wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=44655
Strona 1 z 2

Autor:  marek 62 [ 23 cze 2015, 20:18 ]
Tytuł:  kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

witam po przejechaniu 115000 tyśkm.na oponach michelin przyszedł czas na nowe opony zostały zakupione nowe kormoranki bieżnik budowlany.bardzo ładne i tylko tyle bo do jazdy to nie bardzo .przejechałem na nich 200km i auto strasznie nosi po drodze od samego początku oczywiście.ciśnienie sprawdzaliśmy jest 8 ,koła szpilki też sprawdzałem.czy macie może doświadczenia z tymi oponami?czy je nosi bo protektor nowy czy ma się ułożyć.dodam że na pusto też myszkuje po drodze

Autor:  Rossi [ 23 cze 2015, 21:30 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

To częsta przypadłość nowych opon, niektóre potrzebują nawet 10kkm.

Autor:  marek 62 [ 23 cze 2015, 21:33 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

Cytuj:
To częsta przypadłość nowych opon, niektóre potrzebują nawet 10kkm.


to może być fajna jazda ,a może coś fabrycznie z nimi nie tak

Autor:  Luka [ 23 cze 2015, 21:44 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

Cytuj:
To częsta przypadłość nowych opon, niektóre potrzebują nawet 10kkm.
Podobno są pokrywane środkiem, który zapobiega ich starzeniu podczas magazynowania (chyba na bazie silikonów). Ale z takim rzędem wielkości potrzebnym na "dotarcie" jeszcze się nie spotkałem. Zazwyczaj mówi się o kilkuset kilometrach.

Autor:  igoR84 [ 26 cze 2015, 19:03 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

kormorany to buble, sam to miałem, trochę lepsze niż zwykle nalewki.

te 10tkm to trochę przesada :)

Autor:  marek 62 [ 26 cze 2015, 21:28 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

Posłuchałem uniwersytetu parkingowego i za ciosem idąc zapiąłem ręczny w naczepie i pełna rura ognia :D troszkę się przy darły i pomogło.przestały się świecić i po przejechaniu 50 km koolega zadzwonił i mówi że duzo lepiej.Czas pokarze czy to bubel.

Autor:  PNEUMASTER [ 20 lip 2015, 21:20 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

generalnie to jak czytam o sposobach "dotarcia" nowej opony to troche śmieszno i troche straszno :mrgreen: , nowa opona jest silikonowana aby się nie starzała (utleniala) w magazynie. Proces normalny. Dać się prawidłowo zetrzeć i już. Poza tym miękki i wysoki bieznik budowlany więc rzecz normalna , że pomyszkuje na asfalcie. Zainwestować w górną półkę opon lub nie marudzić , że tanio a miało być jeszcze dobrze a nie jest tanio i dobrze :wink:

Autor:  marek 62 [ 20 lip 2015, 21:50 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

Cytuj:
generalnie to jak czytam o sposobach "dotarcia" nowej opony to troche śmieszno i troche straszno :mrgreen: , nowa opona jest silikonowana aby się nie starzała (utleniala) w magazynie. Proces normalny. Dać się prawidłowo zetrzeć i już. Poza tym miękki i wysoki bieznik budowlany więc rzecz normalna , że pomyszkuje na asfalcie. Zainwestować w górną półkę opon lub nie marudzić , że tanio a miało być jeszcze dobrze a nie jest tanio i dobrze :wink:



To prawda, docelowo przy zakupie miały być Barumy ale szef wybrał atrakcyjniejszą ofertę :> .Dla niego oczywiście.A ty się bujaj człowieku

Autor:  Lechmot [ 21 lip 2015, 12:19 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

Cytuj:
Posłuchałem uniwersytetu parkingowego i za ciosem idąc zapiąłem ręczny w naczepie i pełna rura ognia :D troszkę się przy darły i pomogło.
Mistrz :lol: :lol: :lol:

Autor:  marek 62 [ 28 maja 2017, 21:42 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

Odświeżam temat.z perspekty czasu kormoranki mają się dobrze.

pytanie -chciałbym założyć takie to kormorany on/off na przód.wiem że są specjalne dedykowane dla przednich osi z napędem kormoranki on/off F ale chcielibyśmy założyć takie same jak na tyle.w serwisie w którym zawsze robimy koła powiedzieli że te on/off D są tylko na tył.i nie można zakładać na przód.w kilku firmach auta 6x6 mają tak pozakładane na wszystkich osiach i jest ok. chcemy założyć takie gdyż dużo w terenie się bujam.czy są jakieś przeciw skazania?czy po prostu serwisant nas wkręca.

Autor:  peckiel [ 28 maja 2017, 21:55 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

Mam na przodzie po poprzednim właścicielu napędy jakieś chińskie, z takim bieżnikiem jak w linku
http://allegro.pl/315-80r22-5-naped-lon ... 97754.html

Jeżdżę tak od grudnia i nie zauważyłem żeby to jakoś szkodziło dla auta - MAN 27.403. Fakt, że huczą trochę ale nie tak żeby przeszkadzały w jeździe. U mnie ostatnio jest 70% asfalt, 30% teren
Zjeżdżę chinole i zamówię Taurus/Kormoran na przód również napęd

Autor:  PNEUMASTER [ 28 maja 2017, 22:57 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

Cytuj:
Odświeżam temat.z perspekty czasu kormoranki mają się dobrze.

pytanie -chciałbym założyć takie to kormorany on/off na przód.wiem że są specjalne dedykowane dla przednich osi z napędem kormoranki on/off F ale chcielibyśmy założyć takie same jak na tyle.w serwisie w którym zawsze robimy koła powiedzieli że te on/off D są tylko na tył.i nie można zakładać na przód.w kilku firmach auta 6x6 mają tak pozakładane na wszystkich osiach i jest ok. chcemy założyć takie gdyż dużo w terenie się bujam.czy są jakieś przeciw skazania?czy po prostu serwisant nas wkręca.
"D" od słowa Drive nie mają homologacji na przód, "F" od słowa Front tak. Serwis dobrze radzi. Przy byle ocierce na drodze trafisz na ogarniętego policjanta i Cię sponiewiera po sądach. A nie daj Boże będzie ofiara i jesteś uwalony do końca życia. Potrzebujesz takich problemów?

Autor:  Kierownik [ 29 maja 2017, 8:06 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

Ja w sobotę mam założone Brigdgestone m729. Dziś jeżdżę, jak ciota, bo plywam po całej drodze.

Edit:
Dziś sieknięte 550km, poprawy brak. Wóz się przechyla, i zrobił się mocno nadsterowny.

Poprzednie kormorany zdjęte przy 150kkm. Dwa slicki, dwie takie 3mm, zużyte gładko, kapcia nie było. W sumie dobra guma, tylko na pusto po mokrym katastrofalnie śliska.

Autor:  marek 62 [ 29 maja 2017, 19:55 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

dzisiaj rozmawiałem z kolesiem co odbierał nową scanie 6x6 i na samochodzie miał założone wszędzie te same opony napędowe tylko kormoran to nie był. :lol: .Continental ale numeru nie mam.

Autor:  PNEUMASTER [ 29 maja 2017, 20:14 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

Cytuj:
dzisiaj rozmawiałem z kolesiem co odbierał nową scanie 6x6 i na samochodzie miał założone wszędzie te same opony napędowe tylko kormoran to nie był. :lol: .Continental ale numeru nie mam.
chyba jednak nie ...... sprawdź dobrze temat a nie gadaj jak kolega szwagra widział u sąsiada. Pokaz mi tą specyfikację na której z fabryki wyjechał. Przykładowo XZY3 Michała ma homologację zarówno na przód jak i na naczepę ale napęd to nie jest. Mógł mieć budowlankę uniwersalną ale na pewno nie jest to tylko napęd, musi mieć homologacje także na przód jak już. Daj specyfikacją to uwierzę w to co piszesz.

Autor:  marek 62 [ 29 maja 2017, 20:47 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

a masz (znasz )oponę o "agresywnym" bieżniku na przód?oczywiście chinol odpada.

Autor:  PNEUMASTER [ 29 maja 2017, 21:03 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

Cytuj:
a masz (znasz )oponę o "agresywnym" bieżniku na przód?oczywiście chinol odpada.
nie pytaj pytaniem tylko dawaj zdjęcie lub specyfikacje albo nie powielaj głupot w stylu wujek Zdzisek widział jak jego kolega .....

Autor:  peckiel [ 29 maja 2017, 21:18 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

Byłem na testach nowej Scanii i każda miała napędy Conti na przodzie.

Autor:  PNEUMASTER [ 29 maja 2017, 22:59 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

Cytuj:
Byłem na testach nowej Scanii i każda miała napędy Conti na przodzie.
Przestańcie gadać głupoty albo napiszcie to do Scanii :wink: zerknij na opony przodowe Continental np HSO MIL czy całą gamę Michelina XZL i nie gadaj już że to typowe napędy chyba, że biorąc pod uwagę 4x4 czy 6x6 to wszystkie są napędzane ale musza mieć homologacje na os sterowana. Owszem widuje druciarstwo nawet z nalewajkami na chińskim karkasie napędowym z bieznikiem napędowym a to wszystko założone na przodzie "bo jo panie ino na tym torfowisku jeżdże" ale chyba nie macie tego na myśli. Jakby wzór bieżnika nie wyglądał homologacja na przód musi być.

Autor:  Lukassz [ 30 maja 2017, 14:29 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

Lekkie OT, ale nadal w temacie homologacji bo nurtuje mnie jedno pytanie - jaką homologację powinna mieć opona na 2 osi ciągnika pusher? Prowadząca? Naczepowe 385 wchodzi w grę? :D

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/