Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2019, 21:05
Posty: 28

Tak jak w temacie cieknie mi siłownik tylnej osi skrętnej - na siłowniku jest jakiś czujnik w zamiennikach nie ma takich siłowników zostaje regeneracja , jeżeli da się go w ogóle zregenerować.
Problem jest tego typu że ubywa mi w zbiorniczku przy silniku oleju do wspomagania , innych wycieków nie ma - wszyscy w koło mi mówią że tylna oś jest na osobnym układzie i tam trzeba nabijać ciśnienie przez zaworki serwisowe.
Może w innych markach tak jest ale tu wygląda że te układy są ze sobą bezpośrednio połączone bo inaczej już dawno oś przestała by skręcać po takiej ilości wykapanego oleju - dolałem już łącznie ok 3 litry.
Ktoś może potwierdzić że te układy są bezpośrednio połączone a może mam coś uszkodzone że te dwa układy się mieszają i tak naprawdę są ze sobą oddzielone.
Regenerował ktoś taki siłownik z czujnikiem?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 393
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Wrzuć jakieś zdjęcia: siłowników itp. masz siłownik pod kabiną przy przekładni kierowniczej? W nowszych autach jest system działający na zasadzie serwomechanizmu ze wspólnym obiegiem ale niemiałem okazji go widzieć. Wiem tylko tyle że jest czujnik skrętu osi i jakiś system co nią steruje. Co do siłownika jeśli wszystko działa a tylko cieknie i jeżeli gładź na tłoczysku nie jest uszkodzona to wystarczy wymienić uszczelnienia. U mnie oś nie jest standardowa a firmy OA-Opbyg z Danii prosty układ zamknięty z centrowaniem i blokowaniem także w przypadku uszkodzenia układu hydraulicznego.

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 363
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

W Scania i Man mają osobny układ zamknięty, w Volvo i Renacie z tego co wiem to większość ma układy połączone i to może być przyczyną ubytków oleju. Jedno co mogę doradzić to to że szkoda kasy na regenerację.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2019, 21:05
Posty: 28

Postaram się zrobić zdjęcia i może coś ustalimy , na razie miałem komunię córki na głowie i nie było czasu się tym zająć.
Może faktycznie spróbuje wymienić same uszczelnienia siłownika , chyba żadnej filozofii tam nie ma w siłowniku , w koparce sam wymieniałem uszczelnienia. Pozostaje kwestia odpowietrzenia i ewentualnego nabicia ciśnienia , urządzenie już mam , nie mam jeszcze końcówek szybkozłączek . Te moje końcówki serwisowe co są na wężach przy siłowniku z tyłu są mocno podejrzane , na jednej nie było zaślepki i jest skorodowana i wydaje mi się że na filmiku z odpowietrzania Kurota , te jego końcówki serwisowe mają jakieś takie grzybki .
Porobię zdjęcia i wstawie , może coś ustalimy.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2019, 21:05
Posty: 28

1 -Złącza serwisowe na wężach od tylnego siłownika
Obrazek
2- siłownik z czujnikiem


Obrazek

Obrazek
3 -rozdzielnik z elektrozaworami przy ramie koło osi pędnej

Obrazek
4-zbiornik płynu do wspomagania i po prawej stronie nie wiem co to jest bufor?

Obrazek


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 393
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Wygląda jak by to był układ wspólny, jest tam tylko siłownik przy tylnej osi? Jeśli pod kabiną przy kolumnie nie ma drugiego to innej możliwości nie ma. Jeśli te złącza serwisowe niemiały zamykaczy założonych to pewnie będą do wymiany wewnątrz nich jest zaworek otwierany przez bolec w złączu które się w nie wpina. Tak na oko wygląda że do odpowietrzenia osi po zrobieniu siłownika wystarczy złączka z przewodem włożonym do zbiorniczka wspomagania, pompa wspomagania i kręcenie kierownicą od oporu do oporu powinno załatwić sprawę co najmniej tak mi się wydaje :roll:

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2019, 21:05
Posty: 28

Cytuj:
Wygląda jak by to był układ wspólny, jest tam tylko siłownik przy tylnej osi? Jeśli pod kabiną przy kolumnie nie ma drugiego to innej możliwości nie ma. Jeśli te złącza serwisowe niemiały zamykaczy założonych to pewnie będą do wymiany wewnątrz nich jest zaworek otwierany przez bolec w złączu które się w nie wpina. Tak na oko wygląda że do odpowietrzenia osi po zrobieniu siłownika wystarczy złączka z przewodem włożonym do zbiorniczka wspomagania, pompa wspomagania i kręcenie kierownicą od oporu do oporu powinno załatwić sprawę co najmniej tak mi się wydaje :roll:
Też mi się tak wydaje że powinno tak pójść. A co myślisz o tym ostatnim zdjęciu , co to jest obok zbiorniczka jakiś bufor?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 393
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

https://avs-part.com/catalog/volvo/fh12 ... 9106251-5/
Wygląda jak tłokowy akumulator ciśnienia ale to tylko moje domysły.

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2019, 21:05
Posty: 28

A więc temat sam się rozwiązał z tym odpowietrzaniem tylnej osi-pękł przewód od siłownika , po wymianie przewodów i zalaniem oleju do zbiorniczka oleju z przodu auta oś działa bez żadnego dobijania ciśnienia. Akurat u mnie jest to wszystko na jednym obiegu.
Co do siłownika cieknącego to oddałem do regeneracji , jutro ma być do odbioru - zobaczymy co z tego wyjdzie. Jak go przywiozłem to gościu widać że miał już do czynienia z takimi siłownikami z czujnikiem magnetycznym bo od razu mówił że nie każde uszkodzenie zrobi w tym siłowniku , ale dzwonił że na poniedziałek będzie gotowy . Siłownika nie ma w zamiennikach a nowy coś koło 9-10 tyś z rabatem przy ich montażu jak dzwoniłem do volvo. Używki od 2,5 tyś ale te w tej cenie już na zdjęciach widać że się co najmniej pocą olejem.
Dam jutro znać jaki koszt dla przyszłych szukających takiej usługi


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Gdzie to robisz?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2019, 21:05
Posty: 28

Cytuj:
Gdzie to robisz?
Dzisiaj odebrałem i założyłem , działa a czy nie będzie ciekło to czas pokaże.
Robiłem to u mnie w mieście w Zielonej Górze , wyszło 580 zł brutto .
Były wymieniane uszczelnienia i dorabiali nowe tłoczysko czas realizacji 4 dni robocze - czekali na jakieś uszczelnienia których nie mieli na miejscu.
Z tego co gościu mówił było dużo opiłków w siłowniku - pewnie od pompy wspomagania która pół roku temu się skończyła , może miały wpływ na uszkodzenie siłownika , a może po 13 latach miał prawo cieknąć.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: