Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 lis 2021, 20:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 mar 2021, 22:55
Posty: 4

Witam, od dwóch tygodni mam problem z ciśnieniem powietrze, długo bije (do 10 bar na wolnych obrotach potrzebuje ok. 10 minut, podczas jazdy znacznie szybciej jednak nie tak jak przed usterką) Pytanie moje brzmi gdzie szukać problemu? 2 miesiące temu był podobny wyciek, z głowicy kompresora przepuszczało jak auto chodziło i nie mógł dobić nawet do 8. Zestaw naprawczy był dany uszczelki zmienione itp. chwilę spokoju, teraz problem wrócił. Wycieku standardowo nie słychać na zgaszonym - podpiąłem powietrze z garazu od przodu, spryskałem wszystko co wyglądało na pneumatyke, nie słychać nic, są jedynie mini-wycieki, jest ich kilka. Zaworki w butlach, poduszki kabiny, delikatne wycieki. Puszcza siłownik z przodu, i z tyłu leci zaworem ebs (ale nie zawsze), to do zrobienia, ale problem występuje też przy zaciągniętym ręcznym więc to nie jest chyba wina tego. Więc odkręciłem ten przewód który idzie z głowicy kompresora do osuszacza - próbowałem go zatkać ręką - żeby zobaczyc czy kompresor bije, ale nie mogłem go zgławić palcem/ręką, trzymałem z całej siły lecz podbijało delikatnie mi palca i uciekało bokami, więc zdaje się że kompresor ok (a może się mylę? mało tego, wygląda na nowy, z tabliczką Scanii, czyli oryginał, kupiłem ją rok temu, więc prawdopodobnie był zmieniany) Więc do sedna sprawy. Chcę wiedzieć czy są jakieś miejsca które będzie tylko słychać jak syczy na odpalonym aucie poza kompresor - osuszacz? Jak sprawdzić wydajność kompresora? Chcę wiedziec gdzie mogę jeszcze sprawdzić zanim kupię cały kompresor, a może warto spróbować zmienić uszczelki wraz z ta płytą zaworów co jest między głowicą a kompresorem? z góry dzięki za pomoc


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 kwie 2010, 21:04
Posty: 194
Samochód: Corsa D
Lokalizacja: Mikołów

Sprawdź też drożność przewodu i wezownicy od kompresora do podstawy osuszacza. Jak coś to przewód i wezownica do wypalenia. Tylko upewnij się, że nie jest aluminiowa

_________________
MAN TGA 18.410


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 mar 2021, 22:55
Posty: 4

Cytuj:
Sprawdź też drożność przewodu i wezownicy od kompresora do podstawy osuszacza. Jak coś to przewód i wezownica do wypalenia. Tylko upewnij się, że nie jest aluminiowa
Sprawdzałem, jest drozna, dorobiłem końcówkę i od strony osuszacza dmuchałem, przeszło i nawet trochę oleju wydmuchalo


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 441
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Kompresor najlepiej sprawdź zwykłym manometrem do ciśnienia sprężania od benzynowego silnika ,takim z gumową stożkową końcówką .Na wolnych obrotach powinien napompować minimum 16 atm. Np. takim https://allegro.pl/oferta/miernik-manom ... 0855870446 . U mnie kiedyś zaworek zwrotny w osuszaczu (ten plastikowy grzybek ) tak się zużył ,że blokował przepływ powietrza do układu. Najpierw pompował po woli ,potem pękł przewód między sprężarką a osuszaczem .Możesz też na próbę ominąć osuszacz i zobaczyć czy wtedy napompuje normalnie , tylko na postoju i zgaś po napompowaniu.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 mar 2021, 22:55
Posty: 4

Cytuj:
Kompresor najlepiej sprawdź zwykłym manometrem do ciśnienia sprężania od benzynowego silnika ,takim z gumową stożkową końcówką .Na wolnych obrotach powinien napompować minimum 16 atm. Np. takim https://allegro.pl/oferta/miernik-manom ... 0855870446 . U mnie kiedyś zaworek zwrotny w osuszaczu (ten plastikowy grzybek ) tak się zużył ,że blokował przepływ powietrza do układu. Najpierw pompował po woli ,potem pękł przewód między sprężarką a osuszaczem .Możesz też na próbę ominąć osuszacz i zobaczyć czy wtedy napompuje normalnie , tylko na postoju i zgaś po napompowaniu.
Link który wysłałeś nie działa. https://allegro.pl/oferta/miernik-teste ... 54QAvD_BwE Czy taki się nada?
Co do osuszacza to miałem inny używany na stanie, podmieniłem (bo stary de fakto miał delikatny wyciek) lecz bez rezultatu, więc chyba nie będzie to. A jak ominąć osuszacz? Jest jedno wejście a 6 wyjść


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 441
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Manometr będzie dobry jak najbardziej, może być najtańszy aby miał tą końcówkę gumową ,bo z nią jest najłatwiej przyciskasz do złączki ,kupisz w każdym motoryzacyjnym. Sprawdź na wyjściu ze sprężarki i na przewodzie zasilającym przy osuszaczu bo możesz mieć zawór zwrotny jako oddzielny element na przewodzie. Od tego bym zaczął. Masz osuszacz z zaworem rozdzielającym na poszczególne obwody i trochę zabawy żeby go ominąć ,trzeba by połączyć wszystkie wyjścia z zasilaniem i pilnować żeby nie przekroczyć 8 atm. Sprawdź jeszcze przewód którym sprężarka zasysa powietrze czy jest drożny.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: