Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lis 2014, 21:46
Posty: 6

Przez prawie 10 lat pracowałem jako mechanik autobusów MERCEDES i MAN, naprawiając i diagnozując setki usterek. Obecnie przesiadłem się na silniki lotnicze, ale szkoda mi zaprzepaścić zdobytą wiedzę przy autobusach.
Wiem, jak trudne bywa czasami szybkie znalezienie przyczyny awarii i skutecznej metody naprawy.

Dlatego stworzyłem bazę danych online, zawierającą już kilka tysięcy sprawdzonych przypadków usterek wraz z ich rozwiązaniami.
To narzędzie, które może zaoszczędzić Twój czas i ułatwić pracę.

Wiem, ze istnieje XENTRY czy MAN-Cats ale nie zawsze są one dostępne, a czasami nie zawierają wszystkich informacji potrzebnych do szybkiej diagnozy w konkretnym przypadku.

Wiem, że wielu z Was boryka się z podobnymi problemami, dlatego postanowiłem stworzyć coś, co pomogło mi w pracy a teraz może pomóc innym.

📌 Co znajdziesz w bazie?
✅ Opisy usterek wraz z kodami błędów często ze zdjęciami obrazującymi problem
✅ Możliwe przyczyny problemu
✅ Sprawdzone sposoby naprawy
✅ Dodatkowe informacje techniczne

🔧 Dlaczego warto dołączyć?
Wspólnie możemy stworzyć unikalną bazę wiedzy dla mechaników autobusów MAN/MERCEDES, ułatwiając sobie codzienną pracę.

📩 Jak możesz pomóc?
Wystarczy, że podzielisz się swoimi doświadczeniami!
Jeśli spotkałeś się z nietypową usterką lub masz skuteczny sposób jej rozwiązania, prześlij swoje informacje przez dostępny formularz na stronie bazy danych
Każda informacja to kolejny krok do stworzenia solidnej bazy wiedzy, która pomoże nam wszystkim.

Warto pdzielić się swoim doświadczeniem zdobytym podczas codziennej pracy przy diagnozowaniu i naprawie konkretnych usterek. Istnieje opcja zgłaszania takich przypadków bezpośrednio z poziomu internetowej bazy danych.

Przykładowy scenariusz:
Załóżmy, że masz do czynienia z pojazdem, w którym występuje problem z drzwiami. Konkretnie – system zgłasza aktywny alarm otwartej rampy dla wózka inwalidzkiego, mimo że rampa jest fizycznie zamknięta, i przez to drzwi nie dają się zamknąć.
Podłączasz komputer diagnostyczny i w systemie XENTRY odczytujesz aktywny błąd:
FPS 3000 – zwarcie, moduł 3, wtyczka 4, pin 2.

Jest to pewna wskazówka, ale nie precyzuje dokładnej lokalizacji usterki.

Po kilku godzinach diagnostyki dochodzisz do wniosku, że przyczyną problemu jest zwarcie na komponencie nr 45B04 – czyli na czujniku rampy wózka inwalidzkiego.

Po sprawdzeniu czujnika i jego okablowania okazuje się, że biały przewód nr 4008, biegnący do czujnika rampy, uległ zwarciu do masy. Przyczyną jest przetarta izolacja w wyniku wibracji, co miało miejsce gdzieś nad tylnymi drzwiami pojazdu.
Jak dobrze wiemy, w autobusach okablowanie prowadzone jest wzdłuż ramy, a jego mocowanie często nie jest idealne. Każdy model pojazdu ma specyficzne miejsca, w których najczęściej dochodzi do tego typu awarii.
Aplikacja diagnostyczna XENTRY dostarczana przez MERCEDES nie wskaże tak szczegółowych informacji. Jednak doświadczenie zdobyte podczas codziennych napraw konkretnego modelu – już tak.

Cel bazy danych
Główną ideą jest gromadzenie i udostępnianie takich informacji, aby w przyszłości, przy podobnych usterkach, mechanicy mogli znacznie skrócić czas diagnozy i naprawy.

BUS Support – baza usterek MERCEDES CITARO & MAN
Link do bazy usterek on-line podam na priv jeśli ktoś jest zainteresowany. Bazę danych tworzyłem sam, ale przy współpracy już nawet kilku innych mechaników może ona nabrać dużej wartości merytorycznej.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6056
Samochód: Volvo FH

Dobrze że nikt nie wpadł na koncept stworzenia takiej bazy danych dla Kanii. Przecież to by na opłatę za serwer nie zarobiło :).
Kanio się nie psujii, Kanio najlepso :D .

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lis 2014, 21:46
Posty: 6

Cytuj:
Dobrze że nikt nie wpadł na koncept stworzenia takiej bazy danych dla Kanii. Przecież to by na opłatę za serwer nie zarobiło :).
Kanio się nie psujii, Kanio najlepso :D .

Masz jakieś solucje dla Scanii? Jeżeli tak to możemy wprowadzić je do bazy danych.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lis 2014, 21:46
Posty: 6

Link do bazy wsparcia technicznego dla autobusów MERCEDES / MAN / SCANIA

https://rrawicz-repository.cba.pl/garag ... rt_pl2.php

Zapraszam do dzielenia się własnym doświadczeniem przy usuwaniu usterek


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: