Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość

Posty: 79
Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 mar 2014, 16:47
Posty: 79

witam. od pewnego czasu czasu mam problem ze zbyt wysokim ciśnieniem w układzie pneumatycznym. zawór przy osuszaczu zbija normalnie, natomiast ciśnienie w układzie hamulcowym nadal rośnie do 12 atmosfer (mierzone manometrem na butli). po wymianie zaworu czterodrożnego problem nie ustał. przyczyną mogą być zawory redukcyjne przy butlach??
pozdrawiam.


Posty: 6077
Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6077
Samochód: Volvo FH

Tak, najprędzej ten przy butlach po lewej obok ostatniego tłumika. Reduktor ciśnienia jest od środka, od strony ramy.

_________________
Etatowy rozkręcacz forum, płatny troll, naczelny prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Awatar użytkownika

Posty: 7245
Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7245
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Czepiasz się 12 bar to normalne ciśnienie, jedynie trzeci obwód ma być 8 bar

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Posty: 1697
Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

12 bar to żaden wyczyn, tyle że nic nie potrzebuje takiego ciśnienia. W Stralisach Cube jest 10 bar ustawione a jako opcja 12, w nowszym haju już jest 12 i fakt opony pompuje dużo lepiej. A jak masz na wskaźniku czerwone pole od 10 czy 12?


Awatar użytkownika

Posty: 7245
Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7245
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

12 bar nic nie potrzebuje, ale dzięki temu można zmniejszyć ilość zbiorników powietrza lub objętość tych zbiorników.
Możesz sobie porównać auta z lat 90 i obecnych gdzie w starszych autach było więcej zbiorników powietrza przy ustawionym ciśnieniu powietrza na 8 bar.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Posty: 1697
Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Kurcze kiedyś miałem Eurostara i tam wskazówka była poza zakresem skali do 12 bar, niewiem ile miał może nawet 13.. :lol:
Z tymi zbiornikami to racja że jest mniej, być może to wynika z ewolucji układów hamulcowych? Kiedyś bęben potrzebował sporego skoku klucza więc może więcej szło w siłowniki? Dziś EBS dokładnie dozuje siłę hamowania i tłoczki w zaciskach robią minimalny ruch...
Tak mi się myśli przynajmniej 8)


Posty: 79
Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 mar 2014, 16:47
Posty: 79

Tak, tyle że kiedyś było dobrze, tzn. Zegary wskazywały ok. 8.5/9 bar i były na zielonym polu, a teraz wychodzą poza skalę (10bar), więc coś jest na rzeczy.


Posty: 6077
Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6077
Samochód: Volvo FH

Wejdź w menu wskaźniki, tam jedną z pozycji jest ciśnienie podane w cyferkach. Przy 10,5 ma załączać się kompresor, przy 12 ma odcinać. Jeśli tak jest, to jest dobrze.

_________________
Etatowy rozkręcacz forum, płatny troll, naczelny prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: