Cytuj:
To pewne, że znając przepisy nie powinno mnie nic zaskoczyć, ale czasami pytania i odpowiedzi są tak formułowane, że potrafią zagiąć i dać klina. Wykładowca mówił że Kodeks Drogowy od art.1 do 66 włącznie + podręcznik kursanta. Wystarczy mi to, czy powinienem sięgnąć czegoś więcej?
akty prawne, które powinien znać każdy kierowca to:
1. ustawa Prawo o Ruchu Drogowym,
2. rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów na drodze,
3. rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów i ich niezbędnego wyposażenia,
4. Ustawa o Kierujących Pojazdami.
akty prawne, które powinien znać kierowca zawodowy:
1. Ustawa o Transporcie Drogowym,
2. rozporządzenie 561/2006,
3. Układ z Schengen,
4. Prawo przewozowe,
5. konwencja CMR,
6. Wytyczne odnośnie europejskiej dobrej praktyki w zakresie mocowania ładunków w transporcie drogowym,
7. budowa pojazdów.
to są tematy z których mogą być pytania na egzaminie C, lub D.
dodatkowo trafiają się pytanie (nie wiem czy na C, D czy na KW) nie wiadomo skąd: np. o ciężkości wypadków drogowych.
tutaj trzeba wiedzieć, że w świetle przepisów BHP wskaźnik ciężkości wypadków (Cw) to stosunek liczby dniówek straconych (ds) które są spowodowane absencją wypadkową do liczby wszystkich zaistniałych wypadków (lw). Obliczany jest zgodnie ze wzorem:Cw=Ds/Lw.
jednak dla wypadków drogowych „ciężkość wypadków” według Krajowej Rady Bezpieczeństwa Drogowego, to: liczba ofiar śmiertelnych na 100 wypadków.
takie tematy powinny być omówione na KW przewozu rzeczy lub osób, przynajmniej ja tak robię. na KW podczas wykładów jest tyle czasu, że można te wszystkie tematy dokładnie omówić, jest trochę czasu na luźne dyskusje oraz mi zostają 3-4 dni na dokładne omówienie bazy pytań na KW.
natomiast osoby robiące kurs na C lub D najczęściej rezygnują z wykładów, a potem są kłopoty.