Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 gru 2019, 15:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lip 2019, 21:06
Posty: 28
Samochód: MAN M90

Witajcie

Czy mógłby mi ktoś napisać krok po kroku jak zdjąć szybkozłacza firmy "voss" z zaworu hamulca widoczne na zdjęciu? To są te koloru niebieskiego.

Pozdrawiam
Obrazek


Post Wysłano: 05 gru 2019, 16:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Trzeba zsunąć ton niebieski kapturek to takie zabezpieczenie aby złączka się sama nie wypięła.
Pod spodem jest taki plastykowy pierścień i jego trzeba ścisnąć i wysunąć szybko złączkę

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 05 gru 2019, 16:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lip 2019, 21:06
Posty: 28
Samochód: MAN M90

Dzięki za odpowiedź :)

Z tego co zauważyłem to tę niebieską, plastikową osłonkę można okręcić o około 1/4 obrotu. Ma to jakieś znaczenie przy demontowaniu tej osłonki czy może nie trzeba jej okręcać w żadną stronę przed próbą ściągnięcia?


Post Wysłano: 05 gru 2019, 17:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lip 2019, 21:06
Posty: 28
Samochód: MAN M90

Mógłbyś przeczytać ten temat viewtopic.php?style=27&t=48785 i napisać czy przyczyną tego, że powietrze zbyt wolno wylatuje z siłowników przednich hamulców po puszczeniu pedału hamulca może być nieprawidłowa praca głównego zaworu układu hamulcowego, który jest na zdjęciu?


Post Wysłano: 05 gru 2019, 17:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Dzięki za odpowiedź :)

Z tego co zauważyłem to tę niebieską, plastikową osłonkę można okręcić o około 1/4 obrotu. Ma to jakieś znaczenie przy demontowaniu tej osłonki czy może nie trzeba jej okręcać w żadną stronę przed próbą ściągnięcia?
Nie nie trzeba nic kręcić tylko w lini prostej zsunąć ten niebieski kapturek. jak będziesz kręcił tym kapturkiem to może pęknąć ten plastykowy pierścień. Jak by co to chyba jeszcze gdzieś można kupić te plastykowe pierścienie.

Wychodzi że ten zawór pod pedałem hamulca jest uszkodzony. Z tego co kojarzę to do przednich hamulców idzie prosto powietrze z tego zaworu i innych zaworów poza ABSem nie ma po drodze

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 05 gru 2019, 18:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lip 2019, 21:06
Posty: 28
Samochód: MAN M90

Dzięki za odpowiedzi :)
Pozdrawiam


Post Wysłano: 11 gru 2019, 23:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lip 2019, 21:06
Posty: 28
Samochód: MAN M90

Wyjąłem zawór. Odkręciłem dolną i górną komorę. Jednak całkowicie nie udało mi się go rozebrać. Została się środkowa część, z którą mam problem. Pokażę to na zdjęciach.


Zdjęcie 1
Przedstawia górną część zaworu. Szpilki, które widać na zdjęciu służą do przykręcenia go do kabiny.
Jak wybić simering widoczny na środku tego zaworu? Mam na myśli to małe czarne kółko wewnątrz zaworu. W środku tego simeringa jest białe plastikowe kółko. Najprawdopodobniej jest to jakiś zawór, gdyż simering z tym białym kółkiem wewnątrz niego ruszają się w górę i w dół. Na pewno nie da rady wybić go do góry czyli w kierunku szpilek montażowych. Trzeba go jakoś wybić lub wyciągnąć w kierunku dolnej części zaworu.
Problem w tym, że trzeba do tego użyć znacznej siły i jakiegoś narzędzia, np. wybijaka, a ja nie wiem jak się do tego dokładanie zabrać, żeby niczego nie uszkodzić ani nie porysować, bo wtedy zawór byłby do wymiany.

Obrazek



Zdjęcie 2
Przedstawia tę samą komorę widzianą od dołu. Według mnie simering z tym plastikowym białym kółkiem trzeba jakoś wybić lub wyciągnąć w kierunku tej części zaworu. Niestety nie wiem jak to zrobić...

Obrazek


Czy miałby ktoś jakiś pomysł jak to rozebrać do końca?


Post Wysłano: 12 gru 2019, 6:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Pokaż resztę części tą od góry co jest przykrecona do kabiny i tą z dołu
Podaj numer zaworu jeśli jest na nim wabco lub knorr lub vin tego mana

Nie wiem czy jest sens kupować jakiś zestaw naprawczy skoro nowy zawór można dostać za 200 złoty na alledrogo

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 12 gru 2019, 11:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Post Wysłano: 12 gru 2019, 12:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lip 2019, 21:06
Posty: 28
Samochód: MAN M90

VIN WMAM058510M185360

Zdjęcia numerów na zaworze.

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Zdjęcia zaworu

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek




Zrobić dodatkowe zdjęcia lub opis do tych zdjęć?


Post Wysłano: 12 gru 2019, 12:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lip 2019, 21:06
Posty: 28
Samochód: MAN M90

Dzięki za odpowiedź. Nie zauważyłem, że odpisałeś. Teraz muszę rozszyfrować schemat :)
Mógłbyś podać link do sklepu, w którym można kupić ten zawór? :)


Post Wysłano: 12 gru 2019, 13:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Te tłoczysko trzeba wyciągnąć z środka
https://postimg.cc/56TVt0gG



Tu masz dokładnie ten swój zawór

https://www.knorr-bremsecvs.com/en/prod ... arch_1.jsp
zestaw naprawczy ten sam nr I90694
https://www.knorr-bremsesfn.biz/WCMS/Ar ... I90694.pdf

Cena z kosmosu w intercarsie oraz zestaw naprawczy za 942 złote
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... Items.html

Możesz zaryzykować np tu
https://allegro.pl/oferta/zawor-glowny- ... 8612733900
Może mają o tym samym numerze jeśli nie to zamiennik który teoretycznie pasuje np taki
https://allegro.pl/oferta/glowny-zawor- ... 8709353759
https://allegro.pl/oferta/zawor-glowny- ... 5142831346
https://allegro.pl/oferta/zawor-glowny- ... 6873025785

Obrazek

Obrazek

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 17 gru 2019, 22:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lip 2019, 21:06
Posty: 28
Samochód: MAN M90

Tłoczyska nie wybijałem. Oprócz oringów, do których dostęp blokuje tłoczysko wymieniłem wszystkie pozostałe i posmarowałem smarem silikonowym. Byłem pewien, że po złożeniu wszystko będzie idealnie działało. Jest poprawa, ale hamulce
dalej nie pracują tak jak powinny. Podniosłem przednią oś i zacząłem testowanie. Po bardzo mocnym naciśnięciu pedału hamulca i puszczeniu go siłowniki się odbijają w ciągu 2 sekund i koła się kręcą. Jednak gwałtownego i mocnego hamowania
używa się rzadko w trakcie jazdy.
Po lżejszym naciśnięciu hamulca następuje taka sekwencja zdarzeń:
1) Koła blokują
2) Mija około 20 sekund i siłowniki stoją w miejscu zablokowane
3) Następnie po upływie 20 sekund siłowniki odbijają w ciągu 2-3 sekund.

Czyli jak jest mocne uderzenie powietrza to odbija praktycznie od razu, a jak małe uderzenie to odbijają tak jak opisałem powyżej. Na pewno jest to wina zaworu, ponieważ po wyjęciu węża z zaworu, którym wraca powietrze z przednich
siłowników hamulce odbijają od razu.
Czyli duże ciśnienie zawór wypuszcza od razu, a na małym się blokuje.
Dzięki za schemat, który mi podesłałeś. Mam na myśli ten:
https://www.knorr-bremsesfn.biz/WCMS/Ar ... I90694.pdf

Jest to schemat do modeli zaworów: MB 4673, MB 4674, MB 4683, MB 4689.
Ja mam niestety model MB 4803.
Nie wiem czy na pewno ten schemat jest identyczny jak mojego zaworu.
Niestety takiego jak mój nie znalazłem.
Możliwe, że brakuje u mnie jakiegoś oringu i stąd taka sytuacja jednak bez schematu tego nie sprawdzę...


Post Wysłano: 17 gru 2019, 23:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To jest schemat do twojego zaworu.
Po wpisaniu numeru MB4083 wyświetla ten schemat
Ten tłok powinny trzymać same gumki i tu leży twój problem że siłowniki nie odbijają

Jak masz problem z rozebraniem to trzeba było dmuchnąć powietrze pod ciśnieniem w któryś kruciec na zaworze

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 22 gru 2019, 22:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lip 2019, 21:06
Posty: 28
Samochód: MAN M90

Udało się rozebrać zawór. Trzeba było doprowadzić powietrze z kompresora pod króciec kolankowy widoczny na zdjęciu. To jest ten o najmniejszej średnicy znajdujący się najbliżej tłoczyska, pomiędzy dwoma dolnymi i dwoma górnymi króćcami. Wtedy sam wyszedł.
Czyli dokładnie tak jak podpowiedziałeś.

Obrazek


Cały kanał przy tym króćcu był kompletnie zapchany. Po dokładnym wyczyszczeniu tego kanału, innych mniejszych kanalików, wymianie oringów, nasmarowaniu oringów i innych ruchomych części smarem silikonowym wszystko działa. Hamulce nareszcie normalnie odbijają.
Wielkie dzięki za poświęcony czas, materiały, schematy, podpowiedzi, linki, rady, itd., bo bez Twojej pomocy by się na pewno nie udało.
Wesołych Świąt :)
Pozdrawiam


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: