Strona 1 z 1 [ Posty: 2 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 14 kwie 2022, 15:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2022, 15:01
Posty: 1

Witam.

Jestem kierowcą na międzynarodówce, 2/1 i ostatnio miałem zagwozdke odnośnie skróconych i regularnych pauz weekendowych, a telefon do GITD tylko większego metliku w głowie narobił, więc może będzie czytał to ktoś, kto się faktycznie zna i się wypowie.

Otóż po tygodniu w domu przyjechałem do pracy w sobotę rano, o 10:00 zacząłem pracę, ale że załadunek nie wypalił, to postawili mnie na pauzę o 16:00. Ruszyłem ponownie w poniedzialek o 9:00, czyli pauzy wyszło 41 h, w tygodniu jeszcze wpadła pauza 17h..
Wracając w piątek na Danie na rozładunku miałem być ok 12, a weekendowka wypadala o 10:00, więc planista zaliczył te 41 jako pauzę weekendowa skrócona, po czym się rozładowałem i na pauzę stanąłem o 13:00 w piątek. Ruszyłem po 25h o 14:00w sobotę, czyli weekendowka do piątku do 14:00 w piątek.
Po rozładunku w Szwecji we wtorek stanąłem na zwykłą pauzę, a że nie było długo ładunku powrotnego, to wykręciłem 24h, które planista zaliczył jako kolejna weekendowke, wydłużając tym samym tygodniowy czas pracy do oporu, bo w sobotę zjazd do domu. Generalnie skończyłem tydzień pracy w sobotę o 6 rano.
I tu zaczął się problem, bo według mojej wiedzy, nie można kręcić więcej niż dwóch skróconych pauz pod rzad, ale "spec" z działu rozliczeń kierowców w firmie powiedział, że skoro wyszło mi 17h pauzy w pierwszym tygodniu to zrekompensowalem brakujące 4h z odpoczynku sob-pon i liczy się już jako regularny 45h, czyli mogłem potem zrobić x2 pauzy tygodniowe skrócone.
Ja mu zarzucilen, że kompletnie nie ma racji, bo rekompensata nie zamienia odbytego już odpoczynku skróconego w regularny - gdyby tak było, to teoretycznie nie trzebaby robić wogole 45h na bazie , tylko dokręcać rekompensaty w budzie w międzyczasie i jeździć do oporu.