżurna infolinię GITD no i nakreśliłem facetowi przez tel sytuację powyżej. A według niego wszystko jest w porządku, bo miałem czas do niedzieli do północy żeby zacząć kręcić odpoczynek regularny 45h.
I tu zdębiałem, bo twierdzil, że wcale nie zrobiłem 3 skróconych odpoczynków pod rząd, tylko 2 - ten z piątku na sobotę i potem wtorku na środę, bo tego 41-godzinnego nie muszę brać pod uwagę, gdyż w tygodniu poprzedzającym(czyli pobyt w domu) zrobiłem pauzę regularna. A jak mu mówię, że patrząc na to w ten sposób to przegialem tygodniowy czas pracy w pierwszym tygodniu o 3h, bo 144h wypadały w piątek o 10:00 a ja stanąłem o 13:00. No to wtedy mówi, że nie, bo tydzień pracy liczył mi się od poniedziałku od rana po tych 41h pauzy.
Zgłupiałem do reszty, bo facet sam sobie, według mnie, zaczął zaprzeczać, gdyż żeby móc w tym pierwszym tygodniu pracować dłużej niż do 10:00 w piątek to trzeba ta pauzę 41h uznać za odpoczynek tygodniowy, bo tylko on "resetuje" te 6 dni, czyli 144h cykl pracy. A skoro trzeba uznać, to pauza wt/śr z drugiego tygodnia nie może być uznana za odpoczynek tygodniowy, bo po pierwsze jako trzeci odpoczynek z kolei musiałaby być 45h a po drugie odebrana poza kabina. Koniec końców nie dogadalem się z tym GITD.

Według mnie praca do soboty do 6 rano wtedy była wykroczeniem i chciałbym poznać opinie kogoś, kto ogarnia legislację lepiej niż ja.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2020, 10:36
Posty: 5

Może trochę nieaktualne, ale może kiedyś komuś to pomoże.
Cytuj:
"spec" z działu rozliczeń kierowców w firmie powiedział, że skoro wyszło mi 17h pauzy w pierwszym tygodniu to zrekompensowalem brakujące 4h z odpoczynku sob-pon i liczy się już jako regularny 45h
tutaj spec nie ma racji, bo nawet jak zrekompensujesz te 4h odpoczynku to nadal te 41h po urlopie jest tygodniowym skróconym odpoczynkiem. Nie zamienia się on w regularny tygodniowy odpoczynek.

Rozporządzenie 561/2006 Art. 8 ust. 6
Cytuj:
W drodze odstępstwa ... kierowca wykonujący międzynarodowe przewozy drogowe rzeczy może, poza państwem członkowskim siedziby, wykorzystać dwa kolejne skrócone tygodniowe okresy odpoczynku, pod warunkiem że w ciągu kolejnych czterech tygodni wykorzysta przynajmniej cztery tygodniowe okresy odpoczynku, z których przynajmniej dwa będą regularnymi tygodniowymi okresami odpoczynku
Rozporządzenie 561/2006 Art. 8 ust. 8a
Cytuj:
... w przypadku gdy kierowca wykorzystał dwa kolejne skrócone tygodniowe okresy odpoczynku zgodnie z ust. 6 przedsiębiorstwo transportowe organizuje pracę tego kierowcy w taki sposób, by mógł on wrócić przed rozpoczęciem regularnego tygodniowego okresu odpoczynku trwającego ponad 45 godzin wykorzystywanego jako rekompensata.
Wg mnie nie ma naruszenia, ponieważ pierwszy odpoczynek skrócony zrobiłeś w PL. Kolejne dwa były zrobione za granicą i wtedy wróciłeś na bazę. Jeśli pierwszy odpoczynek tygodniowy byłby też zrobiony za granicą to już jest naruszenie.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 2 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: