wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

HDS Epsilon Palfinger E110L oraz Volvo FM z '03r - świeżak
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41731
Strona 1 z 1

Autor:  DamianSiema [ 05 lut 2014, 21:43 ]
Tytuł:  HDS Epsilon Palfinger E110L oraz Volvo FM z '03r - świeżak

Witam. Jestem świeżym kierowcą ze świeżą maszyną. Muszę jeszcze ją podrobić by była na picuś-glancuś a więc:
1. Dziś przy pracy na hdsie i w trakcie lekkiego przeciążenia zaczęło wydobywać się kupa dymu chyba z elektrozaworu który się nagrzał że aż parzył (zdjęcie - ten oznaczony na czerwono). Do czego są dokładnie te elektrozawory bo na razie to mogę tylko się domyślać, przewody hydrauliczne idą do rozdzielaczy, jeden to powrót. Elektro zawór był zaśniedziały (styki) wyczyściłem go i zobaczymy co będzie się działo.
Obrazek
Obrazek
2.Na HDSie jest zamontowany panel lecz działa tylko przycisk stop do wyłączania silnika samochodu oraz przełącznik świateł które z resztą niedawno uruchomiłem ale są tylko dwa drugich na hdsie nie ma dopiero będę chciał domontować, w tym panelu jest poucinanych większość przewodów, są dobre tylko przewody do przycisku stop, światła są doprowadzone zewnętrznym przewodem pod włącznik (nie oryginalnie). Nie wiem do czego były kolejne dwa przełączniki oraz jeden przycisk (ten przy stop). Jakbyście coś wiedzieli a może macie jakąś instrukcję do tej maszyny oraz schemat wiązek elektrycznych bo w dokumentach dozorowych nie ma wzmianki o tym. Dołączam zdjęcia tego panelu:
Obrazek
Obrazek
3. Do czego służy ten przycisk na 3 pozycje po lewej od włącznika blokady mostów. Szukałem kiedyś ale bez powodzenia
Obrazek
4. Już chyba po zimie ale się zapytam o webasto i jak je poprawnie uruchamiać (migająca zielona kontrolka kontrolka z pokrętłem +/- to oznaka że działa?) Jak jest w mroźne zimy przed odpaleniem, należy je uruchomić, do tego jest osobna nagrzewnica do ciepła w kabinie czy także nagrzewa płyn chłodzący w układzie silnika? Ogólnie to nie nocuję w aucie a jak rano zapalam to wieczorem gaszę silnik.
Obrazek
5. I co do klimy bo zawsze zapominam zapytać się na szczekaczce ona jest wyłączona wtedy kiedy przycisk AC OFF jest włączony? Jest to Volvo FM12 2003r chińczyk.

Fajnie jak ktoś wyedukuje mnie z choć jednego punktu. Jak ktoś ma ciekawe info, poradę proszę pisać a Volvo to FM12 380KM 6x4 z 2003r. Jeszcze jest w nim automatyczne smarowanie gdzie ktoś poucinał przewody od niego ale pierw to muszę sprawdzić, zabrać się za to jak będzie czas.

Pozdrawiam

Autor:  dominik 2004 [ 05 lut 2014, 22:10 ]
Tytuł:  Re: HDS Epsilon Palfinger E110L oraz Volvo FM z '03r - śwież

Przyciski środkowy rząd to po lewej gaszenie i odpalanie a po prawej obroty + i - .
Przycisk obok stop wygląda jak od sterowania podporami .
Żeby klima była wyłączona należy włączyć przycisk ac off .
Przełącznik obok blokady to hamulec górski .

Autor:  DamianSiema [ 08 lut 2014, 17:15 ]
Tytuł:  Re: HDS Epsilon Palfinger E110L oraz Volvo FM z '03r - śwież

To jak to jest wszystko rozczepione to mogło się tam coś popsuć poważnego czy da radę to spowrotem podłączyć oczywiście sprawdzając całą elektrykę bo będzie chyba poprowadzona do komputera volva?
A hamulec górski jak używać, są 3 pozycje u góry to wyłączony?
A co do tego elektrozaworu to go wyczyściłem porządnie i na razie się nie grzeje ale w poniedziałek będę szukał, dzwonił gdzieś go kupić.

Autor:  slimmm_ns [ 15 lut 2014, 13:25 ]
Tytuł:  Re: HDS Epsilon Palfinger E110L oraz Volvo FM z '03r - śwież

hamulec górski
pozycja 1 - wyłączony
pozycja 2 włączony na 50%
pozycja 3 włączony na 100%

formalnie masz w aucie hamulec silnikowy typu VEB a nie sam górski.

zwróciłem uwagę na te węże - ten z zdartą osłoną gumową i zerdzewiałą siatką stalową bym jak najszybciej wymienił zwłaszcza ze tam dość spore ciśnienia pod 300atm.

a jak jest centralne smarowanie to lepiej to napraw sobie bo tam jest smar o innych parametrach niż w "tradycyjnym smarowaniu" i musi być dostarczany do elementów smarowanych częściej jak nie bezie działać za za jakiś czas może zacząć ci się przycinać kierownica itp.

Autor:  DamianSiema [ 23 lut 2014, 21:43 ]
Tytuł:  Re: HDS Epsilon Palfinger E110L oraz Volvo FM z '03r - śwież

I w jaki sposób używać hamulca górskiego, jakie jest jego zastosowanie?
Węże często wymieniam temu tylko się osłona gumowa przetarła nie jest tak źle, ostatnio trzy wymieniłem bo puszczały i jakby co z 10 mam jeszcze na stanie w samochodzie.
I tak właśnie co do smarowania będę musiał to przejrzeć gdzie ono dociera do jakich elementów, na szyi w hdsie były doprowadzone rurki ze szczotkami do smarowania właśnie wysuwu szyi ale ktoś je wyciął, tak samo jest z innymi elementami do smarowania są tylko poucinane wężyki, cieplej i suszej się robi to przejrzę gdzie to smarowanie dociera i sprawdzę przyczynę tego demontażu. Zajadę do volva może dadzą jakieś info, może jakiś katalog dostanę z tym smarowaniem.

Autor:  Sible [ 23 lut 2014, 22:30 ]
Tytuł:  Re: HDS Epsilon Palfinger E110L oraz Volvo FM z '03r - śwież

Przepraszam panie kolego jeśli Cię obrażę, ale czy Ty posiadasz odpowiednie uprawnienia do kierowania takiego typu pojazdami ?
Bo ciężko mi w to uwierzyć, gdyż zadajesz pytania co najmniej na poziomie gimnazjum ... :oops:
Hamulec silnikowy (górski itp.) służy najczęściej do długotrwałego hamowania samochodu na spadkach drogi.
Oszczędza tym samym zasadniczy układ hamulcowy i chroni go przed przeciążeniami wynikającymi z długiego działania.

Autor:  SlawekDxI [ 24 lut 2014, 0:35 ]
Tytuł:  Re: HDS Epsilon Palfinger E110L oraz Volvo FM z '03r - śwież

Gimnazjum,wiem co to VEB,retarder,klapka itp. :D Natomiast kolega może nie jeździł autem wyposażonym w zwalniacze ;)

Autor:  5eba [ 02 mar 2014, 12:30 ]
Tytuł:  Re: HDS Epsilon Palfinger E110L oraz Volvo FM z '03r - śwież

Cytuj:
hamulec górski
pozycja 1 - wyłączony
pozycja 2 włączony na 50%
pozycja 3 włączony na 100%

formalnie masz w aucie hamulec silnikowy typu VEB a nie sam górski.
pozycja 1 - wylaczony
pozycja 2 - hamulec na wydechu (slabe hamowanie)
pozycja 3 - VEB (dodatkowa sila zwalniajaca )

Autor:  DamianSiema [ 02 mar 2014, 19:40 ]
Tytuł:  Re: HDS Epsilon Palfinger E110L oraz Volvo FM z '03r - śwież

Głównie to mi chodziło o ten elektrozawór ale jak już dałem temat to dopytam się o resztę. Kto pyta nie błądzi.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/