wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

Czy warto pchać się w kupno Scani Euro 5 bez adblue?
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=50140
Strona 1 z 1

Autor:  Kuba0823 [ 15 lut 2021, 18:40 ]
Tytuł:  Czy warto pchać się w kupno Scani Euro 5 bez adblue?

Witam, pytanie jak w tytule. Opinie są podzielone, jedni chwalą a drudzy odradzają. Jak to jest w praktyce? Słyszałem, że po zaślepieniu EGRu jest to po prostu silnik HPI E3. Czy to prawda?

Autor:  Luka [ 15 lut 2021, 19:06 ]
Tytuł:  Re: Czy warto pchać się w kupno Scani Euro 5 bez adblue?

Nie. Choćby dlatego, że układ wtryskowy to xpi, a nie hpi. Hpi w E5 były z adblue.

Autor:  tomco23 [ 16 lut 2021, 8:21 ]
Tytuł:  Re: Czy warto pchać się w kupno Scani Euro 5 bez adblue?

XPI nie ma nic wspólnego z HPI jak wspomniano wcześniej.Po 2 nie da się zaslepic EGR.Po takiej operacji auto przestaje jechać.

Autor:  MAN [ 16 lut 2021, 8:26 ]
Tytuł:  Re: Czy warto pchać się w kupno Scani Euro 5 bez adblue?

Z tym EGR to opowiadasz że się nie da zaślepić

Autor:  tomco23 [ 17 lut 2021, 16:35 ]
Tytuł:  Re: Czy warto pchać się w kupno Scani Euro 5 bez adblue?

Ten fizycznie zaslepisz od razu zaświeci się emisja spalin i auto przestanie jechac i żreć jak smok.to samo nawet jak nie zaslepisz a zabudujesz na EGR przewezke czy ogranicznik. Lekko pójdzie , a pod ciężarem czy po pagórkach zaświeci ci się emisja. W XPI jak zaświeci się emisja nawet jak nie obetnie mocy spalanie wzrośnie do 150 proc tego co normalnie bierze. Kiedyś rozmawiałem z pracownikiem firmy zajmującej się tuningiem ciezarowek a więc podkręcanie mocy itp. I mówił że z XPI jest pewien problem , próbowali korzystanie z EGR wylogować. Co zresztą im się udało ,ale po 2 tygodniach zaczęła się świecić emisja spalin. Tak że system jak coś mu nie gra że spalinami wyrzuca błąd jest to tam glebiej zakorzenione,tak że nie jest to takie proste. Ale ograniczenie mocy można z XPI wylogować bez reperkusji. Z EGR-em w HPI (e4) tutaj nie ma żadnych problemów.

Autor:  bosman [ 14 mar 2021, 12:30 ]
Tytuł:  Re: Czy warto pchać się w kupno Scani Euro 5 bez adblue?

Samochody z silnikami E5 XPI mają sens ale pod kilkoma warunakmi:
- kupujesz zadbane/serwisowane auto, a nie wymiana oleju co 100tkm, a paliwa co 150tkm bo to padło będzie;
- turbina była wymieniona przez serwis, nie regenerowana;
- tankujesz dobre jakościowo paliwo i nie dodajesz mixola, bo tylko zaszkodzisz;
- olej wymieniać co 45tkm, a filtr paliwa i powietrza co max 90tkm i to są raczej maksymalne przebiegi;
- trąbka i zawór też lepiej żeby były wymienione.

Generalnie koszt XPI bedzie porównywalny z HPI+Adlblue.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/