wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

tgx euro5 480 D2676
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=50725
Strona 1 z 2

Autor:  swienty [ 27 gru 2021, 17:35 ]
Tytuł:  tgx euro5 480 D2676

Warto pchać się w taki silnik?
Mam euro4 360 i euro5 440, ale widzę że 480 to trochę coś innego.
Euro6 oglądałem jednego i na razie podziękuję. :)
Jak z trwałością i przede wszystkim dostępnością części?
D20'tek jest ogrom, ten jest rzadziej spotykany. :?

Autor:  MAN [ 27 gru 2021, 18:00 ]
Tytuł:  Re: tgx euro5 480 D2676

Najlepszy i najnowszy tych silników to będzie euro 5 480 lub 540 w porównaniu do euro 6 nie ma nic lepszego
360 i 440 to ten sam klamot D20 jeden z egr drugi bez
480 D26 różni się od D20 tylko pojemnością silnika, cały osprzęt jest ten sam co w D20 pomijając turbinę i wtryski

Autor:  k8805 [ 27 gru 2021, 19:08 ]
Tytuł:  Re: tgx euro5 480 D2676

Cytuj:
Najlepszy i najnowszy tych silników to będzie euro 5 480 lub 540 w porównaniu do euro 6 nie ma nic lepszego
360 i 440 to ten sam klamot D20 jeden z egr drugi bez
480 D26 różni się od D20 tylko pojemnością silnika, cały osprzęt jest ten sam co w D20 pomijając turbinę i wtryski
Jutro jadę go obejrzeć. Tylko ciekawa sprawa bo sprzedawca twierdzi że to euro5, nie widzę adblue a rok produkcji 2009 więc nawet po roczniku nie wskoczy na e5.
Wg vinu wychodzi D2676 LF. :roll:

Autor:  MAN [ 27 gru 2021, 19:29 ]
Tytuł:  Re: tgx euro5 480 D2676

To podaj VIN to ci powiem czy miał adblu
2009 to powinien być euro 5 chyba że to jakiś wynalazek na jakieś dziwne kraje

Autor:  5eba [ 27 gru 2021, 19:43 ]
Tytuł:  Re: tgx euro5 480 D2676

Cytuj:
Cytuj:
Najlepszy i najnowszy tych silników to będzie euro 5 480 lub 540 w porównaniu do euro 6 nie ma nic lepszego
360 i 440 to ten sam klamot D20 jeden z egr drugi bez
480 D26 różni się od D20 tylko pojemnością silnika, cały osprzęt jest ten sam co w D20 pomijając turbinę i wtryski
Jutro jadę go obejrzeć. Tylko ciekawa sprawa bo sprzedawca twierdzi że to euro5, nie widzę adblue a rok produkcji 2009 więc nawet po roczniku nie wskoczy na e5.
Wg vinu wychodzi D2676 LF. :roll:
Po roczniku to każde 2008 w PL masz E5 na etool. 2008 były E4, 2009 też chyba już spotkałem E4.

Autor:  MAN [ 27 gru 2021, 19:48 ]
Tytuł:  Re: tgx euro5 480 D2676

Tak samo można spotkać euro 5 z 2007 roku

Autor:  k8805 [ 27 gru 2021, 20:11 ]
Tytuł:  Re: tgx euro5 480 D2676

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Najlepszy i najnowszy tych silników to będzie euro 5 480 lub 540 w porównaniu do euro 6 nie ma nic lepszego
360 i 440 to ten sam klamot D20 jeden z egr drugi bez
480 D26 różni się od D20 tylko pojemnością silnika, cały osprzęt jest ten sam co w D20 pomijając turbinę i wtryski
Jutro jadę go obejrzeć. Tylko ciekawa sprawa bo sprzedawca twierdzi że to euro5, nie widzę adblue a rok produkcji 2009 więc nawet po roczniku nie wskoczy na e5.
Wg vinu wychodzi D2676 LF. :roll:
Po roczniku to każde 2008 w PL masz E5 na etool. 2008 były E4, 2009 też chyba już spotkałem E4.
Właśnie czytam i jest podane że euro5 jest od 2010r.
Cytuj:
To podaj VIN to ci powiem czy miał adblu
2009 to powinien być euro 5 chyba że to jakiś wynalazek na jakieś dziwne kraje
Mam katalog online i właśnie nie ma informacji o adblue.

Autor:  MAN [ 27 gru 2021, 20:18 ]
Tytuł:  Re: tgx euro5 480 D2676

To ci podam dokładny typ silnika i normę spalin

Autor:  k8805 [ 27 gru 2021, 20:52 ]
Tytuł:  Re: tgx euro5 480 D2676

Cytuj:
To ci podam dokładny typ silnika i normę spalin
Nawet dobrze że euro4 bo mniej komplikacji, niestety po roczniku nie wskoczy na euro5. Dziwne bo wydawało mi się że od 2008 jest już e5. Pierwsza rejestracja 30.10.2009. :(

edit: Dobra mój błąd, cały czas patrzyłem na osobowe a nie ciężarowe. Zwracam honor, E5 jest od 2008r.

Czyli co, nie jest to jakiś silnik specjalnej troski?


EDIT:
Auto odpuściłem, silnik nie wzbudza zaufania.
Ale taka ciekawostka, co mogło się stać że płyn wygląda jak poniżej? :D

Obrazek

Obrazek

Autor:  MAN [ 28 gru 2021, 22:16 ]
Tytuł:  Re: tgx euro5 480 D2676

Silnik kaput zeżarło tuleje cylindrów, olej poszedł do płynu
Miałem to samo jak tuleja pękła z powodu korozji
Wszystkie sześć tuleji miało wrzery.
Jedna więcej druga mniej

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  k8805 [ 28 gru 2021, 22:38 ]
Tytuł:  Re: tgx euro5 480 D2676

No to pięknie. Przebieg 850 tys. Ale to nie koniec bo wyglądało też jakby turbo pompowało olej do silnika, zawory grały bardzo głośno. Auto ze skrętną osią wleczoną a płyn do wspomagania czarny jak olej silnikowy. No nic, szukam dalej. :)

Autor:  Luka [ 01 sty 2022, 17:28 ]
Tytuł:  Re: tgx euro5 480 D2676

Pewnie kawitacja, zdaje się, że Volva i MANy lubią to.

Autor:  MAN [ 01 sty 2022, 17:36 ]
Tytuł:  Re: tgx euro5 480 D2676

Dafy też to lubią zwłaszcza na tulejach firmy Mahle

Autor:  Luka [ 01 sty 2022, 18:16 ]
Tytuł:  Re: tgx euro5 480 D2676

Opadanie tulei w 105, włącznie z wżerami w bloku, który później trzeba frezować, to temat na epopeję :D

Autor:  MAN [ 01 sty 2022, 18:31 ]
Tytuł:  Re: tgx euro5 480 D2676

Epickie historie w rolach volvo i daf

https://youtube.com/channel/UCcIVllRddvxHyzwhYOWnQMg

Autor:  Kierownik [ 01 sty 2022, 20:23 ]
Tytuł:  Re: tgx euro5 480 D2676

Te opadające, przerdzewiałe tuleje, to ja pierwsze słyszę żeby Volvo miało z tym problem.
Sam nie doświadczyłem, a i od ludzi jakoś nie słyszałem.

W ogóle rodzina silników od d12c, do d13c ma niezniszczalny układ korbowo tłokowo głowicowy. Niby gdzieś tam się słyszy że wałki rozrządu się wycierają, ale jakoś nie znam nikogo komu się wytarły.

Ps. Sądzę że jeśli zmienia się olej, to wałki jak reszta są nie zniszczalne. A jeśli się tylko dolewa, no to cóż:)...

Autor:  MAN [ 01 sty 2022, 20:33 ]
Tytuł:  Re: tgx euro5 480 D2676

Kierownik czy tu ktoś napisał że w volvo opadają tuleje cylindrów?
Masz tu na filmikach przykłady jak korozja przeżarła tuleje cylindrów nie wspominając o panewkach czy wałkach rozrządu w volvo

Autor:  Kierownik [ 01 sty 2022, 21:10 ]
Tytuł:  Re: tgx euro5 480 D2676

Dobra, niech Ci będzie. Man to najlepszy tir na świecie :D.

Autor:  MAN [ 01 sty 2022, 21:18 ]
Tytuł:  Re: tgx euro5 480 D2676

To twoje stwierdzenie że Man to najlepsze auto, sam pokazałem u góry jak kończą silniki w Manie. To ty nie chcesz przyjąć do wiadomości że Volvo sypie się jak każde inne auto. I masz to udokumentowane na filmach.
Moje stwierdzenie jest takie że na wszystkich tych filmach czy to Man , Volvo, Daf czy Scania zawsze jest ten sam problem tuleje cylindra wyprodukowane przez MAHLE.
I jak to ma się do zasłyszanej opinii że tylko MAHLE jest najlepsze a Kolbenschmidt to syf

Autor:  Kierownik [ 01 sty 2022, 21:21 ]
Tytuł:  Re: tgx euro5 480 D2676

Nie wiem, w sumie to poprostu się nie znam, bo tak naprawdę to żadnego wozu nie dojeździłem do momentu kiedy motorownia padła. W sumie to mam do tego neutralne podejście, żeby nie powiedzieć że mam to w du pie, który padnie trochę wcześniej a który trochę później.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/