Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 gru 2019, 22:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

Więc tak po nowym roku che jechać po auto do Niemiec/Holandii
Szukam auta z krótkim rozstawem 430-450 max na który che założyć klatkę do żywca 6.2
Powie mi ktoś czy warto pchać się w euro 3? tzn mam mam na myśli dobre auto za około 15-16 tys euro.. z małym przebiegiem tzn około 800 tyś..

Viatoll mnie nie rusza.. mogę kupić i euro 0.. auto robi max 50-60 tys w roku z tego może 10 tys po viaTOLL. pyzatym jazda na potrzeby własne.

Czy dać sobie spokój z zabytkami i kupić coś z 2012 z około 18-19 tys euro ? jak wygląda eksploatacja aut euro 5 ?
DO nowych jestem zrażony zarówno po moim nowych osobówkach jak i iveco 50c18 które po 90 tyś km ma drugi most wymionie polowe osprzętu silnika i zgięta ramę .

Co do Szukam czegoś raczej z niska krótka kabina.. tzn scanii p380 lub 420. ewentualnie r500 :)
https://www.mobile.de/pl/Ci%C4%99%C5%BC ... 37058.html

od auta wymagam krótkiego rozstawu osi i całego zawieszenia na poduszkach.. i 3 osi(chodzi o kont załadunku auta na duzych kołach przod do góry a dupa na doł i o komfort jazdy) auto nie będzie ważyło więcej jak 17-18 ton ale che 3 osie ze względu na wagi w drodze.. mam atego 1528 z rozstawem 4130 i przy załadowaniu do pełna tzn do 15050(a zdało ważyć się i ponad 16) przy kontroli ITD pokazało mi 10650 na napędowej.. wiec wole kupić auto na 3 osiach i nie mijać wag bokiem.

Rozstaw musi być krótki bo auto zbiera bydło po rolnikach wiec o 2 osiowym z rozstawem 5.30-5 70 można zapomnieć ze względu na skrętność

Jak scania p380 poradzi sobie z przyczepa gdzie dmc przekroczy na pewno 40 ton ?
Co do euro 3 to ten plus za tarczka wszystko przyjmie :) a z kartą będzie trzeba się ograniczyć z robotą


Ewentualnie rozważałem mana tga około 2006 rok warto sie w to pchać ?


Przerabiał ktoś skracanie rozstawu ? znalazłem parę firm koszy imprezy około 6 tys jeśli oś skrętna.. i ciecie ramy ?


Post Wysłano: 25 gru 2019, 11:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2007, 22:50
Posty: 782
Lokalizacja: Ślesin / Konin

Ta Scania z linku jest z Danii i woziła paszę. Dolicz do jej przebiegu +/- 15% na kompresor który dmuchał lub ssał ładunek.


Post Wysłano: 25 gru 2019, 14:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Niezbyt się znam na zabudowach do żywca i patentach jakie tam występują.
Według mnie, jeśli chcesz zabudowę 6,2m (na zewnątrz?) to potrzebujesz rozstaw osi 4,0-4,1m (+/-10 cm) i zwis ok 1,8 m (od ostatniej osi). To też zależy od wagi zabudowy i długości kabiny.
Obrazek

To co znalazłeś, to jak na Scanie, to ładne. Ale ma 900k przebiegu + godziny na przystawce, co daje ci ~1 mln przebiegu. Silniki V8 z tego co wiem, to nie mają problemów typowych dla rzędówek z EGR, ale zaś olej spijają. Ma krótki zwis, nie wiem czy nie zbyt krótki. Nie ma zaczepu, co nie jest problemem (ale trzeba kupić belkę i sprzęg), o ile jest na tabliczce wbite, że może tworzyć zestaw co najmniej 44t. Jak nie ma, to może być problem.
Ja bym rozejrzał się za czym innym niż Scania, bo w Scanii masz do wyboru albo strupy do ~2005 roku, albo jak się scania ogarnęła z silnikami czyli gdzieś od 2011. Za 18-19k euro nie kupisz moim zdaniem nic sensownego po 2011. Za takie pieniądze można kupić takie Volvo, starsze, ale z połową przebiegu:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =289690759
Albo MAN:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =288943726
To raczej za krótkie i za drogie, ale ładne:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =289226310
CF:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =290548540

Z tego co przeglądam, większość zabudów do żywca ma ok 7,2m, więc tyle co auta spod BDF. Przy takiej zabudowie jak Twoja, będzie ciężko znaleźć auto z rozstawem jaki podałem wyżej. Jeśli znalazłbyś fajne auto, tylko trochę za długie, to bym przesunął oś. Tylko nie ciąć ramę i spawać bo raz, że to trzeba umieć zrobić, a dwa, że od razu wydaje się podejrzane, tylko odkręcić wózek i go zwyczajnie przesunąć do przodu. Otwory jak nie pasują, to wiercisz, przewodów nie tniesz, tylko zwijasz w ramie, wał albo wyrzucasz, albo skracasz - w zależności jak wychodzi, jak zostanie ramy z tyłu to obcinasz na miarę. Musi to być dobrze zrobione, ale ja kupiłem auto już przesuniętym mostem, dowiedziałem się po jakimś czasie, ale przez kilka lat eksploatacji auta, nie było żadnych problemów.


Post Wysłano: 25 gru 2019, 15:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

Ta r500 z linka to nie ma EGRU wegług vinu.
Mln przebiegu na v-ke to nie jest duży przebieg pytanie jak reszta to zniosła.
Zwis tylny nie musi być jakiś duży aby tyle żebym założył dolny sprzęg
rozstaw ma 430
Ramy wystarczy 6m reszta zabudowy może wystać tak mam na atego.

Z tyłu na podnoszonej i po vinie są opony 385/65r22,5 mogę założyć mniejsze? myślałem nawet o 315/45r22,5 już mowie w jakim celu:)po rolnikach i tak będę jeździł z podniesiona żeby nie ryć podwórek. ośkę będę opuszył dopiero po wjeździe na asfalt

a moim zdaniem przy 315/45r22,5 z tyłu auto powinno dużo niżej siąść przy podniesieniu przodu do góry a tyłu na Maxa w dół ?
Ogladałem całe auto na 315/80 i to właśnie koło na wleczonej nie pozwoliło niżej opuścić tyłu

i takie małe kołka na wleczonej nie powinny przeszkadzać przy minimalnym zakopaniu


Post Wysłano: 25 gru 2019, 15:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Jak rozstaw będziesz miał za duży, to przeciążysz przednią oś. Nie wiem jak z tym wystawianiem zabudowy, to raczej kwestia czy zabudowa podoła, sądzę, że powinna się w całości na ramie opierać.

Nie wiem jak z tym rozmiarem kół, nie wiem czy nie zaburzy nacisków na poszczególne osie. Jak będziesz miał załadowane auto, to zapomnij, że podniesiesz wleczoną. Więc nastaw się, żeby koniecznie była skrętna. Nic nie będziesz wtedy rył. Jedynie poprawiasz trakcje podnosząc oś lub przy załadowanym aucie odciążając ostatnią ośkę.

Zrobisz jak będziesz uważał. Dla mnie pakowanie się w auto z przebiegiem 1mln, kiedy za te same pieniądze można dostać auta z mniejszymi przebiegami, to proszenie się o wydatki.
Ja bym jeszcze proponował rozejrzeć się z premiumkami, bo można teraz takie kupić w bardzo dobrych pieniądzach/niskim przebiegu tylko problem, czy u rolników krowy ze wstydu nie przestaną mleka dawać.


Post Wysłano: 25 gru 2019, 15:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak jest wersja dla normalnych ludzi to w każdych warunkach podniesiesz ośkę, w innym przypadku komputer nie pozwoli podnieść ośki do góry.
W MANie tak masz na rynek europy zachodniej nie podniesiesz ośki lub sama opadnie po jakimś czasie lub po przekroczeniu danej prędkości.
Auto na rynek Skandynawski to sterujesz sobie osią podnoszoną jak chcesz i kiedy chcesz

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 gru 2019, 16:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

Nie ma raczej opcji przeładowania przedniej osi.. całe auto nie będzie ważyć załadowane więcej jak 17 ton z reguły 15..
3 oska ma być tylko żebym nie musiał jeździć bokiem jak inspekcja stoi tam gdzie jest nacisk 8 ton na osi

Raczej do premiumki się nie przekonam :)

A co do podnoszenia trzeciej osi przy obciążonym aucie na pewno da się to przeprogramować.


ten daf z linka wygląda ciekawie..
a renówek i iveców sporo się naoglądałem u jednego mechanika. auta po 400 tyś z padniętymi motorami lub do wymiany pól osprzętu silnika
Zresztą sam mam iveco z 2017 to wiem jaka to jakość wykonania..

Autem będę jeździł sam wiec jak będzie do kupienia ładna scania euro 3 na tarczkę to kupie i taką..

A co jest nie tak z scania euro 4 ? w dobrych kasie widziałem p380 z 2007 z przebiegiem 300 tys

Egr przecież można normalnie zaślepić ?


Ten daf wyglada Ok
https://www.mobile.de/pl/Ci%C4%99%C5%BC ... 24089.html

Ramę i tak bym uciął wieć ten skos nie przeszkadza
Tylko pytanie jak się tym jeździ ? chodzi mi o komfort moc i spalanie zmieści się w 30 litrach bez przyczepy ?


Post Wysłano: 26 gru 2019, 0:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Cytuj:
a renówek i iveców sporo się naoglądałem u jednego mechanika. auta po 400 tyś z padniętymi motorami lub do wymiany pól osprzętu silnika
Zresztą sam mam iveco z 2017 to wiem jaka to jakość wykonania..
:mrgreen: O Premiumce można sporo powiedzieć i również tych złych rzeczy, ale padnięte motory po 400 kkm, to opowieści z mchu i paproci. W Premiumkach były silniki 11 litrowe z Volva. Kierownik ostatnio mówił, że ma FH (silnik 13l) z 1,2 mln przebiegu i zdaje się, że na oryginalnej turbinie i ori wtryskach... A i Johna możesz zapytać o opinie na temat Volva "FH13".
W Iveco słabo się orientuje, niektórzy chwalą, niektórzy ganią, ale z tego co wiem silniki też trwałe.
Dopytaj mechanika po którym milionie te padnięte motory.
Cytuj:
A co jest nie tak z scania euro 4 ? w dobrych kasie widziałem p380 z 2007 z przebiegiem 300 tys
Egr przecież można normalnie zaślepić ?
Mam taką, tylko w słabszym wariancie 340 km i gdyby nie to, że włożyłem w to auto worek pieniędzy, chętnie bym zabrał zabudowę, a podwozie bym ci oddał. Zwłaszcza, że jest na rozstawie 4,3 m. Lista rzeczy, które albo zrobiłem, albo muszę zrobić jest zbyt długa, żeby pisać o tym o tej porze. Powiem tylko, że ostatni temat to uszkodzony sterownik silnika, który jest typową przypadłością tego strupa.

DAF moim zdaniem znacznie bardziej perspektywiczny od Scanii, Bauer ma tym silnikiem nakręcone ~1,4 mln km. Zarówno cena jak i przebieg też wskazują na tego Dafa.
U tego samego sprzedawcy masz też takiego Mana, rewelacja z hydrodrivem. Nie wiem czy potrzebujesz, ale z grubsza mieści się w twoich kryteriach, a masz dodatkowy napęd.
https://home.mobile.de/DUMINSKI#des_283707816
Musiałbyś MANa dopytać o te silniki.

Swoją drogą, orientuje się ktoś co znaczy dopisek "export/ nettopreis: 13.900 Euro". Na export idzie netto, a na rynek lokalny trzeba doliczyć ichniejszy VAT?


Post Wysłano: 26 gru 2019, 0:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Rozumiem, dzięki.


Post Wysłano: 28 gru 2019, 11:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 363
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

Wracając do wagi załadowanego auta to jeśli zabudowa 2-3 poziomy to na pusto masz przy tej długości 12,5-13t , jeśli będziesz miał wagę to w klapie to jeszcze min 0.5 t dodaj. Jak zrobisz to bez piętra to głupotą jest 3 ośka.


Post Wysłano: 28 gru 2019, 12:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

Dlaczego twierdzisz że 3 ośka do jedno poziomowej zabudowy to głupota? jeżdżę sporo po wagach preselekcyjnych i nie che mi się ich omijać bokiem z 8 sztukami na pace gdzie nieraz kładę i 12 i mam pewnie około 11 ton na napędowej
na 3 osiowce będę moog zrobić jak człowiek 600 litrowy zbiornik na paliwo duży zbiornik na gnój. i nie przejmować się wagą ile razy spuszczam u rolników gnój z zbiornika bo to zawsze dodatkowe 150kg za tylna osiką w razie ważenia


Post Wysłano: 28 gru 2019, 17:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 363
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

Jeśli potrzebujesz auto do zbierania z zabudową 6.20 celuj w auto 2 osie ale 18t dmc i z wagą pustego możesz bez problemu zejść poniżej 10t np w przypadku mana tgm . I rozstaw osi odpowiedni będzie ok 4.3 przy dziennej a ok 4.7 przy sypialce i naciski będą ok. Jedyna wada tak lekkiego auta to to że dmc zestawu będzie 36t ( przyczepa 2 osie ). Jak wybierzesz masywniejszy wóz 2 osiowy to możesz śmiało przyczepę 3 osiową zapinać.

A 3 ośka zbędna jest przede wszystkim dlatego że
Droższa w zakupie,
Większe koszty utrzymania ( opony, większe spalanie itp )
Zwrotna będzie bardziej tylko z podniesioną trzecią osią z ładunkiem będzie gorzej, chyba że będzie miała skrętną
I pomyśl o tym że kiedyś przyjdzie ci to sprzedać a będzie to wyjątkowe auto do sprzedania.


Ostatnio zmieniony 28 gru 2019, 18:03 przez JĘDREK, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 28 gru 2019, 17:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Co Ty tu będziesz popierdółki podsyłał. Kania V8 ma rechotać, a nie jakiś Man rzęzić.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 28 gru 2019, 18:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 363
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

Cytuj:
Co Ty tu będziesz popierdółki podsyłał. Kania V8 ma rechotać, a nie jakiś Man rzęzić.
Tak wiem i nawet mam jedną właśnie z tego powodu z tą różnicą że mało kiedy mniej niż 45 ciągnie. Ale jak to mówią jak się nie przekonasz to nie będziesz wiedział...

Fakt że tgm taka popierdółka trochę ale do tego się nadaje i jest lekki, jak chce Kanie to na pewno dwu ośkę trafi z pod cysterny albo mleczarki z odpowiednim rozstawem osi i dobrej kwocie.


Post Wysłano: 28 gru 2019, 21:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

Ja nacisku przeginam Ategem 1528 które wazy lekko ponad 8 ton na pusto.
A z rozstawem 4.7 to mogę go postawić na placu. atego ma 4.3 i do 30% rolników wjeżdżam tylko tyłem. Ja działam na warmińsko mazurskim i pomorskim tam są ciasne "podwórka" Jeżdżę tez po wałach przeciwpowodziowych..

2 osiowa wydmuszka odpada. do auta che kupić 3 osiowa przyczepę około 8.4 długości 2 lub 3 pokłady czyli waga około 10 ton.

Co do marki samochodu nie jestem raczej uprzedzony co do mana

Nie wiem czy nie kupie czegoś długiego na 3 osiach i nie zrobię rozstawu poniżej 4m .. powinno skręcać w miejscu.

a co do sprzedania auta to jak kupie e3 z 2006 roku to jak pojeżdżę nim 5 lata to mogę je oddać na złom. nigdy nie liczyłem utraty wartości na aucie. zawsze jada na afryke :) w cenie złomu


Post Wysłano: 28 gru 2019, 22:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 363
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

Nie zrozum mnie źle ale nie bardzo rozumiem co chcesz tak na prawdę , najpierw martwisz się naciskiem na oś a z drugiej strony chcesz stworzyć zestaw w którym będziesz woził zawsze dodatkowe kilogramy na samochodzie.
Jeśli nawet wykombinujesz auto na trzech osiach z rozstawem niecałych 4 metrów to możesz mi wierzyć że jeśli nie będziesz miał skrętnej osi to niestety ale nie będziesz kręcił w miejscu i powiem więcej nie będzie nic lepiej niż przy 4,5-4,7 . Dodatkowo podnoszenie osi przy każdym wjeździe lub sytuacja gdy sama opadnie przy trudnym wjeździe/wyjeździe doprowadzą cię do białej gorączki.

Temat podwórek żywcówkami ćwiczę od 15 lat , zrobisz jak uważasz ale dojdziesz kiedyś sam do podobnych wniosków.


Post Wysłano: 28 gru 2019, 22:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tu masz rację trzy ośka zwłaszcza na śliskim nie zkręca tylko jedzie prosto.
W terenie to ośka w górę lub ośka skretną inaczej auto jedzie jak po torach.
Na twardym podłożu będzie skręcać tylko że opony dostają w dupe i to przy rozstawie osi 2,9m

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 08 lis 2020, 19:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

Jako ze nie było czasu na jazdę za autem dopiero teraz znalazłem pasujące mi samochody scanie r420 i r500 oba z 2006 roku e3.
Powie mi ktoś jaka może być różnica w spalaniu ? przy jeździe po rolnikach ? oba auta 6x2 z skrętna osia i manuałach i na kołach 315/80r22.5

Kupiłem tez przyczepę 8m długa(ładuje i po 15 sztuk po 600 kilo) i atego 1528 z ta przyczepa ledwo jedzie i pali 36l wiec czas na wymianę.

Warto dopłacić do v8?

Tzn robota wygląda tak ze jadę 200 km pusto odpinam przyczepę i zbieram bydło po rolnikach dowożę do przyczepy znów zbieram dowożę do przyczepy ładuje auto spinam się i jadę 200km do domu. na zestaw ładuje i 24-27 sztuk( minimum 550 średnia nieraz i 700)

Czy v8 w takiej robocie spali dużo więcej od 420 ?


Post Wysłano: 08 lis 2020, 20:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Pamiętaj, mocnijszy zawsze spali mniej :lol: .

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 08 lis 2020, 20:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

Cytuj:
Pamiętaj, mocnijszy zawsze spali mniej :lol: .
Raczej wątpię. 5l na setkę to jeszcze do przeżycia le jak będzie ciężko zejść później 40l to ciężki temat. tym bardziej ze autem od czasu do czasu będę targał 3 osiowa przyczepę 10.5m z sianem(pusta 5t plus 13 ton siana lub 25t samej kiszonki)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: