wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

Ciśnienia
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=42100
Strona 3 z 8

Autor:  Wilk 09 [ 05 gru 2014, 21:21 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Cytuj:
A tu przykład jak można zepsuć oponę.....ale za to tanio pogłębili na jesienno-zimowe warunki :mrgreen: .... karkas do kosza a i przyczepności nie będzie :wink: ale za to za 20zł pogłębili i to bez odkręcania koła :lol:
Jak widzę to zdjęcie dołączone przez Ciebie Kolego to mnie śmiech ogarnia :lol: ,a pogłębienie zrobione jak na wyścigi samochodów ciężarowych na deszczu (dla tych co nie w temacie to oponę typu slick nacina się bardzo podobnie jak na zdjęciu). Po takim nacięciu stwierdzam że imb...ylów nie brakuje, a kierowca będzie miał ciężko z trakcją w obecnych warunkach. Co do ciśnienia kontroluje teraz co 2 do 4 tygodni bo faktycznie są duże wahania, a szkoda ogumienia.

Autor:  Siom [ 05 gru 2014, 22:16 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Wyposażyłem solówkę dwuosiową w Kormorany D 315/70 r.22,5 na osi napędowej, u wulkanizatora nabili mi w nie 8,6 bara twierdząc, że tak ma być. Naciski na oś mam w granicach 11 do nawet 13t. Zastanawiam się czy nie jest to za wysokie ciśnienie?

Autor:  użytkownik usunięty [ 06 gru 2014, 10:16 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Cytuj:
Wyposażyłem solówkę dwuosiową w Kormorany D 315/70 r.22,5 na osi napędowej, u wulkanizatora nabili mi w nie 8,6 bara twierdząc, że tak ma być. Naciski na oś mam w granicach 11 do nawet 13t. Zastanawiam się czy nie jest to za wysokie ciśnienie?
Przede wszystkim "pierwsze skrzypce" gra tu instrukcja obsługi i tabela wartości ciśnień, którą zamieszcza producent pojazdu.
Wg większości producentów przy maksymalnym nacisku na oś bliźniaczą (11,5 t) ciśnienie w oponach na tejże osi powinno wynosić 8,5 bar.
A Ty to prosisz się o nieszczęście, czy też mandat z takim naciskiem na oś ("...do nawet 13t")?

Autor:  PNEUMASTER [ 06 gru 2014, 20:29 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Cytuj:
Wyposażyłem solówkę dwuosiową w Kormorany D 315/70 r.22,5 na osi napędowej, u wulkanizatora nabili mi w nie 8,6 bara twierdząc, że tak ma być. Naciski na oś mam w granicach 11 do nawet 13t. Zastanawiam się czy nie jest to za wysokie ciśnienie?
Jak będziesz dobrym manometrem sprawdzał regularnie na zimno co miesiąc to minimum 8 w zimie możesz trzymać dla trakcji i komfortu. 8.5 to zalecane ciśnienie dla maksymalnej nośności.

Autor:  Siom [ 06 gru 2014, 23:00 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Cytuj:
...

Dzięki, o taką odpowiedź mi chodziło :wink:

Autor:  Twin [ 19 lut 2018, 11:27 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Witam
Pacjent Volvo plus firanka standard
Zawsze 24-25t
Jakie ciśnienie będzie najlepsze do max obciążeń?
Ciągnik:
Przód 385/65/R22,5 - 8.5 bar
Tyl 315/70/R22,5 - 8.5 bar
Naczepa
385/65/R22,5 - 9 bar

Autor:  PNEUMASTER [ 19 lut 2018, 14:53 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Cytuj:
Witam
Pacjent Volvo plus firanka standard
Zawsze 24-25t
Jakie ciśnienie będzie najlepsze do max obciążeń?
Ciągnik:
Przód 385/65/R22,5 - 8.5 bar
Tyl 315/70/R22,5 - 8.5 bar
Naczepa
385/65/R22,5 - 9 bar
Wszystko na 9

Autor:  davo76 [ 19 lut 2018, 20:12 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Jeśli cały czas ma 24t to moze ma to sens.
Ja do takich napędów XDA2 pompowałem 7,5 a i tak środek bardziej poleciał a boki zostały, tyle że sporo było wożone lekko...
Natomiast do szerokiego przodu dawałem nieco ponad 9 i niewiele pomogło, boki poleciały jakbym 8,5 pompował tyle że bardziej trzepało...
Tyle z moich obserwacji.

Autor:  MAN [ 19 lut 2018, 20:26 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Potwierdzam przód szeroki przy 9 barach bardziej trzepie niż przy 8,5 bara

Autor:  Kierownik [ 19 lut 2018, 21:13 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

315 przód też bardziej przenosi przy 9, niż przy 8,5.
A na ciągnących 7,5 i też środek bardziej wybiera niż barki, 60% max pełno reszta pusto.

Autor:  mieciu29 [ 19 lut 2018, 23:46 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

A ja pompuje tak jak jest napisane na oponie.

Autor:  MAN [ 20 lut 2018, 10:41 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Na oponie to napisali jakim maksymalnym ciśnieniem można konkretną oponę na pompować

Autor:  davo76 [ 20 lut 2018, 12:31 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Mam w ręce książkę od Stralisa i piszą tu że dla 315/70 tył:
10t - 6,75 bar
11t - 7,25
11,6t - 7,75
12,6t - 8,5
13,4t - 9,0

Możliwe że dlatego idzie bardziej środek nawet przy 7.5...
No ale mniej niedam przeciez....

Autor:  Twin [ 20 lut 2018, 13:41 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Te tony to naciski na oś?

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Autor:  MAN [ 20 lut 2018, 14:32 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Dokładnie tak

Autor:  Twin [ 20 lut 2018, 15:19 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Nie mam czujników obciążenia osi
Jaki jest nacisk przy 25t równomiernie rozłożonych a nawet mniej z przodu bo np 18 pal granulatu rozłożone 1122222222
Może ktoś wozi?

Autor:  zzx [ 20 lut 2018, 17:16 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

jezu a nie mieli w ofercie?
ja takich ton nie wożę, ale pewnie będzie na napędowej więcej niż 11,5 tony.

Autor:  davo76 [ 20 lut 2018, 18:17 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Myślę że niebędzie tyle.
W Ivecu rama 3,8 naczepa Krone standard z takim załadunkiem miałem 10t na bliźniaku i po 7,5t w naczepie, dużo zależy ile zostaje miejsca z tyłu, u mnie było załadowane praktycznie do drzwi.
Gdyby było z tyłu metr wolnego to moźe te 11,5 jest realne...

Autor:  Twin [ 20 lut 2018, 18:42 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Z tyłu zawsze przy tych granulatach jest jakieś pół metra od drzwi
Od przodu 2 pal w poprzek na środku, reszta podwójnie wzdłuż naczepy.
Jak będę ladowal podejdę do innych kierowców może ktoś będzie miał czujniki
Nie chce żeby zaczęło opony wybierać środkiem a za mało też nie dobrze...

Autor:  MAN [ 20 lut 2018, 19:02 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Taka tabelka z instrukcji MAN

Obrazek

Strona 3 z 8 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/