Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 maja 2021, 13:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lis 2005, 21:37
Posty: 48
Lokalizacja: Chelmek

Jak w temacie Iveco Stralis 500 e5 bez intardera,
Do układu chłodzenia zaczął się dostawać olej, masło w zbiorniczku wyrównawczym i widoczny czarny olej silnikowy w płynie. Moje podejrzenie chlodniczka oleju przepuszcza, ale zauważyłem też że pojawiła się woda w zbiornikach powietrznych i ubyło trochę płynu przez ostatni miesiąc. Wodę w zbiornikach zauważyłem trzy tygodnie temu w week sposciłem z wszystkich butli wodę, lecz po tygodniu znowu woda się pojawiła, znowu spusciłem i wymieniłem osuszacz, ale po tygodniu jazdy znowu woda. Wiec obstawiał bym kompresor powietrza, albo ta chlodniczka, tylko ona nie ma nic wspolnego z wodą w zbiornikach, bo o glowicy narazie nie chce nawet mysleć🤨. Miał ktos takie objawy w Ivecu?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Najpierw wymień głowiczkę w sprężarce powietrza, jak by była chłodnica oleju to już dawno byś miał cały olej w układzie chłodzenia

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lis 2005, 21:37
Posty: 48
Lokalizacja: Chelmek

No ale właśnie oleju jest sporo w płynie, płyn jest aż czarny. Ale czy jakby była głowiczka to nie cisło by kompresji do zbiorniczka? Bo u mnie w zbiorniczku nie ma kompresji.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ciężko powiedzieć w którym miejscu by przedmuchało glowiczke
Sprawdź czy ta woda w układzie pneumatyczny to woda czy płyn chłodzący
Tak samo by było z chłodnicą oleju, przy zimnym oleju to nawet masz 6 bar ciśnienia, to by przy tym ciśnieniu pchało olej z chłodnicy oleju w układ chłodzenia i powinno przybywać płynu chłodzącego

Tak by wyglądał silnik cały zalany olejem jak by dobrze puściła chłodnica oleju

https://youtu.be/lLIcOkQH_3g

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lis 2005, 21:37
Posty: 48
Lokalizacja: Chelmek

No właśnie płynu ubywa z czasem, a w zbiornikach jest woda nie płyn . Płyn w układzie jest takego samego koloru jak na tym filmie w bańce co sprawdza chłodniczkę - płyn z czarnym olejem.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

No to lipa, uszczelka pod głowicą lub tuleja cylindra

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lis 2005, 21:37
Posty: 48
Lokalizacja: Chelmek

Ale ciśnienia w zbiorniczku nie ma, przy głowicy to by ciśnienie było. Kiedyś tak miałem w w Eurostatku 470 to ciśnienie pchało tak zę węże były napuchnięte i zaworem bezpieczeństwa wyrzucało płyn, a tu nie ma takich objawów.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To tak jak pisałem tuleja cylindra i może chłodnica oleju ale tu by musiała być co najwyżej dziurka wielkości szpilki
Przy tuleji cylindra to tłok pcha olej do układu chłodzenia jeśli są wżery gdzieś na dole cylindra, to byś musiał sprawdzić czy nie ma śladów płynu w oleju

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3564
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Ja tam bym mimo wszystko zaczął od wymiennika plyn/olej (chlodniczki), bo czasami w Stralisach lubią przegnić.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lis 2005, 21:37
Posty: 48
Lokalizacja: Chelmek

Też mi się tak wydaje że chłodnicza może być i zacznę od niej bo najtańsze koszta. W Cursorze 13 nie ma możliwości jej ominąć chyba spinając na krótko węże co ? Z tego co kojarzę to ona jest jest chyba pod podstawą filtra , to nie ma mozliwosci, spróbuje ja zdemontować i sprawdzić szczelność i zobaczę co dalej.


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3569
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Zacznij od tego wymiennika, a nie od razu rób remonty...

Trochę słaby dostęp jest do niego.

Co do wody w układzie, to może być wina podstawy osuszacza, znajomy tak miał, jak kupił jakiś regenerowany szajs.

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Ociu ale to ja ją regenerowałem :mrgreen:
Nie pamiętam czy zestaw był ori czy jakiś polski, ale chyba to drugie...to różnie może być, sprawdzałem ją i chodziła...


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3569
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Barrrrrrdzo dobrrra rrrrobota :D
Przy okazji wymiennika, podstawa do piekła.

Przy plandece i spoilerach wymiana nie jest ciekawa, na drodze oczywiście.

Co do samego wymiennika, to zwróć uwagę przy demontażu, składany jest na oringi i metalową uszczelkę jak przy termostacie.

Po x latach eksploatacji mogło puścić.

A jak to nie będzie chłodniczka, to też nie rób remontu, jest w stralisie jeszcze jedno miejsce łączenia wody i płynu. Ale to wszytko z czasem :wink:

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 441
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Ja miałem identyczne objawy w Renówce i u mnie była wżera w tulei dokładnie w najniższym punkcie gdzie jest dolny pierścień zgarniający i on przeciskał olej do układu chłodzenia ,im cieplej więcej szło oleju, a w oleju płynu nie było widać .Najprawdopodobniej po zgaszeniu pierścień zasłaniał wżerę ,a silnik na ogół zatrzymuje się w tym samym miejscu. Jeździłem tak z pół roku aż poszedł płyn do oleju , po zdjęciu miski było dokładnie widać skąd kapie .Zrób ciśnienie w układzie chłodzenia 1-1,5 atm po kilku minutach zrób z pół obrotu wałem i obserwuj poziom płynu i oleju , najlepiej na zimnym silniku. Też sprawdzałem sprężarkę i wymiennik i tam było OK wkurzyło mnie a silnik był na wykończeniu więc postanowiłem jeździć aż się okaże .Jeśli masz taką możliwość to odłącz chłodzenie od sprężarki do tej próby ,będziesz miał pewność.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lis 2005, 21:37
Posty: 48
Lokalizacja: Chelmek

Cytuj:

Co do samego wymiennika, to zwróć uwagę przy demontażu, składany jest na oringi i metalową uszczelkę jak przy termostacie.

Po x latach eksploatacji mogło puścić.

A jak to nie będzie chłodniczka, to też nie rób remontu, jest w stralisie jeszcze jedno miejsce łączenia wody i płynu. Ale to wszytko z czasem :wink:
Ociu chlodniczka jest pod podstawą filtrów - tak?
W Cursorze 10 i 13 jest ta sama, czy się różnią, orientujesz się?
Co do tego miejsca to turbina, myślałem o tym , musiałby korpus pęknąć, jest to mało prawdopodobne ale możliwe.
Spuscilem dziś płyn w pierwszej bance był nawet ładny z dołu chłodnicy , ale w drugiej już kisiel. Przelałem go dwa razy wodą i zagrzalem, jutro biorę sie za chłodniczkę.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lis 2005, 21:37
Posty: 48
Lokalizacja: Chelmek

Chłodniczka wycìągnięta sprawdzona 12 bar na zimno i na ciepło - niestety to nie to 😞. Teraz szukanie dalej, macie jakieś pomysły??


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Miska oleju w dół, wytworzyć ciśnienie w układzie chłodzenia i patrzeć skąd kapie płyn chłodzący

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 441
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Zrób to co pisałem wyżej.


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3569
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Z ciekawości, co wyszło?

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lis 2005, 21:37
Posty: 48
Lokalizacja: Chelmek

Cytuj:
Z ciekawości, co wyszło?
No właśnie nic nie wyszło..
Miska zdjęta, układ zalany płynem , do zbiorniczka nabite 1,3 bara i tak trzymał kilka dni, pod spodem położony był karton i nic nawet nie kapło płynu-także dziwna sprawa.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: