Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2017, 16:48
Posty: 3

Witam, w DAFie XF105 zamontowałem 4 obysówki Helli, czyli 8 żarówek po 10w każda. Podpięte jest to pod światło pozycyjne. Czy niezbędny w tym przypadku jest też przekaźnik? Dzisiaj kupiłem taki: https://www.trans-tel.pl/obrazki/duze/2115_2_144.jpg Czy muszę go montować? Jeśli tak, to byłoby fajnie, jakby ktoś wykonał w miarę prosty schemat podłączenia. Nie jestem elektrykiem i nie bardzo znam się na tych kwestiach. Pozdrawiam.


Pod światło pozycyjne podpięte 80 wat (8x10W)?
Powiem Ci, że odważny jesteś.
Takie rzeczy najlepiej podpinać przez przekaźnik. A w zasadzie to tylko i wyłącznie przez przekaźnik. I to oprócz tego, z dodatkowymi bezpiecznikiem i puszczone sterowanie przez osobny wyłącznik.
Jest możliwość rozrysowania tego na schemacie, tylko czy masz na tyle samozaparcia i chęci, by bawić się samemu w kabelkologię?
Ale dobra, jako, że nie mam możliwości rozrysowania, postaram się opisać w miarę obrazowo.
BLK - czarny (masa)
RED - czerwony (+24V)
WHT - biały (sterowanie)
ORN - pomarańczowy (oświetlenie)

Zacisk nr 86 łączysz za pomocą czarnego przewodu z masą pojazdu. Zacisk 85 łączysz białym przewodem ze światłem pozycyjnym. Pomiędzy punktem świateł pozycyjnych a zaciskiem 85 wstawiasz włącznik. W skrzynce bezpieczników, na wysokości nóg pasażera masz listwę +24V, skąd prowadzisz przez dodatkowy bezpiecznik (może być 5A) czerwonym przewodem na zacisk przekaźnika nr 30. Za pomocą pomarańczowego przewodu łączysz wszystkie dodatkowe obrysówki z zaciskiem przekaźnika nr 87.

Zasada działania: