wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

Volvo zbyt wysokie ciśnienie w układzie pneumatycznym
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=48923
Strona 1 z 1

Autor:  marlo123 [ 07 wrz 2019, 17:41 ]
Tytuł:  Volvo zbyt wysokie ciśnienie w układzie pneumatycznym

witam. od pewnego czasu czasu mam problem ze zbyt wysokim ciśnieniem w układzie pneumatycznym. zawór przy osuszaczu zbija normalnie, natomiast ciśnienie w układzie hamulcowym nadal rośnie do 12 atmosfer (mierzone manometrem na butli). po wymianie zaworu czterodrożnego problem nie ustał. przyczyną mogą być zawory redukcyjne przy butlach??
pozdrawiam.

Autor:  Kierownik [ 07 wrz 2019, 18:22 ]
Tytuł:  Re: Volvo zbyt wysokie ciśnienie w układzie pneumatycznym

Tak, najprędzej ten przy butlach po lewej obok ostatniego tłumika. Reduktor ciśnienia jest od środka, od strony ramy.

Autor:  MAN [ 07 wrz 2019, 20:51 ]
Tytuł:  Re: Volvo zbyt wysokie ciśnienie w układzie pneumatycznym

Czepiasz się 12 bar to normalne ciśnienie, jedynie trzeci obwód ma być 8 bar

Autor:  davo76 [ 07 wrz 2019, 21:39 ]
Tytuł:  Re: Volvo zbyt wysokie ciśnienie w układzie pneumatycznym

12 bar to żaden wyczyn, tyle że nic nie potrzebuje takiego ciśnienia. W Stralisach Cube jest 10 bar ustawione a jako opcja 12, w nowszym haju już jest 12 i fakt opony pompuje dużo lepiej. A jak masz na wskaźniku czerwone pole od 10 czy 12?

Autor:  MAN [ 07 wrz 2019, 22:02 ]
Tytuł:  Re: Volvo zbyt wysokie ciśnienie w układzie pneumatycznym

12 bar nic nie potrzebuje, ale dzięki temu można zmniejszyć ilość zbiorników powietrza lub objętość tych zbiorników.
Możesz sobie porównać auta z lat 90 i obecnych gdzie w starszych autach było więcej zbiorników powietrza przy ustawionym ciśnieniu powietrza na 8 bar.

Autor:  davo76 [ 07 wrz 2019, 22:27 ]
Tytuł:  Re: Volvo zbyt wysokie ciśnienie w układzie pneumatycznym

Kurcze kiedyś miałem Eurostara i tam wskazówka była poza zakresem skali do 12 bar, niewiem ile miał może nawet 13.. :lol:
Z tymi zbiornikami to racja że jest mniej, być może to wynika z ewolucji układów hamulcowych? Kiedyś bęben potrzebował sporego skoku klucza więc może więcej szło w siłowniki? Dziś EBS dokładnie dozuje siłę hamowania i tłoczki w zaciskach robią minimalny ruch...
Tak mi się myśli przynajmniej 8)

Autor:  marlo123 [ 08 wrz 2019, 1:32 ]
Tytuł:  Re: Volvo zbyt wysokie ciśnienie w układzie pneumatycznym

Tak, tyle że kiedyś było dobrze, tzn. Zegary wskazywały ok. 8.5/9 bar i były na zielonym polu, a teraz wychodzą poza skalę (10bar), więc coś jest na rzeczy.

Autor:  Kierownik [ 08 wrz 2019, 6:54 ]
Tytuł:  Re: Volvo zbyt wysokie ciśnienie w układzie pneumatycznym

Wejdź w menu wskaźniki, tam jedną z pozycji jest ciśnienie podane w cyferkach. Przy 10,5 ma załączać się kompresor, przy 12 ma odcinać. Jeśli tak jest, to jest dobrze.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/