Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 lis 2020, 22:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 363
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

Jak 25t kiszonki walniesz na 3osiowke to o jakieś 5 t za dużo jak na wagi preselekcyjne ... A tak serio nie czepiając się to zależy od kierowcy i roboty bo nie da się tego porównać dokładnie ale załóż że v8 zabierze ok 3-5l więcej przy lekkiej robocie to samo może być w drugą stronę przy ciężkiej. Ja też dużo ćwiczę po skupach vką ale dlatego że nie chce mi się dwa razy przeładowywać i myć drugiego auta , jeden komplet i cyk na przyczepę a później w trasę. I druga sprawa to ten rechot 8)


Post Wysłano: 10 lis 2020, 1:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

Czy tak rechocze zdrowe V8?
https://youtu.be/ZD3SpY33WwE


Post Wysłano: 15 lis 2020, 15:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

r500 Kupiona jaki olej do silnika ? 10w40(tylko jaki) czy delvac 5w40 ?
Przebieg 750 tyś

Czy spalanie z kompa pokrywa się z z rzeczywistość ? na pusto po dziurach wyszła 24.5 litra


Post Wysłano: 15 lis 2020, 15:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Scania raczej zaniżają na komputerze, niektóre nawet o 6 litrów.

Dobrze, że kupiłeś sobie Vkę, zweryfikujesz sobie mądrości kolegów że pali mniej niż R6.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 15 lis 2020, 15:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

zobaczymy czas pokaże wiozłem ja ze względu na dobry rozstaw 4.3m i niska kabinę. jak będzie przepalać powyżej 30 solo to zacznę drapać się dopiero po głowie 8)

Oglądałem kilka r420 i p420 ale motory obrzygane rozstaw do przestawiania kabiny obite tu wszystko jest w miarę ok.

Wie ktoś czy można zostawić z przodu 385/65r22.5 a z tyłu zamontować 295/60r22.5 i wypoziomować do do jazdy? wiem ze sie da ale czy nie będzie za twarda.

Chodzi mi o kąt załadunku z tyłu po to małe koła na tył.


Post Wysłano: 15 lis 2020, 15:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak założysz 60 na tył, to dopiero ta Kania zacznie palić :mrgreen:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 15 lis 2020, 15:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

Cytuj:
Jak założysz 60 na tył, to dopiero ta Kania zacznie palić :mrgreen:
Wkład w moście oczywiście zmienię.

W wolnym czasie pomierzę kilka rozmiarów opon może wystarczy zamontować 315/70 by tył siadł mi wystarczająca nisko. do 315/80 musi być mocno wysoka pod ramówka.

na wleczona idą 315/45r22.5 bo to jednak wleczona trzyma całe opuszczanie tyłu


Post Wysłano: 15 lis 2020, 16:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1191
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Jeździłem r500 6x2 na puszkach. Ciężko bylo zejść na trasach poniżej 33 przy ciężkich ładunkach. Od 3 lat jeżdżę r420 i 33-34 wychodzi przy złym tygodniu. R420 na kompie zaniżają 3-4 litry. :wink:

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz
"Wyobraźcie sobie jajecznicę na boczku. W przypadku jajecznicy na boczku kura była zaangażowana, a świnia się poświęciła."
~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 15 lis 2020, 17:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

Cytuj:
Jeździłem r500 6x2 na puszkach. Ciężko bylo zejść na trasach poniżej 33 przy ciężkich ładunkach. Od 3 lat jeżdżę r420 i 33-34 wychodzi przy złym tygodniu. R420 na kompie zaniżają 3-4 litry. :wink:
R500 Pokrywało się na komputerze ?
U mnie zwykłe e3 jeszcze na tarczkę
Wie ktoś jaka firma podjęła by się produkcji wydechów za kabinę ?


Ostatnio zmieniony 15 lis 2020, 18:05 przez trolu, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 15 lis 2020, 18:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Ile zaniża zależy od stanu układu wtryskowego i czy były wprowadzane poprawki komputerem. W V8 jest chyba inny układ wtryskowy niż w rzedówkach, ale w Scanii jest jakiś dziwny układ pomiaru spalania i kompensuje się go parametrami ustawianymi komputerem serwisowym. Można to ustawić praktycznie na 0, nawet jak pompki dętka.
Więc nic ci nie da porównanie do innych użytkowników, musisz sam z dystrybutorem porównać.
Obrzygany motor to standard.


Post Wysłano: 15 lis 2020, 19:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 363
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

U mnie vka zaniża na komputerze 1-2l . Przebieg masz znikomy jeśli prawdziwy, u mnie 1,5 mln i ok 30 tyś godzin. Pamiętaj że im niższe opony tym łatwiej coś urwać i się zagrzebać . Pochwal się jak już zbudujesz sprzęta


Post Wysłano: 15 lis 2020, 19:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

Cytuj:
Cytuj:
Jak założysz 60 na tył, to dopiero ta Kania zacznie palić :mrgreen:
Wkład w moście oczywiście zmienię.

W wolnym czasie pomierzę kilka rozmiarów opon może wystarczy zamontować 315/70 by tył siadł mi wystarczająca nisko. do 315/80 musi być mocno wysoka pod ramówka.

na wleczona idą 315/45r22.5 bo to jednak wleczona trzyma całe opuszczanie tyłu
to nie lepiej od razu bylo pomyslec o medze -jak by nie bylo tansze auta .(oryginalna mega ma troche inna rame ) Oczywiscie ze sie da ...ale czy nie bedziesz "szorowac" bakiem po ziemi. kominy do gory --WOBI Swierklany k Rybnika


Post Wysłano: 15 lis 2020, 20:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

Cytuj:
Ile zaniża zależy od stanu układu wtryskowego i czy były wprowadzane poprawki komputerem. W V8 jest chyba inny układ wtryskowy niż w rzedówkach, ale w Scanii jest jakiś dziwny układ pomiaru spalania i kompensuje się go parametrami ustawianymi komputerem serwisowym. Można to ustawić praktycznie na 0, nawet jak pompki dętka.
Więc nic ci nie da porównanie do innych użytkowników, musisz sam z dystrybutorem porównać.
Obrzygany motor to standard.
V-ki maja Pd jak skakanki na rzedowym 11 litrowym silniku. Nie wiem co wy macie z tymi wskazaniami -u nas podaje dokladnie (na 6 skanek).Ale spalanie liczy sie z dystrybutora a nie z komputera ,choc te u nas nie przeklamuja.


Post Wysłano: 15 lis 2020, 22:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

podwozia pod megę mają w 100% poduszki z przodu i z tyłu więc problem szorowania odpada no chyba że kierowca nie myśli.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 16 lis 2020, 11:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Jak założysz 60 na tył, to dopiero ta Kania zacznie palić :mrgreen:
Wkład w moście oczywiście zmienię.

W wolnym czasie pomierzę kilka rozmiarów opon może wystarczy zamontować 315/70 by tył siadł mi wystarczająca nisko. do 315/80 musi być mocno wysoka pod ramówka.

na wleczona idą 315/45r22.5 bo to jednak wleczona trzyma całe opuszczanie tyłu
to nie lepiej od razu bylo pomyslec o medze -jak by nie bylo tansze auta .(oryginalna mega ma troche inna rame ) Oczywiscie ze sie da ...ale czy nie bedziesz "szorowac" bakiem po ziemi. kominy do gory --WOBI Swierklany k Rybnika

Solówki maja identyczne ramy. ta jest cała na poduszkach wiec szorować po niczym nie będę.
Nie było Meg w niskich kabinach na tarczkę:) jeszcze z rozstawem 4.3 :)

Podpowie ktoś jaki olej ? 10w40 ? fuchs ? shell ?


Post Wysłano: 16 lis 2020, 18:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 363
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

Zawsze i wszędzie rimula będzie... Ja w zasadzie do wszystkiego Shella w silnik leję. Ale jak to mówią jeden woli ogórki a drugi rolnika córki.


Post Wysłano: 16 lis 2020, 20:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

Cytuj:
Zawsze i wszędzie rimula będzie... Ja w zasadzie do wszystkiego Shella w silnik leję. Ale jak to mówią jeden woli ogórki a drugi rolnika córki.
Ja ogólnie tez leje do wszystkiego rimile r4x 15w40 teraz wlałem FUCHS TITAN TRUCK PLUS 15W40 i minimalnie ciśnienie spadło w ategu i scani (około 0.2 0.3 bara na ciepłym pod obciążeniem)
do V8 lejesz rimule r5 czy r6 ?


Post Wysłano: 16 lis 2020, 23:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 363
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

Musiałbym na beczkę zerknąć ale chyba r4l. Wymieniam co 50-70 tyś we wszystkich wozach w zależności kiedy jest czas . Generalnie myślę że większość tych olei znanych marek jest na podobnym poziomie i chyba tylko od upodobań właściciela zależy opinia, dawno temu lałem mobila i też żaden się nie skarżył że mu nie pasi.


Post Wysłano: 17 lis 2020, 10:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

Cytuj:
FUCHS TITAN TRUCK PLUS 15W40 i minimalnie ciśnienie spadło w ategu i scani (około 0.2 0.3 bara na ciepłym pod obciążeniem)
Raczej watpie ze jestes w stanie to wylapac pod obciazeniem. Moze bym sie zgodzil ze na wolnych pod konkretna temp wylapiesz .Ale pod obciazeniem to fikcja. Bo wystarczy ze temp ci poskoczy 2 st to juz mozesz miec spadek cisnienia nawet 0,2-0,3 atm . A podskoczenie obr o 100 to mozesz miec wzrost nawet o 0,5 atm.Po drugie swiezy olej ma inne wlasciwisci niz zuzyty ,producent filtra rowniez moze powodowac roznice oraz prawidlowosc jego wkrecenia.
Generalnie wymieniam co 40-60 tys. Raczej oleje w poszczegolnych producentow mieszczace w poszczegolnych kasach jakosciowych nie roznia sie od siebie . Moze wielu bedzie z tego kpic ,ale sprawdzam olej organoleptycznie. Jesli robi sie gesty ,smiedzacy spalenizna to wymieniamy wczesniej . Duzo zalezy od silnika bo niektore motory mocno obciazaja olej a inne nie. Kiedys pamietam w magnumce 385 zaraz po wymianie i przejechaniu 2tys km byl czarny jak smoła jak bym sam nie wymienial to bym mial podejzenia , zas pamietam w scanii 124-400 auto przejezdzilo 50 tys a na bagnecie olej sie jeszcze zółcił. Generalnie przy tym motorze i roczniku lałbym najzwyklejszy 15W-40


Post Wysłano: 17 lis 2020, 18:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

Po zamontowaniu na próbę 295/60r22.5 na wleczona tył siadł dość mocno. tzn na 67 cm od góry ramy do ziemi.
Obrazek


Chyba jednak założę 315/70 na napęd i 315/45 na wleczona


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: