wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

Man tga d20 440. Edc 03779-01
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=47893
Strona 1 z 2

Autor:  Matkuk [ 04 lip 2018, 16:46 ]
Tytuł:  Man tga d20 440. Edc 03779-01

Witam mam problem z bledem EDC 03779-01. Wtryski sprawdzone jeden zostal zregenerowany. Wymieniony zawor Mprow i zawor na pompie, a blad dalej sie zapala co moze byc jeszcze przyczyna auto odpala idealnie czy zimne czy cieple nawet po weekendzie.

Prosze o pomoc rece juz opadaja

Autor:  MAN [ 05 lip 2018, 14:04 ]
Tytuł:  Re: Man tga d20 440. Edc 03779-01

Za niskie ciśnienie paliwa na zasilaniu pompy

Autor:  Matkuk [ 05 lip 2018, 16:52 ]
Tytuł:  Re: Man tga d20 440. Edc 03779-01

Myslisz kolego ze pompa?? Wypatrzylem kody bledow w necie to jest opisany jako wyciek na szynie

Autor:  użytkownik usunięty [ 05 lip 2018, 16:56 ]
Tytuł:  Re: Man tga d20 440. Edc 03779-01

A czy wyciek nie powoduje obniżenia ciśnienia w układzie? Owszem, może to spowodować.

A jeśli lubisz polemizować to z Kornelem (MAN) w kwestii aut spod znaku lwa jesteś skazany na porażkę. MAN zjadł zęby na tych autach.

Autor:  Matkuk [ 05 lip 2018, 18:50 ]
Tytuł:  Re: Man tga d20 440. Edc 03779-01

Czyli od czego zaczac wymiany ???

Autor:  MAN [ 06 lip 2018, 0:20 ]
Tytuł:  Re: Man tga d20 440. Edc 03779-01

Napisałem że może być za niskie ciśnienie paliwa po stronie zasilania.
Np. Gdy układ paliwowy jest za powietrzny też potrafi wywalić błąd 3779 - 01
Pytanie czy tylko ten błąd występuje w pamięci sterownika edc?
Jeśli oprócz tego 3779 masz w pamięci błąd 94 to szukaj problemu po stronie zasilania
Jeszcze masz na szynie common rail zawór bezpieczeństwa który też może przepuszczac paliwo

Na pompie masz dwa zawory

Autor:  Matkuk [ 06 lip 2018, 5:50 ]
Tytuł:  Re: Man tga d20 440. Edc 03779-01

Wywala tylko 3779 i zaden inny.

Autor:  MAN [ 06 lip 2018, 8:01 ]
Tytuł:  Re: Man tga d20 440. Edc 03779-01

Na wyświetlaczu wywala tylko ten błąd, czy w pamięci sterownika edc?

Autor:  Matkuk [ 06 lip 2018, 18:19 ]
Tytuł:  Re: Man tga d20 440. Edc 03779-01

Na wyswietlaczu. Zmienilem szyne nowy mprow dozownik na pompie wszystkie wtryski dobre. Dodam ze swieci sie chmurka pod zegarami

Autor:  MAN [ 06 lip 2018, 18:36 ]
Tytuł:  Re: Man tga d20 440. Edc 03779-01

To zobacz w menu diagnoza jakie są za pamietane błędy edc
Jeśli to euro 5 to masz problem z adblu jak się pali żółta chmurka

Autor:  Matkuk [ 06 lip 2018, 18:47 ]
Tytuł:  Re: Man tga d20 440. Edc 03779-01

No niestety euro 4. Ale rano zobacze bledy i wpisze tu.

Autor:  Matkuk [ 07 lip 2018, 8:14 ]
Tytuł:  Re: Man tga d20 440. Edc 03779-01

Bledy zapamietane Edc 03781-01 pas, 03779-01 pas, 03099-06 pas, 03077-03 pas, 01079-05 pas, 03792-10 pas, 02785-01 pas, 00081-01 pas, 03789-06 pas,

Autor:  MAN [ 07 lip 2018, 12:48 ]
Tytuł:  Re: Man tga d20 440. Edc 03779-01

3781 zawór na szynie common rail jest otwarty
3779 wyciek z szyny common rail
3099 czujnik ciśnienia paliwa szyna common rail problem z połączeniem elektrycznym
3077 blokada rozrusznika
1079 zasilanie czujnika ciśnienia paliwa common rail
3792 czujnik temperatury spalin w rurze wydechowej przed tłumikiem brak połaczenia
2785 nie mam takiego błedu
81 czujnik ciśnienia spalin, za duze ciśnienie spalin masz zapchany katalizator w tłumiku
3789 Czujnik ciśnienia różnicowego spalin lub czujnik ciśnienia względnego spalin
Monitorowanie limitów napięcia i blokowania AP
Reakcja systemu: Specyfikacja wartości domyślnej

do sprawdzenia masz tłumik skoro zapala się kontrolka od spalin , według błędów zapchany tłumik oraz brak połączenia z czujnikiem temperatur spalin.
Co do błędu 3779 trzeba się skupić na czujniku który znajduje się na szynie common rail a dokładnie połączenia elektryczne i sam przewód. Czujnik jest połączony bez pośrednio z sterownikiem EDC
Czasami zdarza się ze niema dobrego przejścia na pinach w tej dużej wtyczce w sterowniku EDC
wyciągnij wtyczkę od wtryskiwaczy i zobacz czy nie dostaje się olej do sterownika EDC

Na początek jak masz możliwość to wykasuj wszystkie błędy z sterownika EDC lub odczytaj błędy z sterownika EDC przy włączonym silniku aby zobaczyć które błędy są wtedy aktywne a które były spowodowane podczas grzebania przy silniku czyli pasywne

Autor:  Kierownik [ 07 lip 2018, 13:37 ]
Tytuł:  Re: Man tga d20 440. Edc 03779-01

Mnie się wydaje, że MAN powinien pobierać jakieś gifty za uzdrawianie tych padlin.
W serwisie pewnie nie słyszeli o pewnych procedurach które w sumie dość cierpliwie tłumaczy.

Jak nie gifty, to może donaty na serwer, albo chociaż kratka Tyskiego podesłana na zlot pod Iveco z Oleśnicy, albo Dafa pewnego buńczucznego użytkownika.
MAN będzie czy nie, kratka na pewno się nie zmarnuje 😀.
W sumie to ze dwie, bo z pół to sam pochłonę :D .

Autor:  chodko [ 07 lip 2018, 20:09 ]
Tytuł:  Re: Man tga d20 440. Edc 03779-01

Chętnie dołożę się do kratki.Pozdrawiam.

Autor:  Matkuk [ 07 lip 2018, 20:10 ]
Tytuł:  Re: Man tga d20 440. Edc 03779-01

I teraz tak. Czujnik na szynie podmieniony przewody sprawdzone w komputerze sucho. Pompa podmieniona wszystko sprawdzone i blad wyskakuje dalej 3779. Czy to moze bys od tych czujnikow na wydechu??

Autor:  MAN [ 07 lip 2018, 20:29 ]
Tytuł:  Re: Man tga d20 440. Edc 03779-01

Na pałe to można wymienić pół silnika
Jakie są błędy aktywne na pracującym silniku
Przy euro 4 czujniki mają jedynie wpływ że się pali żółta kontrolka i przy okazji brak mocy oraz kopcenie na czarno przez zatkany tłumik
Sprawdź przejście na przewodach od czujnika
PIN sterownik
61 przewód 68375 masa
80 przewód 68376 sygnał z sterownika
43 przewód 60165 zasilanie 5V
Tak jak pisałem czasem wystarczy poruszać wtyczką od sterownika edc lub dogiac piny aby było przejście na czujnik.
Zawsze możesz pomierzyc napięcie na wtyczce od czujnika ciśnienia
Jescze możesz sprawdzić zawór bezpieczeństwa na szynie common rail, na początek zobacz czy przewód który jest przykrecony do zaworu jest ciepły, gorący jeśli jest to go odkrec i zobacz czy zawór nie puszcza paliwa
Taki mały myk jak sprawdzić zawór bezpieczeństwa, na pracującym silniku odlacz wtyczkę od zaworu Mprop wtedy powinno wybić zawór na szynie common rail
Co nie zmienia faktu że może zawór przepuszczac paliwo w pozycji zamknięty ale wtedy powinnes mieć problemy z uruchomieniem silnika

Autor:  bibor80 [ 07 lip 2018, 20:49 ]
Tytuł:  Re: Man tga d20 440. Edc 03779-01

Cytuj:
Mnie się wydaje, że MAN powinien pobierać jakieś gifty za uzdrawianie tych padlin.
W serwisie pewnie nie słyszeli o pewnych procedurach które w sumie dość cierpliwie tłumaczy.

Jak nie gifty, to może donaty na serwer, albo chociaż kratka Tyskiego podesłana na zlot pod Iveco z Oleśnicy, albo Dafa pewnego buńczucznego użytkownika.
MAN będzie czy nie, kratka na pewno się nie zmarnuje [emoji3].
W sumie to ze dwie, bo z pół to sam pochłonę :D .
Kieras Ty jesteś biznesmen to sam powinieneś tym bidnym kierowcą przywieźć jakaś skrzynkę na zachętę. Może jakiś by się skusił na robotę u Ciebie.
Ja czytam te posty użytkownika Man i się zastanawiam skąd taka wiedza.
Czy swoje auto tak reperował czy wcześniej w jakimś serwisie robił?
Chwali się , że potrafi się tą wiedzą podzielić.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


Autor:  MAN [ 07 lip 2018, 21:25 ]
Tytuł:  Re: Man tga d20 440. Edc 03779-01

Wiedza poparta stycznościa z tą marką od 26 lat.
Poparta jakąś tam praktyką araz posiadaną literaturą do MANa.
Nie u mnie nie było takiego przypadku.
Tak pazatym wyjeżdżam na Rosję i nie mam czasu aby się dokładnie rospisywac krok po kroku co i jak sprawdzić według procedur mana
Widzę że zatkany tłumik w euro 4 to standard, bo znam kilka przypadków

Autor:  Kierownik [ 07 lip 2018, 21:29 ]
Tytuł:  Re: Man tga d20 440. Edc 03779-01

Ludzie jak nie mają problemów to sobie na siłę szukają.
Ja z MANem nie znamy się. W ogóle, nie widzieliśmy się, nie gadaliśmy na PW, w sumie to średnio go lubię.
Ale k u r w a, koleś za darmoche daje wiedzę za którą w serwisie zapłacił by serwisie x 5, lub x 20.
Jeśli Cię to boli, to nie korzystaj, poprostu.

Żale na mnie, bóle wyrażaj w paszkwilu do Harnasia, lub moderacji. Powodzenia.

K aaaaa rwa, że też ludzie se tak łatwo szukają problemów.


Elooo...
:wink:

Kierowcom się pisze, urwa jego mać!
Jeśli nazwę swojego i mojego zawodu piszesz z błędem, to kim Ty niby urwa jesteś, żeby mnie poprawiać.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/