wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

Man TGA myszkowanie
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=43223
Strona 1 z 2

Autor:  Kuzyn [ 13 paź 2014, 23:31 ]
Tytuł:  Man TGA myszkowanie

Witam
Mam małe, raptem dwumiesięczne doświadczenie z ciężkim sprzętem. W zeszłym miesiącu skakałem po różnych samochodach, od tego mam już stały wozik. Man TGA 18.400 automat.
Samochód nie chce jechać prosto. Zachowuje się jakbym cały czas jechał w koleinach. Zmianę pasa, wyprzedzanie, jazda po łuku na wybojach, przysparzają odcisków od kierownicy. Po całym dniu jazdy bolą ręce od ciągłego kontrowania toru jazdy.

Rzeczy które mogą mieć związek przyczynowo-skutkowy:
- Przednia poduszka kabiny puszcza z zaworu, będzie wymieniona choć na mój gust to nie to
- Przy ruszaniu słychać z tyłu delikatny stuk (w Manie kolegi dużo większy, choć auto mu jeździ normalnie)
- Przy przyhamowaniu hamulcem silnikowym czy zwykłym, w pierwszym momencie czuć, że z autem w pierwszym momencie coś się dzieje i trzeba ten ułamek sekundy skontrować
- Opony z tyłu to nowe nalewki 315. Z przodu zdrowe 385 (nie pamiętam teraz profilu ale to duże kółka)
- po np szybkiej zmianie pasa ruchu samochód trudno utrzymać prosto, trzeba kilka razy kontrować żeby jechał prosto

Sprawdzone:
Zbieżność. Diagnosta: "-brak luzów w zawieszeniu"
Ciśnienie w oponach
Amortyzatory suche

Co sprawdzić? Firmowi fachowcy będą to diagnozować tygodniami albo i dłużej...

Autor:  MAN [ 14 paź 2014, 0:02 ]
Tytuł:  Re: Man TGA myszkowanie

Przesmarować zwrotnice i sprawdzić luz na kolumnie kierowniczej
Musisz udać się do Kamazisty na praktyki kręcenia kierownicą tam i z powrotem :mrgreen:

Autor:  Edler [ 14 paź 2014, 10:38 ]
Tytuł:  Re: Man TGA myszkowanie

Prostosc felg, tylne zawieszenie zwlaszcza sierzanta i drazki reakcyjne. Oraz zaciski czy nie sa luzne. Moga byc wywaolne na prowadnicach. Mialem to samo w Volvie i jak reka odjal. Sprawdz w lusterkach czy naczepa Ci idzie prosto za autem. Profile opon nie maja znaczenia gdyz masz je dobrze dobrane.

Autor:  svavec [ 14 paź 2014, 14:22 ]
Tytuł:  Re: Man TGA myszkowanie

Sprawdzenie zbieznosci to jedno a drugie to sprawdz czy znak na przekladni kierowniczej pokrywa sie z kolumna kierownicza oraz zbieznoscia kol ( kola na wprost ) . Przekladnia jest bardziej "sztywna" podczas jazdy na wprost , jezeli jest zle ustawione ,w pozycji skretu to bedzie " flakowata" .

Autor:  Rossi [ 14 paź 2014, 14:30 ]
Tytuł:  Re: Man TGA myszkowanie

Na początek to siodło przesmarować.

Autor:  Kierownik [ 14 paź 2014, 18:24 ]
Tytuł:  Re: Man TGA myszkowanie

Cytuj:
Na początek to siodło przesmarować.
Dobrze gada, dać mu placka. Dużo ludzi o tym zapomina, szuka się przyczyn w zawieszeniu, a wsytarczy trochę smaru i łopatka.

Autor:  DAJANO [ 14 paź 2014, 18:28 ]
Tytuł:  Re: Man TGA myszkowanie

Jesli ma NOWE nalewki na napedzie to radzilbym poczekac az sie dotra.

Autor:  Kuzyn [ 14 paź 2014, 21:19 ]
Tytuł:  Re: Man TGA myszkowanie

Długo się opony docierają? Też to dzisiaj słyszałem od kogoś.

Autor:  Edler [ 14 paź 2014, 21:36 ]
Tytuł:  Re: Man TGA myszkowanie

10 tys km i bedzie spokoj ;)

Autor:  Jacek [ 18 paź 2014, 11:12 ]
Tytuł:  Re: Man TGA myszkowanie

Nasmaruj siodło a się zdziwisz ;)

Autor:  Kermiter [ 18 paź 2014, 12:14 ]
Tytuł:  Re: Man TGA myszkowanie

To oczywiste ze nowe opony zwykle a tym bardziej nalewki zachowuja sie jakby były skretna oską i tyl lata na boki jak chce, zalezy od mieszanki i bieznika ale do tych 10 tys km powinny sie ułożyć, oczywiscie warto przesmarowac wszystko co sie da, u mnie w TGA kalamitki na zwrotnicach (sa po dwie na strone) byly od dawna nieuzywane i jedna niedrożna, różnica w kreceniu kierownica zaajebista

Autor:  Edler [ 18 paź 2014, 12:36 ]
Tytuł:  Re: Man TGA myszkowanie

W zeszlym roku jak mi zalozyli nowe zimowe nalewki i dosc ciezko na dupe to do Stockholmu driftowalem :D

Autor:  MAN [ 18 paź 2014, 14:25 ]
Tytuł:  Re: Man TGA myszkowanie

Dlatego mówiłem o zwrotnicach, bo normalnie w Tga nie przewiduje się smarowania zwrotnic.
Normalnie jak nikt tego nie ruszał od nowości to kalamitki są schowane pod metalowymi dekielkami

Autor:  jakuba [ 18 paź 2014, 19:05 ]
Tytuł:  Re: Man TGA myszkowanie

Też mam taki Problem z dafem cf. Wszystko z zawieszeniem i drążkami ok. Też mam nowe Dunlopy na napędzie i dzieje się to samo co u ciebie. Musisz poczekać aż kapcie troszkę się przytrą i będzie dobrze. Ewentualnie jest inny sposób na dotarcie opon ale Twój szef nie będzie zadowolony.

Autor:  jabson [ 18 paź 2014, 20:09 ]
Tytuł:  Re: Man TGA myszkowanie

To już wiem czemu w niedzielę wieczorem w drodze do Wrocławia miałem wrażenie, że auto ma rozwalone zawieszenie ;) u mnie też nowe Dunlopy na napędzie. Moje od razu poszły w teren i po tygodniu widzę, że jest lepiej

Autor:  Kuzyn [ 30 paź 2014, 23:57 ]
Tytuł:  Re: Man TGA myszkowanie

U mnie też się poprawiło. Robię małe przebiegi wkoło komina. Jeszcze coś delikatnie mogło by być lepiej, ale może ten typ tak ma. Dyszki jeszcze nie najeździłem więc może jeszcze się dociera.

Autor:  6x6fannn [ 21 gru 2014, 21:48 ]
Tytuł:  Re: Man TGA myszkowanie

A w jaki sposób sprawdzić luz na kolumnie kierowniczej?
Cytuj:
Oraz zaciski czy nie sa luzne. Moga byc wywaolne na prowadnicach.
Luz na zaciskach też może powodować myszkowanie?
Pytam bo u mnie Maniek niestety też myszkuje po drodze.

Autor:  jabson [ 21 gru 2014, 23:07 ]
Tytuł:  Re: Man TGA myszkowanie

Cytuj:
Sprawdzenie zbieznosci to jedno a drugie to sprawdz czy znak na przekladni kierowniczej pokrywa sie z kolumna kierownicza oraz zbieznoscia kol ( kola na wprost ) . Przekladnia jest bardziej "sztywna" podczas jazdy na wprost , jezeli jest zle ustawione ,w pozycji skretu to bedzie " flakowata" .
U mnie diagnosta właśnie takie coś stwierdził! Cały czas autem ciągnie mi w prawo. Zamieniliśmy koła stronami, sprawdziłem zbieżność i luzy. Jak byłem na stacji diag. to powiedział, że mi się ten znak nie pokrywa. Można to jakoś samemu ogarnąć?

Autor:  MAN [ 21 gru 2014, 23:12 ]
Tytuł:  Re: Man TGA myszkowanie

Moźna trzeba wydłużyć lub skrócić drążek kierowniczy łączący kolumnę z zwrotnicą

Autor:  jabson [ 21 gru 2014, 23:33 ]
Tytuł:  Re: Man TGA myszkowanie

Cytuj:
Moźna trzeba wydłużyć lub skrócić drążek kierowniczy łączący kolumnę z zwrotnicą
Czyi śrubą rzymską trzeba pokręcić tak? Kierownica mi widocznie ucieka na prawo tzn. jest krzywo. Byłem po zmianie drążka i dowiedziałem się, że jest założony odwrotnie, ale panowie mechanicy orzekli, że założyli tak jak był ten stary. Jutro zgarnę staruszka i opatrzymy sprawę sami.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/