wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

MAN TGM 12.290 Problem z płynem chłodzącym i cisnieniem w zbiorniczku wyrównawczym.
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=48363
Strona 1 z 1

Autor:  Przemekjunior [ 14 sty 2019, 21:12 ]
Tytuł:  MAN TGM 12.290 Problem z płynem chłodzącym i cisnieniem w zbiorniczku wyrównawczym.

Witam od jakiegos czasu w aucie zaczeło ubywać płynu chłodniczego i jest dość spore cisnienie po odkreceniu zbiorniczka cisnienie "wylatuje" i plyn podnosi sie do góry ale i tak jest mniej niz na początku. Man z rocznika 2012 ponad 620000 przebiegu. Test nie pokazal CO2 w układzie.
Jeśli dokładnie nie wytłumaczylem to czekam na ptania.
Co może być przyczyną ?
Dodam ze samochód normalnie odpala ma sile, nie kopci w oleju nie ma płynu .

Autor:  zzx [ 14 sty 2019, 21:34 ]
Tytuł:  Re: MAN TGM 12.290 Problem z płynem chłodzącym i cisnieniem w zbiorniczku wyrównawczym.

zajrzyj do sprężarki - tam pewnie leży przyczyna.

Autor:  Przemekjunior [ 14 sty 2019, 21:38 ]
Tytuł:  Re: MAN TGM 12.290 Problem z płynem chłodzącym i cisnieniem w zbiorniczku wyrównawczym.

W sprezarce wyieniona głowica i uszczelki... chyba ze zle wymienil ...


Cytuj:
zajrzyj do sprężarki - tam pewnie leży przyczyna.

Autor:  NiktNicNieWie [ 19 lut 2019, 13:24 ]
Tytuł:  Re: MAN TGM 12.290 Problem z płynem chłodzącym i cisnieniem w zbiorniczku wyrównawczym.

Witam, dalej ten temat pociągnę, też mi się tworzy ciśnienie w tga 26.480 2004r. ale jak powoli odkręcam korek to tylko syczy i płynu nie wyrzuci. Jak gwałtownie odkręcę to wyleje się go niewiele ok. 200 ml- ale z taką rdzawą mazią. Zacząłem od zmiany korka na zbiorniczku wyrównawczym (2 nowe korki) ale nic to nie dało. Czasem podczas jazdy przestaje lecieć ciepłe powietrze i muszę na maksa ogrzewanie odkręcić wtedy ciepłe leci. Mam tez taki tester z płynem zatyczka do zbiorniczka chłodnicy, zabarwił się i wskazał, że spaliny idą do układu chłodzenie.
EGR mam nie zaślepiony.
Pytanie moje od czego mechanik zacznie rozpoznanie awarii, pytam dlatego żebym wiedział o czym do mnie mówi.
pozdrawiam

Autor:  MAN [ 19 lut 2019, 14:06 ]
Tytuł:  Re: MAN TGM 12.290 Problem z płynem chłodzącym i cisnieniem w zbiorniczku wyrównawczym.

Od wymiany uszczelek pod głowicami, tym bardziej że ktoś jeździł na wodzie zamiast płynu chłodniczego

Autor:  NiktNicNieWie [ 19 lut 2019, 15:17 ]
Tytuł:  Re: MAN TGM 12.290 Problem z płynem chłodzącym i cisnieniem w zbiorniczku wyrównawczym.

To ten syf w postaci rdzawego płynu jest od tego, że ktoś jeździł kiedyś na wodzie ?

Swojego czasu próbowałem się tego pozbyć: odkręcałem korek spustowy od chłodnicy wąż z wodą i płukanie. Później trochę jazdy i od nowa, nawet chłodnicę dobrą starą wymieniłem na nową.
Efekt - bez zmian, ten rdzawy płyn ciągle się tworzył mimo, że auto zalane płynem chłodniczym po płukaniu.
Może ten intrader musi być wyjęty i jego chłodnica wyczyszczona - nie wiem poddałem się :(

Autor:  SlawekDxI [ 19 lut 2019, 16:10 ]
Tytuł:  Re: MAN TGM 12.290 Problem z płynem chłodzącym i cisnieniem w zbiorniczku wyrównawczym.

No kamień z wody

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka


Autor:  Kierownik [ 19 lut 2019, 16:17 ]
Tytuł:  Re: MAN TGM 12.290 Problem z płynem chłodzącym i cisnieniem w zbiorniczku wyrównawczym.

To nie kamień. To rdza, cały blok, tuleje to wszystko gnije od środka. Trudny temat, coś słyszałem o jakichś domowych sposobach żeby zakończyć to rdzewienie, jak wlanie do układu mydła w płynie, czy kostki od zmywarki, ale jakoś nie wierzę w skuteczność.

Ja to bym sprzedał ten wóz, bo ta motorownia się kończy. Zaraz coś ugnije, puści, tuleja opadnie, coś się rozszczelni.

Autor:  MAN [ 19 lut 2019, 17:21 ]
Tytuł:  Re: MAN TGM 12.290 Problem z płynem chłodzącym i cisnieniem w zbiorniczku wyrównawczym.

Według teorii to trzeba by płukać silnik wodą destylowaną a nie kranówą.
Jak chcesz się pozbyć rdzy to wlej octu, tylko jeśli coś już jest przegnite to z tego może zrobić się durszlak jak rdza puści

Autor:  NiktNicNieWie [ 19 lut 2019, 18:35 ]
Tytuł:  Re: MAN TGM 12.290 Problem z płynem chłodzącym i cisnieniem w zbiorniczku wyrównawczym.

Cytuj:
To nie kamień. To rdza, cały blok, tuleje to wszystko gnije od środka. Trudny temat, coś słyszałem o jakichś domowych sposobach żeby zakończyć to rdzewienie, jak wlanie do układu mydła w płynie, czy kostki od zmywarki, ale jakoś nie wierzę w skuteczność.

Ja to bym sprzedał ten wóz, bo ta motorownia się kończy. Zaraz coś ugnije, puści, tuleja opadnie, coś się rozszczelni.
25.02.2015 zakładałem taki wątek, że płyn idzie do komory spalania. Mechanik rozebrał silnik a ja w życiu takiego czegoś nie widziałem, wszystko zgniłe, wżery gołym okiem widoczne.
mechanik mnie pytał:
Czy Pan kupił auto po powodzi ?

Autor:  hans [ 19 lut 2019, 20:33 ]
Tytuł:  Re: MAN TGM 12.290 Problem z płynem chłodzącym i cisnieniem w zbiorniczku wyrównawczym.

O kurde niezly klops. A poczciwe 30stki i inne Ursusy po 20 lat na wodzie i nie gnija :shock:

Autor:  WSP SPOŁEM [ 11 mar 2019, 8:16 ]
Tytuł:  Re: MAN TGM 12.290 Problem z płynem chłodzącym i cisnieniem w zbiorniczku wyrównawczym.

Cytuj:
Witam, dalej ten temat pociągnę, też mi się tworzy ciśnienie w tga 26.480 2004r. ale jak powoli odkręcam korek to tylko syczy i płynu nie wyrzuci. Jak gwałtownie odkręcę to wyleje się go niewiele ok. 200 ml- ale z taką rdzawą mazią. Zacząłem od zmiany korka na zbiorniczku wyrównawczym (2 nowe korki) ale nic to nie dało. Czasem podczas jazdy przestaje lecieć ciepłe powietrze i muszę na maksa ogrzewanie odkręcić wtedy ciepłe leci. Mam tez taki tester z płynem zatyczka do zbiorniczka chłodnicy, zabarwił się i wskazał, że spaliny idą do układu chłodzenie.
EGR mam nie zaślepiony.
Pytanie moje od czego mechanik zacznie rozpoznanie awarii, pytam dlatego żebym wiedział o czym do mnie mówi.
pozdrawiam
Ja bym zaczął od zaślepienia EGR oczywiście chłodniczki są wadliwe i pękają ale dopiero widać jak się da na stół do sprawdzania głowc poprawione można kupić ok 2000

Autor:  NiktNicNieWie [ 20 paź 2019, 18:38 ]
Tytuł:  Re: MAN TGM 12.290 Problem z płynem chłodzącym i cisnieniem w zbiorniczku wyrównawczym.

Po wszystkich Waszych podpowiedziach napiszę, że nic z tym nie zrobiłem do tej pory. Auto jeździ, ciśnienie w układzie jak wcześniej pisałem. Może tylko taka różnica że raz na 2-3 tygodnie muszę dolać płynu chłodniczego do układu ok. 4-5 litrów.
Tak sobie tłumaczę, że jeżdżę dużo na retarderze :?: a może gdzieś znika

EGR przy dłuższym pobycie na warsztacie zaślepię.
pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/