Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 lip 2020, 8:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Tak pisze w broszurce :
SCANIA DC13
Turbolader, Luft/Luft-Ladeluftkühlung
XPI-Direkteinspritzung (Ultra-Hochdruck-Einspritzung)

Co to za silnik, dobre to ?

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 08 lip 2020, 9:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1191
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Jak na moje oko to jest to sławne E5 bez adblue...

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz
"Wyobraźcie sobie jajecznicę na boczku. W przypadku jajecznicy na boczku kura była zaangażowana, a świnia się poświęciła."
~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 08 lip 2020, 9:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Ma adblue - może dołożone przez producenta maszyny, ale ma.
Obrazek

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 08 lip 2020, 9:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1191
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Zmyliło mnie to XPI, bo to kojarzy mi się z tymi sławnymi E5 bez adblue.

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz
"Wyobraźcie sobie jajecznicę na boczku. W przypadku jajecznicy na boczku kura była zaangażowana, a świnia się poświęciła."
~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 08 lip 2020, 10:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Na dwoje babka wróżyła. W ciężarówkach XPI (rodzaj układu wtryskowego) szło z EGR i bez adblue. I to chyba największa zakała w Scanii, większa niż HPI. Tu jest dołożone adblue, ale jak to będzie działało i czy w ogóle to nie wiadomo.


Post Wysłano: 08 lip 2020, 10:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2429
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Wtrysk XPI odpowiada za zasilanie w paliwo praktycznie całej gamy E6 Scanii. Od czasów Euro5 z EGR został bardzo mocno dopracowany. Jakbyś podał kompletne oznaczenie motoru byłoby łatwiej. Ale raczej będzie chodziło .


Post Wysłano: 08 lip 2020, 11:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Od 2012/2013 r zaczeli stosować ten motor - 360KM. Więcej nie wiem.

Na stronie scani takie coś znalazłem wybierając moc 264KW:
https://www.scania.com/pl/pl/home/produ ... ation.html
Obrazek
https://www.scania.com/content/dam/scan ... kW_SCR.pdf

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 09 lip 2020, 22:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 363
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

W Scanii właśnie silniki zaczynając od e5 bez adblue do dnia dzisiejszego są budowane chyba na jednej bazie wraz z zasilaniem xpi . Nie wiem od czego zależy niezawodność tej jednostki ale legenda o felernych motorach do mnie nie trafia. Mam i użytkuję r440 z 2010r, jest u mnie rok i fakt wymieniłem turbo oraz pompę paliwa ale też zrobiła 100tkm i nie mam się zbytnio czego czepiać. Rozmawiałem z kilkoma ludźmi na ten temat i sporo stwierdzeń że e5 bubel a e6 już ok, ale nikt nie potrafił wskazać różnicy w budowie motoru poza tym że e5 tylko z EGR a e6 z dodatkiem adblue. Także ja brałbym bez ogródek bez względu na wersję ale i tak wątpię że w maszynie budowlanej wsadził ktoś motor żywcem wzięty z ciężarówki, jedynie słupek jest pewnie ten sam a osprzęt się różni choćby właśnie ze względu na to że normy emisji pojazdów samochodowych i maszyn są inne.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: