Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 maja 2019, 17:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 sty 2018, 21:38
Posty: 18

Witam wszystkich, w Scanii R560 zrobiliśmy remont silnika (tuleje, tłoki, pierścienie, panewki) dużo szukałem ile powinno się docierać taki surowy silnik bo niby po zakupie nowego auta pierwszy przegląd po 10 tyś tylko takie auta są wstępnie docieranie na hamowni a po remoncie wszystko jest surowe, znalazłem tylko w scania multi że po remoncie przez 10 tyś km lub 150 h powinno się zostawić układ odmy otwarty tak też mam i teraz moja scania jeździ w lesie z hds, na wlaczonej pompie ma 600 obr/min i od remontu zrobiłem 1500 km ale czas pracy silnika to niecałe 80 h z czego 35 h na pompie. Czy jest w stanie się ktoś do tego odnieść jak to jest z tymi godzinami czy wgl sens brać to pod uwagę?


Post Wysłano: 20 maja 2019, 19:10

Co do docierania silnika po remoncie jest kilka złotych zasad, które warto stosować:
-Docieranie powinno się odbywać podczas jazdy z możliwie zmiennymi obrotami z częstymi hamowaniami silnika oczywiście wszystko w ramach rozsądku.
-Unikać należy docierania na postoju nie ma to sensu, a jedynie zaszkodzi, silnik powinien być pod obciążeniem.
-Nie używamy pełnej mocy silnika zwłaszcza w pierwszych godzinach pracy, nie można doprowadzić do nadmiernego przegrzewania.
-Należy dbać o olej w silniku, w twoim przypadku jak zrobiłeś już 1500 km warto pomyśleć o wymianie oleju. Wprawdzie przebieg nieduży ale podczas składania zostaje zawsze trochę syfu z pierwszą wymianą oleju wszystko zejdzie i nie będzie niepotrzebnie krążyć po silniku. Jak upierał byś się koniecznie przy tym by nie zmieniać oleju to wymień chociaż filtry oleju gwarantuję Ci że nawet przy tak małym przebiegu będą strasznie zasyfione.


Post Wysłano: 20 maja 2019, 21:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 sty 2018, 21:38
Posty: 18

Dziękuję za odpowiedź, co do samego docierania powiedzmy, że coś tam wiem chociaż pierwszy raz jestem w tej sytuacji i wszyscy mówią a ja tak robię czyli jazda na pół gazu, ojciec swoje auto tak docieral bo mu po milionie w xf95 tłoki wypaliło i teraz ani oleju nie bierze zakopcic wiadomo musi w końcu jest moc to i dym musí być, ale czy te godziny pracy silnika na pompie co nie jest praca na biegu jałowym bo silnik jest obciążony można liczyć do tego docierania czy lepiej się skupić na kilometrach?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: