wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

AETR a rozporządzenie 561/2006
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=48754
Strona 1 z 1

Autor:  Tomek_215 [ 20 cze 2019, 16:19 ]
Tytuł:  AETR a rozporządzenie 561/2006

Witam,

potrzebuję informacji do pracy licencjackiej. Szukałem ale nic konkretnego nie znalazłem. Jak to jest przy przewozach pomiędzy krajami Wspólnoty, EOG a krajami nie podlegającymi pod 561/2006 a będącymi stronami konwencji AETR.

Jak wiadomo 561/2006 jest o wiele bardziej restrykcyjne i obowiązuję w myśl art. 2 ust.:

"2. Niniejsze rozporządzenie stosuje się, niezależnie od kraju rejestracji pojazdu, do przewozu drogowego wykonywanego:
a) wyłącznie na terytorium Wspólnoty; oraz
b) pomiędzy Wspólnotą, Szwajcarią i państwami będącymi stronami umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym."

Jednocześnie punkt 3 mówi:

"3. AETR stosuje się, w miejsce niniejszego rozporządzenia, do międzynarodowego transportu drogowego wykonywanego w części poza obszarami określonymi w ust. 2, do:
a) pojazdów zarejestrowanych we Wspólnocie lub w państwach będących stronami AETR, na całej trasie;
b) pojazdów zarejestrowanych w państwie trzecim, niebędącym stroną AETR, tylko w odniesieniu do części trasy znajdującej się na terytorium Wspólnoty lub państw będących stronami AETR.
Przepisy AETR powinny zostać dostosowane do przepisów niniejszego"


Teraz załóżmy, że jest przewoźnik z Rosji który wykonuje transport do Unii. Jeśli dobrze rozumiem treść rozporządzenia, wjeżdżając na teren wspólnoty jedzie zgodnie z 561/2006, ale na terenie Rosji, Białorusi jechał zgodnie z AETR (inaczej dzielone pauzy, krótsze odpoczynki tygodniowe).

Załóżmy dwa przypadki;

1) przewoźnik który na stałe kursuje UE - RUS
2) przewoźnik który jeździ tylko po RUS, i okazjonalnie trafił mu się kurs do UE.

Co w przypadku kontroli? Skąd kontrolujący ma wiedzieć, które przerwy gdzie zostały zrobione? Jak odniesie się do krótszych przerw tygodniowych?

Autor:  zzx [ 20 cze 2019, 17:15 ]
Tytuł:  Re: AETR a rozporządzenie 561/2006

w tachografie cyfrowym masz kraj rozpoczęcia i zakończenia, a na tarczkach masz miejsce na wpisanie miejscowości poza tym masz dokumenty załadunku - rozładunku,odprawy, paszport ze stemplami granicznymi.
przerwy tygodniowe sa takie same ( no chyba że jestem w błędzie).

Autor:  Tomek_215 [ 20 cze 2019, 17:39 ]
Tytuł:  Re: AETR a rozporządzenie 561/2006

Czyli jeżeli dobrze rozumiem treść rozporządzenia, z chwilą wjechania na teren wspólnoty jedziemy na 561, poza nią na AETR możemy jechać.

No tak najważniejsza kwestia mi umknęła kwestia kraju rozpoczęcia i zakończenia. Nie mniej jednak można mieć chyba czasem wątpliwości czy przerwa 3x 15 min. została zrobiona przed granicą czy po przekroczeniu granicy wspólnoty. Wozisz ze sobą przez miesiąc CMRki, EXy itd. ?

Tak samo czy kontrolujący nie doczepi się o inne odpoczynki tygodniowe, albo np. że podwójna obsada zrobiła tylko 8h pauzy?

Jeśli chodzi o przerwy tygodniowe to dokopałem się do takiej informacji;

"Umowa AETR pozwa­la skrócić odpoczynek tygodniowy wykorzystywany w miejscu normalnej bazy pojazdu do 36 godzin, a przypa­dający poza bazą - do 24 godzin."

Autor:  Rossi [ 20 cze 2019, 21:25 ]
Tytuł:  Re: AETR a rozporządzenie 561/2006

Czas Pracy - Vademecum Kierowcy i Pracodawcy
Sebastian PaluchObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka


Autor:  zzx [ 20 cze 2019, 21:53 ]
Tytuł:  Re: AETR a rozporządzenie 561/2006

ta publikacja to chyba trochę stara?

Autor:  Rossi [ 20 cze 2019, 22:35 ]
Tytuł:  Re: AETR a rozporządzenie 561/2006

Tak patrzę teraz na okładkę i...
no w sumie to tak.
Jednak co do tego, że realizując przewóz z poza UE jedziemy podług AETR nadal aktualne.

Autor:  zzx [ 20 cze 2019, 22:56 ]
Tytuł:  Re: AETR a rozporządzenie 561/2006

to jak raz tak.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/