Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: STAR 38??
Post Wysłano: 25 gru 2009, 1:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 cze 2009, 20:26
Posty: 56
GG: 12655334
Lokalizacja: Dzierżoniów

witam wszystkich:) hm mój ojciec jezdzil w pks i z jego opowiesci dowiedzialem ze swego czasu w pks jezdzily maszyny Star 28 ze skrzynia z 200-tki i nazywane one byly jako
Star 38,slyszal ktos z was o tym?? :)

_________________
"Ten świat aż taki straszny wcale nie jest,
przestań mówić,że straciłeś już nadzieję,
najgorsze co cię może spotkać niestety to ciepłe piwo i zimne kobiety" :)


Tytuł: Re: STAR 38??
Post Wysłano: 25 gru 2009, 18:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 cze 2007, 14:11
Posty: 639
GG: 2158946
Samochód: Fiat CC 700 31PS
Lokalizacja: DK1 SPS

Widziałem już coś takiego, zamiast starego, metalowego znaczka 28 było 38, ale przyznam, żę nie wiedziałem dokłądnie, że tam siedzi skrzynia z 200 :D

_________________
B-8.12.2010
C-6.02.2013
C+E-23.07.2013
KW-11.03.2013


Tytuł: Re: STAR 38??
Post Wysłano: 26 gru 2009, 14:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sty 2009, 23:24
Posty: 463
Lokalizacja: Ryki

mój tata jeździł kiedyś starem 28 w STW z całym osprzętem od 200 :wink: a czy to się nazywało 38 to już nic nie powiem, bo nie wiem :roll:


Tytuł: Re: STAR 38??
Post Wysłano: 26 gru 2009, 17:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2005, 13:02
Posty: 186
GG: 6339605
Samochód: STAR 244 GBA Pożarniczy
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

STAR 38, to nic innego jak powiązanie samochodu STAR 25/27 i jego dalsze rozwiązania prototypowe, STAR 38 nigdy nie istniał, owszem STAR 83 ale tylko jako prototyp i nigdy nie wszedł do produkcji seryjnej
1-STAR A 83 Z kabin ą typu K-26,jak w prototypie pojazdu STAR 25
Obrazek
2-STAR A 830- kabina typu M1
Obrazek
Są lub były serwisowe książki w tytule opisane jako ''STAR 38'' lecz to jest bzdurai tylko zmyłka ówczesnego przemysłu.Pozdrawiam

_________________
Z wojskowym pozdrowieniem CZOŁEM


Tytuł: Re: STAR 38??
Post Wysłano: 26 gru 2009, 20:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2007, 21:50
Posty: 317
GG: 4628636
Lokalizacja: Warszowice

Arku pametasz te Twoje /moje dwie ksiązki z zółtą i zieloną okładką, poszperałem w nich i nic tam nie pisze o starze 38,
aczkolwiek w PRL-u, był jak piszesz STAR A 83, z napędem 6x2,układ nośny pochodził z STAR-a 25/27układy kierowniczy i hamulcowy z STAR-a 27.

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.


Tytuł: Re: STAR 38??
Post Wysłano: 29 sty 2010, 12:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2006, 14:43
Posty: 199
GG: 3692341
Lokalizacja: Piaski WLKP

Mój ojciec jak pracował w GS Sch to mówił że mieli Stara 38. Był dokładnie jak mówią koledzy, piec był od 28 a skrzynia biegów była od 200, jednaj samochód ten więcej stał na kanale niż jeździł bo był bardzo zawodny, po prostu skrzynia biegów była niekompatybilna z silnikiem w efekcie czego często coś się psuło, Jak byłem dzieckiem i chodziłem do taty do pracy to stał na placu jako dawca organów, pamiętam go jakby to było wczoraj i ten aluminiowy znaczek -38- na boku kabiny.
Pozdrawiam.

_________________
Iveco TurboStar is live for long time !!

KTO SZYBKO JEDZIE TEGO WOLNO NIOSĄ !!!!

Iveco TurboStar - ukończony
Jelcz C-423 - w budowie


Tytuł: Re: STAR 38??
Post Wysłano: 29 sty 2010, 18:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2007, 21:50
Posty: 317
GG: 4628636
Lokalizacja: Warszowice

Cytuj:
Mój ojciec jak pracował w GS Sch to mówił że mieli Stara 38. Był dokładnie jak mówią koledzy, piec był od 28 a skrzynia biegów była od 200, jednaj samochód ten więcej stał na kanale niż jeździł bo był bardzo zawodny, po prostu skrzynia biegów była niekompatybilna z silnikiem w efekcie czego często coś się psuło, Jak byłem dzieckiem i chodziłem do taty do pracy to stał na placu jako dawca organów, pamiętam go jakby to było wczoraj i ten aluminiowy znaczek -38- na boku kabiny.
Pozdrawiam.
Jak można jeżdzic czymś, czego niema....
FSC "Star" produkowała następujące modele samochodów ciężarowych:
Star
Star N50 (prototyp)
Star N51 (prototyp)
Star N52 - (1952-1957)
Star 20 - (1948-1957)
Star 21 - (1957-1960)
Star 25 - (1960-1971)
Star 27 - (1962-1971)
Star 28 - (1968-1989)
Star 29 - (1968-1983)
Star 66 - (1958-1965)
Star 200 - (1975-1994)
Star 244 - (1975-2000)
Star 266 - (1973-2000)
Star 266M - (2001-2006)
Star 660 - (1965-1983)
Star 742 - (1990-2000)
Star 744 - (1992-2000)
Star 944 - (2000-2006)
Star 1144 (prototyp)
Star 1266 (prototyp)
Star 1344 (prototyp)
Star 1366 (prototyp)
Star 1142 - (1986-2000)
Star 1466 - (2001-2006)
Star 8.125 - (1998-2000)
Star 12.155 - (1998-2000)
Star seria S2000 - (2000-2004)
W skład rodziny S2000 wchodziły następujące modele: 8.117, 10.157, 12.157, 12.227, 13.227, 14.227, 15.227 seria ta była identyczna z rodziną samochodów MAN L2000. W latach 2004 - 2007 samochody Star S2000 produkowane były w Austrii.

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.


Tytuł: Re: STAR 38??
Post Wysłano: 06 lut 2010, 18:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2010, 16:08
Posty: 1
GG: 0

Witam mimo wszystko STAR 38 jednak istniał.Znaczek "38" na kabinie był'.Praktycznie był to 28 z skrz. biegów oraz serwem i pompą z 200.Był wolniejszy od 28-przełożenie mostu jak w 28 a skrz. z 200 miała 5 bezpośrednią.W kabinie zegar z powietrza miał "zielone pole""6,2-7,3 jak w 200.Z przodu pod zderzakiem był wyprowadzony przewód do awaryjnego zasilania powietrzem{holowanie}jak w 200.W przypadku naprawy sprzęgła trzeba było ściągać pas ham.ręcz.-skrz.b.haczyła o poprzeczkę ramy.-wał od skrz. do łożyska był krótszy.Faktycznie 38 w statystykach FSC nie figuruje ale ins.obsł.STAR 28/29/38 która była swego czasu do kupienia. Nie mija się z prawdą. Pozdrawiam stary wyjadacz.


Tytuł: Re: STAR 38??
Post Wysłano: 06 lut 2010, 19:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Jaki był sens budowania takiego samochodu, skoro i tak najsłabszym elementem Stara 28 był silnik, a wymieniano skrzynię biegów.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł: Re: STAR 38??
Post Wysłano: 07 lut 2010, 2:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 cze 2009, 20:26
Posty: 56
GG: 12655334
Lokalizacja: Dzierżoniów

Akurat tutaj nie ma się co dziwić,w czasach tzw. Komuny bezsensowne konstrukcje,projekty itp były na porządku dziennym.pytałem ojca mówi że wszystko było jak w rechocie(28.)a jedynie skrzynia była z 200ki co dawało jedynie synchronizację.w internecie w zbiorach narodowych Ossolineum odszukałem książkę obsługo i naprawy "Star28/29/38" :)

_________________
"Ten świat aż taki straszny wcale nie jest,
przestań mówić,że straciłeś już nadzieję,
najgorsze co cię może spotkać niestety to ciepłe piwo i zimne kobiety" :)


Tytuł: Re: STAR 38??
Post Wysłano: 09 lut 2010, 19:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2005, 13:02
Posty: 186
GG: 6339605
Samochód: STAR 244 GBA Pożarniczy
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

co do samochodu STAR 38 już wyjaśniam,było kilka egzemplarzy owego pojazdu od samochodu STAR 28 różnił się jedynie troszkę innym zestopniowaniem skrzyni przekładniowej, wszystko inne było takie same jak w starze 28.Pozdrawiam

_________________
Z wojskowym pozdrowieniem CZOŁEM


Tytuł: Re: STAR 38??
Post Wysłano: 26 lut 2010, 21:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2010, 21:16
Posty: 1
GG: 0

Star 38 istniał,woziłem się takim była to akurat chłodnia. Co do spraw technicznych rzeczywiście silnik od 28 skrzynia od 200 i serwo z pompą. Jeśli ktoś się naśmiewa to niech popyta o 38 wśród starych szoferów to mu potwierdzą, narazie.


Tytuł: Re: STAR 38??
Post Wysłano: 09 mar 2010, 21:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2082
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Tu sobie zerknijcie: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=951795184 :mrgreen:

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Tytuł: Re: STAR 38??
Post Wysłano: 10 maja 2010, 23:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 maja 2010, 22:04
Posty: 1
GG: 0

Tak, istniał Star 38, o którym koledzy pisali. Była to krótka seria, dlatego mało kto go pamięta. Jak byłem mały to był jeden skrzyniowy w STW w Elblągu, pamiętam go bardzo dobrze. Był z `83, lub `84 roku. Wiem o nim tyle że miał właśnie skrzynię biegów od "dwusetki" ale był nieudany, no i że mimo chyba czterech lat wtedy, był to straszny gruchot. Około `90 roku został przeznaczony na części. Do dziś mam od niego obie tabliczki "38", które jako dzieciak odczepiłem wtedy od kabiny.


Tytuł: Re: STAR 38??
Post Wysłano: 11 maja 2010, 10:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Na tych prospektach widać że Star 38 miał kabinę z 200. Coś chyba prospekt kłamie. To że czteroletni Star był gratem to nic dziwnego. Silnik gruźlika wytrzymywał do remontu ok. 100 tys. km. i to delikatnie traktowany. Czteroletnia kabina pewnie też już była sitem. W tych samochodach robiło się średnio co 2 lata remont silnika i blachy.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł: Re: STAR 38??
Post Wysłano: 04 cze 2010, 17:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 cze 2009, 20:26
Posty: 56
GG: 12655334
Lokalizacja: Dzierżoniów

prospekt chyba klamie,poniewaz spytalem staruszka dokladnie i mówi ze kabina byla z 28 z lmpami w kabinie a nie w zderzaku;)chyba ze niektorym egzemplarzom dano by kabine z 200 ale watpie :]

_________________
"Ten świat aż taki straszny wcale nie jest,
przestań mówić,że straciłeś już nadzieję,
najgorsze co cię może spotkać niestety to ciepłe piwo i zimne kobiety" :)


Tytuł: Re: STAR 38??
Post Wysłano: 23 gru 2012, 20:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2005, 13:02
Posty: 186
GG: 6339605
Samochód: STAR 244 GBA Pożarniczy
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

mam nowe informacje,STAR 38 istniał naprawdę.był tylko przeznaczony na eksport.
Star 38 to taka zmodernizowana wersja 28/29, produkowana w małej ilości i w całości na eksport np. do ChRL. Miał silnik diesla i skrzynię biegów z modelu 28 ale kabina, tylny most i skrzynia ładunkowa pochodziła z modelu 200 z pierwszych serii. To miała być taka sporo tańsza odmiana eksportowa.

_________________
Z wojskowym pozdrowieniem CZOŁEM


Tytuł: Re: STAR 38??
Post Wysłano: 23 gru 2012, 20:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Zaczynałem na Starach 28 i 29,ale o 38 nigdy nie słyszałem.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Tytuł: Re: STAR 38??
Post Wysłano: 17 lut 2013, 17:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2011, 21:34
Posty: 2
GG: 0

A ja kiedyś jeździłem takim autem. Był to STAR produkowany jako tzw przejściówka pomiędzy wersjami 28 a 200. W zasadzie była to nieco zmodernizowana wersja 28. Od 200 miał skrzynię biegów (z odpowiednio zmienionym elementem do mocowania przy silniku) i serwo do układu hamulca zasadniczego (nożnego). W stosunku do 28 hamowało się lekko tak jak w dzisiejszych ciężarówkach ( w 28 żeby zatrzymać auto trzeba był niemal stanąć na pedale hamulca , a przynajmniej mocno się zaprzeć). Pamiętam że moje pierwsze hamowanie Starem 28 spowodowało, że fotel się odsunął do tyłu - a wóz jeszcze się toczył. W wersji 28 kierowca bezpośrednio działał na pompę hamulcową, a serwo miało za zadanie umożliwienie hamowania przyczepą. W tamtych Starach były hamulce hydrauliczne, ale przyczepy miały pneumatyczne. Zaletą takiego systemu była możliwość zatrzymania auta niezależnie od ilości powietrza w układzie pneumatycznym. Star 38 takiej możliwości nie miał i przy uszkodzeniu układu powietrznego kierowało się pociskiem... Sam kiedyś w Łodzi uderzyłem w tył milicyjnego Uaz-a bo pękł przewód doprowadzający ciśnienie do manometru na tablicy zegarów. Hamulec ręczny (postojowy) był w postaci taśmy ciernej działającej na koło na wale napędowym - czyli po paru km już nie działał. Po sporej ilości wypadków z udziałem Starów 38 wycofano je z produkcji.
W stosunku do wersji 28 mnie osobiści prowadziło się go lepiej. Inne niż w 28 przełożenia skrzyni biegów pozwalały np ruszać z 3 biegu przy małym ładunku. Patrząc z kabiny to odwrotnie włączało się biegi wsteczny ( na wprost 1) i 4 z 5. Szły tak jak w Jelczach i 200. W 28 z 3 (od luzu do tyłu) bieg 4 wkładało równolegle do 3 czyli również do tyłu.
Ale na szczęście to już tylko historia...............
Pozdrawiam fanów drogi Piotr Chutnik


Tytuł: Re: STAR 38??
Post Wysłano: 19 kwie 2023, 8:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 mar 2018, 5:21
Posty: 1

Cytuj:
Jaki był sens budowania takiego samochodu, skoro i tak najsłabszym elementem Stara 28 był silnik, a wymieniano skrzynię biegów.
Wyniki rozwojowe jak za komuny. :D Star 38 mial też jedną cudowną cechce. Jak mu padlo zasilanie powietrzem to tylko fizyka go potrafila zatrzymac... Zaolejony taśmowy na pewno nie dawał rady. Veni, vidi, vici.;)
Cytuj:
witam wszystkich:) hm mój ojciec jezdzil w pks i z jego opowiesci dowiedzialem ze swego czasu w pks jezdzily maszyny Star 28 ze skrzynia z 200-tki i nazywane one byly jako
Star 38,slyszal ktos z was o tym?? :)
Tak. Jezdziłem takim. Przejściówka pomiedzy 28/200. Skrzynia, serwo od 200 reszta od 28.
Cytuj:
Na tych prospektach widać że Star 38 miał kabinę z 200. Coś chyba prospekt kłamie. To że czteroletni Star był gratem to nic dziwnego. Silnik gruźlika wytrzymywał do remontu ok. 100 tys. km. i to delikatnie traktowany. Czteroletnia kabina pewnie też już była sitem. W tych samochodach robiło się średnio co 2 lata remont silnika i blachy.
Mial kabine Stara 28.
Cytuj:
STAR 38, to nic innego jak powiązanie samochodu STAR 25/27 i jego dalsze rozwiązania prototypowe, STAR 38 nigdy nie istniał, owszem STAR 83 ale tylko jako prototyp i nigdy nie wszedł do produkcji seryjnej
1-STAR A 83 Z kabin ą typu K-26,jak w prototypie pojazdu STAR 25
Obrazek
2-STAR A 830- kabina typu M1
Obrazek
Są lub były serwisowe książki w tytule opisane jako ''STAR 38'' lecz to jest bzdurai tylko zmyłka ówczesnego przemysłu.Pozdrawiam
Mylisz się. Istnial, ale nie pomiedzy Starem 25/27 a pomiedzy Starem 28i ewentualnie 29 (benzyna)/200. Star 25 i 27 mial bude z wiatrolapami (drzwi otwierane do przodu).;)
Cytuj:
mój tata jeździł kiedyś starem 28 w STW z całym osprzętem od 200 :wink: a czy to się nazywało 38 to już nic nie powiem, bo nie wiem :roll:
Tylko skrzynia i serwo bylo od Stara 200 i chyba manometr ciśnienia powietrza. Reszta z 28 . Nie pamietam czy 28 miał zmienne napięcie 12/24, ale 38 mial takie cudo. 24 V rozruch 12V instalacja.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: